Подарункові сертифікати в салоні краси: як оформляти, рекламувати та продавати
31.05.2023
Настав час детально обговорити у блозі APPOINTER тему подарункових сертифікатів для салону краси. Чим вони корисні б'юті-бізнесу? Яких типів бувають? Як правильно творити? Оскільки сертифікати – це товар, важливо розібратися і як їх рекламувати, продавати, вести облік.
Зміст:
- Ефективне використання подарункових сертифікатів
- Користь сертифікатів для бьюті-салону
- Які подарункові сертифікати бувають у салонах краси
- Як зробити подарунковий сертифікат у салон краси
- Продумані умови
- Оформлення сертифікатів
- Що написати в тексті подарункового сертифікату
- Вдалі зразки подарункових сертифікатів салону краси
- Як рекламувати та як продавати сертифікат
- Як вести облік сертифіката у подарунок
- Наскільки б'юті-студії вигідно продавати сертифікати
- Висновок
Ефективне використання подарункових сертифікатів
Це чудовий інструмент маркетингу для бьюті-студії. Для ефективного використання сертифікатів важлива продуманість. Алгоритм роботи з ними включає:
- продуманий вибір формату;
- створення дизайну, тексту, пакування;
- рекламу + методику продажу;
- облік, аналіз, висновки.
Реалізуючи кожен крок по черзі, салон краси витягне із сертифікатів у подарунок максимум користі.
Користь сертифікатів для бьюті-салону
Які завдання вирішує подарунковий сертифікат для салону краси?
По-перше, інструмент приваблює нових відвідувачів: людині подарували сертифікат > він його реалізував > йому сподобався салон/сервіс/послуга > він став постійним клієнтом б'юті-студії.
По-друге, сертифікати допомагають підвищити лояльність наявної аудиторії: ваш клієнт хоче зробити подарунок другові/родичу/колезі > купує сертифікат > вирішує питання з вибором подарунка без зайвого клопоту > залишається задоволений + залишається вашим клієнтом.
По-третє, у довгостроковій перспективі сертифікати працюють на підвищення прибутку салону. Відстежити це можна, внісши сертифікати до CRM-системи автоматизації обліку студії краси. Докладніше про це розповімо наприкінці статті.
Які подарункові сертифікати бувають у салонах краси
Розберемося із видами сертифікатів. За форматом їх можна поділити на:
- 1.Постійні - продаються в салоні на постійній основі, цілий рік працюють на збільшення клієнтської бази. Це найчастіше фіксовані (на конкретну суму грошей) сертифікати, популярні як презенти на ДР або просто як комплімент.
- 2.Святкові - з'являються в салоні в передсвятковий період, наприклад, перед Різдвяними канікулами, до Дня всіх закоханих і т.д. Послуга в сертифікаті може бути тематичною: манікюр, укладання/макіяж до дня св. Валентина, подарунковий сертифікат до косметолога до 8 березня та ін.
- 3.Комбо – поєднує обидва формати. Це оптимальний варіант догодити клієнтам, надавши більший вибір подарунків до будь-якого свята або без нагоди.
Інший варіант класифікації – на суму, послугу чи комбо.
На суму – сертифікати фіксованого номіналу, наприклад, на 200, 400, 600 грн. Дуже популярний варіант серед клієнтів: людина вибирає послугу з урахуванням суми сертифікату, отримує процедуру безкоштовно/за суттєвою знижкою.
На послугу – тобто послуга у подарунок, наприклад, манікюр чи корекція брів. Зручно подарувати другові чи родичу, який регулярно купує таку послугу сам.
Комбо – фіксований номінал + послуга у подарунок. Такі варіанти добре продаються.
Буває, що при оформленні подарункового сертифіката одразу вписують ім'я отримувача – іменний сертифікат. Дарувальник у такий спосіб підкреслює особливе ставлення до адресата, а той вільно використовує сертифікат у подарунок.
Важливо: вивчайте та обмірковуйте класифікацію уважно, оскільки вибрати тип сертифіката слід заздалегідь. Від цього залежить, як оформити, що написати у сертифікаті та як його продавати.
Як зробити подарунковий сертифікат у салон краси
Продумані умови
Перш ніж створювати зразки подарункових сертифікатів, напишіть повний набір умов використання:
- як купити;
- як повернути;
- як подарувати;
- як списати;
- як продовжити сертифікат (якщо хочете додати опцію)
Усі умови пропишіть докладно, вичерпно, сформуйте їх у документ або додайте до договору (обов'язково додається до сертифікату), розмістіть на сайті, на сторінці у соцмережі. Це необхідно, щоб мінімізувати можливі проблеми із проданими сертифікатами.
Оформлення сертифікатів
Займаючись оформленням, пам'ятайте, що сертифікат – насамперед подарунок. Виглядати він має відповідно. На що звертати особливу увагу, оформлюючи подарунковий сертифікат для салону краси.
- Дизайн. Сертифікат – похідне студії краси, означає логічно додати до нього елементи бренду: фірмові кольори, символіку та ін візуальні атрибути салону.
- Розмір. З одного боку сертифікат великого розміру впадає у вічі, з іншого зручніше купувати те, що можна сховати в сумочку. Орієнтуйтесь на золоту середину – розмір листа чи листівки.
- Якість паперу. Не заощаджуйте, беріть щільну листівку товщиною від 150 г на м2. Також важливими є приємні тактильні відчуття від паперу. Візуально вона може бути будь-якою: мат чи глянець, вибір відтінків та фактур, тиснення, відлив – справа смаку.
- Упаковка. Це може бути конверт або перев'язок стрічкою. Добре запропонувати покупцеві вибір упаковки – він оцінить таку якість сервісу.
Порада: по можливості залучіть до створення сертифікатів професійного дизайнера.
Що написати в тексті подарункового сертифікату
На сертифікатах не розміщують багато тексту, лише лаконічний набір даних:
- слова «ПОДАРУНКОВИЙ СЕРТИФІКАТ»;
- фіксовану суму/подарункову послугу;
- місце для вписування імені адресата (для іменних сертифікатів);
- набір умов реалізації (зокрема – термін дії);
- серія + номер (дані необхідні для обліку);
- назва б'юті-салону, адреса, контактні дані, посилання на сайт, соцмережі (або ці дані розміщують на упаковці).
Вдалі зразки подарункових сертифікатів салону краси
Отже, який сертифікат можна вважати вдалим?
Ключові якості – зручність використання, естетичність, якість виконання та зрозумілість сертифікату у подарунок. По-перше, важливий лаконічний і стильний візуал, що включає фон, шрифт, поєднання кольорів, розмір об'єктів на бланку тощо – це має привертати увагу, добре виглядати разом, не виглядати дешево. По-друге, потрібна помітність ключової інформації. У невеликому тексті на сертифікаті виділіть ключову назву салону краси, номінал, пр. По-третє, збалансуйте розмір. Хороший сертифікат не надто маленький, але й не завбільшки з постер.
Важливо: може здатися, що реалізувати по сертифікату непопулярні послуги – хороша ідея. Це не так. Нецікаві послуги салону це не врятує, а ось репутацію студії може погіршити. Гарні сертифікати випускають для найпопулярніших послуг.
Як рекламувати та як продавати сертифікат
Насамперед розкажіть аудиторії, що в салоні краси є сертифікати – прорекламуйте їх. Підійдуть два способи:
- 1.Показати. Розмістіть сертифікати там, де їх побачать на стійці reception. Більш просунутий варіант – оформити клієнтський куточок: на спеціальній стійці/підставці розмістіть збільшений макет сертифіката, на якому людина легко прочитає необхідну інформацію.
- 2.Розповісти. На вашому сайті, у соціальних медіа має бути докладна інформація про сертифікати. Також можна повідомити клієнтів за допомогою розсилки SMS.
Кілька порад про те, як продавати подарункові сертифікати.
Продаж - обов'язок адміністраторів, тому обговоріть це з ними. Напишіть текст, що продає, для спілкування з клієнтом на тему сертифіката, складіть відповідний скрипт для адміністратора. Відвідувачам нагадуйте про сертифікати особисто та по телефону. У соціальних мережах періодично робіть пости та stories із пропозицією купити сертифікат. Адміни повинні пам'ятати і про просування б'юті-студії – продаючи сертифікат, нехай кладуть у конверт візитну картку салону, брендовий календарик, сувенір.
Як вести облік сертифіката у подарунок
Оскільки йдеться про товар, є 2 моменти. По-перше, товар-сертифікат наділений характеристиками (наприклад, фіксований номінал, який не можна змінити) та унікальним номером/кодом. По-друге, такий товар (ще до реклами та продажу) вносять до товарного довідника, щоб вести облік. В ідеалі облік б'юті-студії має бути автоматизований. Оскільки при ручному варіанті або використанні не систематизованих таблиць складніше відстежити, скільки сертифікатів продано, які за ними реалізовані послуги та ін.
Для автоматизації обліку салону краси компанія APPOINTER пропонує CRM-систему, розроблену спеціально для такого бізнесу. Її просто інтегрувати в управління студією, перенісши дані зі старих програм і легко використовувати за рахунок інтуїтивного інтерфейсу. Ключові переваги CRM APPOINTER – розвантажені від зайвої роботи співробітники, складання бази даних по клієнтам, автоматичний облік ТМЦ (у тому числі сертифікатів), розрахунок + нарахування ЗП, доступна будь-якої миті статистика та аналітика бізнесу, на основі якої простіше приймати будь-які ділові рішення.
Наскільки б'юті-студії вигідно продавати сертифікати
Щоб відповісти на це питання, продовжимо тему автоматизованого обліку подарункових сертифікатів салону краси. Аналізуючи звіти CRM-системи, ви дізнаєтесь:
- скільки куплено сертифікатів за місяць, три місяці, півроку;
- скільки з них використано, на які послуги/суми;
- хто саме придбав сертифікати;
- чи прийшли по них нові клієнти, чи повернулися такі клієнти до салону знову.
На основі цих даних ви зробите низку висновків:
- у який період сертифікати продаються краще, скільки приносять прибуток;
- який тип сертифікатів популярніший за інших;
- портрет клієнта, який найчастіше купує сертифікати;
- наскільки збільшується клієнтська база від продажу такого товару та ін.
Аналіз інформації допоможе зробити висновки про вигідність продажу подарункових сертифікатів салону та підкоригувати роботу з ними.
Висновок
У роботі із сертифікатами у подарунок важливий системний підхід, а саме – планувати, продумувати всі деталі, грамотно оформляти, активно продавати та аналізувати дані. У цьому випадку маркетинговий інструмент працює на вас, просуває салон та збільшує клієнтську базу. Пам'ятайте, що подарунковий сертифікат для салону краси – це перш за все товар, який обов'язково ставити на облік. Для зручності та ефективності обліку варто інвестувати у CRM-систему, від використання якої виграє весь ваш бізнес.
Порада насамкінець: не звалюйте розробку сертифікатів на адміністраторів, їх обов'язок – реклама + продаж, а оформлення та доведення інструменту до розуму – завдання директора чи власника салону краси.