Куточок споживача в салоні краси та перукарні
15.07.2023
Куточок споживача в перукарні або салоні краси - дрібниця тільки на перший погляд. Сьогодні у блозі APPOINTER поговоримо, навіщо він потрібен, де його розмістити, як оформити та чим наповнити. Перерахуємо основні варіанти споживчих куточків та їх вартість, а наприкінці статті проінформуємо про те, що буде, якщо проігнорувати цей атрибут у бьюті-студії.
Зміст:
- Навіщо куточок споживача салону краси та клієнтам
- Де розмістити і як оформити куточок споживача у перукарні
- Документи для куточка споживача салону краси
- Що ще розмістити у споживчому куточку
- Який буває, де взяти і скільки коштує куточок споживача
- Чим загрожує відсутність куточка клієнта в перукарні чи салоні
- Висновок
Навіщо куточок споживача салону краси та клієнтам
Споживчий куточок (або інформаційний стенд) – обов'язкова деталь інтер'єру б'юті-студії, манікюрного салону, масажного кабінету та перукарні, причому не лише декоративна. В Україні оформлення споживчого куточка передбачено законом із тим нюансом, що з 2019 року не обов'язково включати до нього книгу скарг та пропозицій.
Які функції виконує куточок клієнта та чому він важливий? Насамперед це атрибут законної роботи будь-якого салону: якщо у вас є інформаційний стенд + він правильно оформлений, вас не оштрафують під час перевірки. Також це крок назустріч відвідувачам, оскільки:
- підтверджує професіоналізм б'юті-бізнесу;
- дає клієнтам простий доступ до важливих даних про салон;
- гарантує безпеку процедур, а це внесок у довіру та лояльність клієнтів.
Де розмістити і як оформити куточок споживача у перукарні
Не варто сприймати інформаційний стенд як тягар. Його можна розмістити зручно для клієнтів та співробітників салону, а за бажання – зробити креативною деталлю інтер'єру.
Куточок споживача салону краси має бути на увазі, щоб відвідувачу не доводилося його шукати. Обіграйте цю вимогу в залежності від розмірів та планування б'юті-студії: поставте/повісьте стенд на вході в перукарню, у передбаннику, в зоні очікування, у адміністраторської стійки або на будь-якій стіні приміщення. Головне – нічим не загороджуйте та не блокуйте доступ (навіть якщо це прозоре скло).
Щодо зовнішнього вигляду, розміру та формату, тут можна вигадувати, оскільки закон України в цьому питанні розв'язує руки салонам краси. Нехай інформація буде розбірливою, читабельною, зрозумілою, документи виглядають презентабельно, акуратно та впорядковано, а сам стенд – вміщує все необхідне.
Про дизайн споживчого куточка. Його важливо вписати в загальний стиль студії: врахуйте брендові кольори, розмістіть на стенді слоган і назву салону і т. д. В іншому повна свобода - зробіть куточок максимально нейтральним щодо інтер'єру або перетворіть на родзинку, яка привертає увагу вхідних (наприклад, за рахунок креативної форми ).
Документи для куточка споживача салону краси
Перейдемо до питання, в якому вільності вже неприпустимі: чим заповнити інформаційний стенд?
Насамперед зберіть та розмістіть на стенді документацію про законну підприємницьку діяльність салону краси, перукарні, СПА, масажного чи манікюрного кабінету. Це проінформує клієнтів про якість, наповнення, вартість та професіоналізм послуг, який вони у вас купують.
Документи для куточка споживача представлені у таблиці.
Обов'язково:
- 1. Інформація про підприємця: повна назва компанії, ПІБ власників, адреса підприємства та власників, контактні дані (телефони, e-mail).
- 2. Копія витягу з ДержРеєстру фізичних та юридичних осіб-підприємців.
- 3. Прейскурант салону – перелік процедур + вартість кожної Якщо продаєте косметику, додайте список та ціни.
- 4. Класифікатор стандартів якості, що надаються в перукарні послуг.
- 5. Технічні паспорти на обладнання, повна інформація про препарати (склад, дія, протипоказання) + сертифікати.
- 6. Дані щодо зв'язку з місцевими органами захисту споживчих прав.
- 7. Гарантії, у яких клієнт може отримати гроші.
Додатково:
- 1. Перелік співробітників перукарні з фотографіями, іменами, посадою та кваліфікацією.
- 2. Сертифікати студії краси (якщо є).
- 3. Опис акційних та дисконтних програм, що діють на даний момент.
- 4. Опис розпорядку студії.
- 5. Книга скарг та пропозицій (якщо ви хочете). Формат той самий, що у магазинах.
- 6. Тематична поліграфія (наприклад, журнали зі стрижками).
- 7. Алгоритм оплати послуг.
Що ще розмістити у споживчому куточку
Також, оформлюючи куточок споживача у салоні краси, важливо заздалегідь підготувати документацію на випадок можливих конфліктів із відвідувачами чи перевірок відповідними органами, а саме:
- закон України "Про захист прав споживачів". Помістіть його на інформаційний стенд в одному з двох варіантів – повна роздруківка або розділи, що стосуються вашої сфери діяльності. Текст можна роздрукувати із сайту Верховної Ради;
- роздруківку порядку №833 (ведення торгівельної діяльності та обслуговування на ринку продовольчих товарів);
- перелік правил побутового обслуговування населення, тобто ваші та клієнта права та обов'язки;
- якщо продаєте косметику та парфумерію, додайте правила продажу непродовольчих товарів. Щоб уникнути конфліктів щодо повернення товарів, роздрукуйте та включіть у куточок споживача салону краси список того, що не можна повернути;
- інструкцію щодо надання педикюрних, манікюрних, перукарських послуг;
- санітарні норми та правила для різних типів перукарень (вимоги до приміщення, роботи майстрів, поводження з інструментом тощо);
- медичну ліцензію (копія), якщо в салоні є послуги з порушенням цілісності шкіри, ін'єкції та ін.;
- витяжку з реєстру платників податків як пояснення, чому перукарня не використовує касовий апарат..
***
Поради щодо документації. Використовуйте актуальні редакції всіх документів. Все нормативне можна друкувати або купити готовим. Готові документи продаються там, де є бухгалтерські бланки та спецлітература.
Який буває, де взяти і скільки коштує куточок споживача
Ви можете не тільки оформити, а й створити куточок споживача власними силами та за своїм проектом. Найчастіше власники салонів краси купують готовий варіант у інтернет-магазинах. За ціною стандартні варіанти розпочинаються від 300 грн. (що вища якість матеріалів, то дорожче). Можна також замовити виготовлення (у тому числі – за індивідуальним дизайном) спеціалізованого підприємства. Друкарня або агентство, що виробляє рекламні конструкції, виконує замовлення в середньому протягом тижня. Розкид цін на інформаційні стенди залежить від багатьох факторів (матеріали, дизайн, швидкість виготовлення, шаблон чи індивідуальний варіант) та варіюється від 500 грн. до кількох тисяч.
Як заощадити та отримати якісний куточок споживача? Проведіть невелике дослідження ринку та виберіть компанію зі своїм виробництвом – вона виконає замовлення значно дешевше. Цікавтеся, чи входить у вартість виготовлення книги – це впливає на ціну. Також вартість залежить від формату та рухливості стенду.
Куточок споживача для перукарні може бути статичним, динамічним чи мобільним. У статичному дані наносяться відразу (недорога альтернатива, але інформацію не можна швидко змінити за потреби). Динамічні стенди мають рамки або кишеньки – документи можна вкладати та виймати за потребою. Форма, обсяг і розташування кишеньок може змінюватись як завгодно. Мобільні куточки – це стенди з поворотними кишенями, які можна гортати наче книгу (зручне рішення, якщо в приміщенні мало місця). Як матеріали найчастіше використовують фанеру, пластик, пробку, дерево (або комбінацію різних). Крім того, що матеріал впливає на ціну, це ще й запорука практичності (куток треба тримати чистим) та довговічності.
Перш ніж замовляти споживчий куточок:
- вирішіть, де ви поставите/повісите стенд;
- скільки документів на ньому буде і якого розміру;
- обміркуйте дизайн – спробуйте скомпанувати зручність та стильне виконання;
- уточніть, чи входить у ціну створення макета.
Чим загрожує відсутність куточка клієнта в перукарні чи салоні
Дошка інформації в салоні краси повинна бути обов'язково. У б'юті-студії періодично навідуються співробітники Управління захисту споживчих прав та перевіряють наявність споживчого куточка, правильність його оформлення та зміст, а також книгу скарг (якщо є). Перевірка може бути плановою або спонтанною. Останні відбуваються, коли хтось із відвідувачів поскаржився на салон.
Перукарні, СПА, кабінети та студії без куточка споживача/з некоректно оформленим куточком адміністративно штрафуються. За законом України, за порушення правил надання послуг споживачеві власник оплачує суму від 17 до 170 грн. Штраф можна отримати за відсутність деяких обов'язкових паперів, так і за застарілу редакцію документів у споживчому куточку. Якщо порушення не виправлено протягом року, повторний штраф становитиме від 85 до 459 грн.
Як бачите, сума штрафу невелика. Але суть у тому, що отримати таке покарання неприємно і на репутації салону це не позначиться добре. Тому цінуєте довіру клієнтів і оформлюйте куточок споживача в салоні краси належним чином.
***
До речі про оформлення. Є альтернатива класичному споживчому куточку – книга чи папка із документами. Наповнюється тією ж документацією, яка йде в куточок клієнта, і кладеться на видному місці для простого доступу – стійка reception або журнальний столик у зоні очікування. Це є законний варіант. Використовувати його можна в ситуації, коли в салоні немає місця для зручного розміщення інформаційного стенду і він не вписується в інтер'єр.
Ще один момент. Часто необхідні документи просто не поміщаються на інфо-стенд або папку. Для підстрахування на випадок спорів із клієнтами використовуйте розписки про надання відвідувачам усіх необхідних даних. Роздрукуйте готові бланки розписок та давайте відвідувачам заповнити та підписати перед кожним візитом. Це допоможе, якщо людина вирішить подати судовий позов.
Висновок
Витратити час, щоб оформити куточок споживача у перукарні чи салоні краси, однозначно варто. Ви уникнете штрафів та суперечок (або полегшите їх вирішення), а також зробите внесок у репутацію бізнесу. Коли клієнти одержують потрібну інформацію, вони довіряють б'юті-студії, приходять туди знову і знову, рекомендують друзям та колегам. Плюс підвищується рівень споживчої освіти: клієнти вище оцінять якість обслуговування та процедур у вашому салоні і більшість із них вже не піде в інше місце просто тому, що там дешевше. Таким чином, вартість інформаційного стенду незначна в порівнянні з користю, яку він у результаті принесе.