Хто такий амбасадор, для чого він бренду і де його знайти

Автор: Виталій Бродетскі

30.09.2024

Сьогодні у блозі APPOINTER розберемо тему амбасадорів бренду. Хто вони, для чого потрібні, які обов'язки виконують? Як знайти гарного амбассадора і за якими критеріями вибрати? Що від такої співпраці отримує компанія? Також ми наведемо реальні приклади бренд-амбасадорів.

кто такой бренд-амбассадор

Зміст:

 

Як з'явилися посли (амбасадори) компаній

Ідея народилася, коли американські компанії (General Foods, Procter & Gamble та ін) економічно постраждали від Великої Депресії (1929 – 1939 роки). Підприємства вирішили спробувати будувати бренди та розвивати їх по новому, використовуючи знаменитостей (акторів, співаків, спортсменів, моделей тощо) як офіційних представників. Один з найвідоміших амбасадорів бренду – це Майкл Джордан, який лише розпочинав зіркову кар'єру. Для талановитого спортсмена Nike створили лінійку кросівок «AIR Jordan», які, до речі, досі не забуті.

Наразі бренд-посли використовуються повсюдно. Їхні ролі, як і раніше, виконують знаменитості, а також інтернет-блогери різної спеціалізації. Цей метод просування продуктів та послуг не перестає виправдовувати себе, допомагаючи компаніям збільшувати клієнтську базу та підтримувати її лояльність, а також успішно працюючи на зростання продажів.

Хто такий бренд-амбасадор

За визначенням це людина, що представляє бренд потенційній аудиторії, просуває товари/послуги компанії online та/або offline, що сприяє зростанню впізнаваності та підвищення продажів. Все це бренд-посол робить, не вдаючись до реклами. Чим популярніша марка, тим більш пізнавані її амбасадори. Окрім спортсменів, акторів, співаків, інфлюенсерів та моделей це можуть бути фотографи, лікарі, спортивні тренери, шеф-кухарі та ін., тобто особи з достатнім рівнем експертності у своїй сфері.

Поняття «особи» та «посла» бренду часто використовують як синоніми, але між ними є різниця. Амбасадор бренду – це людина, яка використовує продукт компанії, але не робить пряму рекламу. Також він не працює на компанію і не приймає претензії щодо продукції. Бренд-особи офіційно задіяні в рекламних кампаніях, але не повинні використовувати (тим більше – просувати) товари/послуги в особистому житті.

Для чого бренду необхідні амбасадори

амбассадор бренда

Посли доносять місію та цінності бренду, чим органічно сприяють покращенню репутації компанії. За рахунок їх діяльності лояльність клієнтської бази та довіра до бренду посилюється, а за цим виростають попит та обсяги продажів.

Амбасадори бренду - це інструмент комунікації з покупцем. Вони спілкуються з аудиторією компанії на offline-заходах та у соціальних мережах (зокрема збирають feedback). Завдяки бренд-послам запускається вірусний контент, завдання якого – посилити медійність, зміцнити ринкову позицію, підвищити доходи компанії. Щоб такі результати досягалися, амбасадору важливо своїм іміджем, харизмою і професіоналізмом відповідати бренду, щиро любити продукт/послугу, що просувається, і триматися осторонь скандалів.

Що робить бренд амбасадор: обов'язки

Очевидна частина обов'язків посла – використовувати товари/послуги компанії, розповідати + показувати це за допомогою соціальних мереж. Також посол бренду несе відповідальність за наступне:

  • 1. Залучення клієнтів, розширення аудиторії компанії.
  • 2. Спілкування з покупцями у мережі, на лайв-івентах.
  • 3. Рекомендація компанії та її продукту (активна, але максимально органічна та ненав'язлива).
  • 4. Адвокація інтересів бренду перед потенційними клієнтами (відповіді на питання, розбір критики, вирішення спорів тощо).

Перелік може змінюватись та доповнюватись в залежності від напряму роботи компанії, специфіки її послуги/товару.

Що ще робить амбасадор? Проводить майстер-класи, презентації, лекції для клієнтів, де інформує про переваги продукції та показує, як її правильно використовувати. Також амбасадори можуть організовувати конкурси та розіграші брендових товарів, використовувати їх у тематичних заходах (наприклад, для фотосесій) тощо.

Результат від усього перерахованого вище збільшується, коли бренд використовує декількох послів одночасно. Наприклад, якщо блогер рекомендує передплатникам сковороду, а відомий кухар викладає на YouTube-каналі ролик, де готує з її допомогою фірмову страву, охоплення аудиторії буде більшим, а довіра до виробника – вищою.

Де компанії шукати своїх послів

хороший амбассадор для бренда

Варто починати з докладного вивчення своєї цільової аудиторії, зокрема – необхідно розібратися, на кого підписані клієнти, до чиєї думки дослухаються, кому довіряють. Плюс до цього чудовим амбасадором бренду стане селебріті або блогер зі схожими компанії цінностями та пріоритетами.

Посол може знайтися серед користувачів, які ставлять позначки бренду в Instagram. Компанії варто приділити увагу лояльним клієнтам, які без офіційної співпраці рекомендують товари/послуги, роблять докладні відгуки та огляди продукту (особливо якщо у них активна, залучена аудиторія). Таких клієнтів ще називають адвокатами бренду, тому що вони доносять до оточуючих цінність та надійність пропозиції компанії. Крім адвокатів існують бренд євангелісти – активніші шанувальники марки, які приділяють пропаганді послуги/товару більше часу. Як і у випадку адвокатів, з євангелістів виходять чудові амбасадори бренду.

Кандидатів у бренд-посли допоможуть знайти майданчики trendHERO (пошук + перевірка Insta-блогерів) та Epicstars (платформа зустрічі блогерів та рекламодавців), також можна скористатися Work.ua (розмістити/пошукати відповідні вакансії). Підприємству логічно опублікувати запит на амбасадорство на офіційному сайті та/або влаштувати конкурс у соцмережах.

Тим, хто сам хоче стати послом улюбленого бренду, має сенс проявити ініціативу – написати компанії на електронну пошту/в Instagram Direct з пропозицією представляти її продукцію. Чим краще людина доведе свою пропозицію, тим більше у неї шансів. Перевага для претендентів – лояльна аудиторія інтернет-передплатників.

Хто такий – добрий амбасадор для бренду: критерії вибору

Рекомендації для компаній при виборі амбасадорів:

  • приділяти увагу аудиторії кандидата. Вона має бути схожою на аудиторію бренду. У протилежному випадку це не дасть очікуваного ефекту: передплатники посла не оцінять запропонований продукт, клієнти компанії не сприймуть обраного у посли кандидата;
  • аналізувати репутацію. Ключове – не співпрацювати зі скандалістами. "Чорний" PR буває ефективним, але важливо ретельно вивчити репутацію кандидата в амбасадори, зважити плюси та мінуси, провести оцінку ризиків;
  • визначити образ, цінності, пріоритети, прагнення кандидата. Ідеальний амбасадор бренду - це той, з ким перераховане у компанії збігається. Тоді просування брендової продукції цією людиною буде природним та щирим. Інакше репутація компанії серйозно просяде;
  • оцінити рівень медійності та довіри. Для компанії кращі амбасадори публічні, відомі, активні у соціальних питаннях, які ведуть соцмережі тощо;
  • оцінити комунікацію потенційного посла з аудиторією. Як він спілкується зі своїми передплатниками, журналістами, публікації якого характеру робить, як відповідає на хейт, ін.

Для бренд-амбасадора важливі такі особисті якості: чарівність, щирість, стійка самооцінка, адекватний та актуальний гумор, комунікабельність, ввічливість та такт, уміння розповідати історії, артистизм, стресостійкість. Плюсами стануть навички створювати візуально привабливий, змістовний, трендовий контент (фотографувати, знімати відео, писати тексти) та вміння просуватися у соцмережах. Також компанії можуть висувати специфічні вимоги до амбасадорів. Але ключове – це, звичайно, щира любов посла до самого бренду та його продукції.

кто такой бренд-амбассадор

Реальні амбасадори брендів: приклади

Спортивні автомобілі Maserati та Девід Бекхем. Співпраця знаменитого футболіста з компанією розпочалася у 2021 році. Відмінним послом бренду Девіда зробило поєднання його іміджу з ексклюзивним концептом Maserati+ те, що спортсмену відгукуються місія та цінності виробника елітних спорткарів, за рахунок чого він зміг органічно пропагувати це своїй аудиторії..

Дуа Ліпа та її мультиамбасадорство. Співачка представляла Puma на глобальному рівні в 2020 році. Підсилити цю взаємодію допомогли феміністські ініціативи та заходи, запущені компанією та об'єднали 6 десятків її послів. Дуа зі своєю соціальною позицією ідеально вписалася у таке. Результатом її співпраці із брендом також стала спільна колекція взуття. Також Дуа Ліпа є бренд амбасадором та обличчям Yves Saint Laurent Beauty та Versace, беручи участь у рекламних кампаніях, використовуючи продукти, що транслюється у її соцмережах.

Даша Астаф'єва та космецевтика. Дашу – модель, блогера, співачку та ведучу на ТБ – регулярно можна зустріти на конференціях бренду професійної косметики із США HydroPeptide. Контент бренду в соцмережах включає у тому числі Дашин досвід застосування фірмових продуктів, якому складно не повірити з урахуванням доглянутої, сяючої здоров'ям та молодістю зовнішності Астаф'євої.

Gucci та зірка «Гра в Кальмара». Актор з Південної Кореї - Лі Чон Че, який прославився завдяки ролі в гучному серіалі на Netflix, в 2021 став амбасадором модного бренду, тому що кар'єру починав як модель. Також на користь того, що з Лі вийде чудовий посол компанії, говорило його почуття стилю і баланс самовираження з інклюзивністю, який чудово співвідносився з цінностями Gucci.

Что делает бренд амбассадор

Висновок

Резюмуємо: що таке амбасадор бренду? Це людина, яка транслює цінності компанії, використовує продукти/послуги, публічно ділиться досвідом. Будь-якому бізнесу грамотно підібраний бренд-посол (або кілька) принесе зростання впізнаваності, збільшення + підвищення відданості аудиторії, зростання попиту на продукт, а потім – зростання продажів. Щоб вибрати посла правильно, брендам слід зокрема дослідити свою аудиторію, опрацювати позиціонування та візуал. Таким чином, компанії зможуть знайти підходящих для просування представників і розробити продуктивну стратегію співпраці з ними.

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo