Розвиток салону краси: стратегії, плани та дієві методи
30.06.2024
Навіщо б'юті-бізнесу стратегія розвитку? Чим вона відрізняється від плану просування? З чого починати розвивати салон краси? І, нарешті, які дієві стратегії та інструменти допоможуть вашій справі приносити більше прибутку та масштабуватись? Сьогодні у блозі APPOINTER дамо детальну відповідь на кожне з цих питань.
Зміст:
- Що таке стратегія розвитку салонного бізнесу
- З чого розпочати розвиток салонного бізнесу
- Ефективні стратегії розвитку бьюті бізнесу
- Збільшувати прибуток
- Зменшувати операційні витрати
- Підвищувати продуктивність салону краси
- Масштабувати справу
- Інструменти розвитку салонного бізнесу
- Нарощувати аудиторію
- Підвищувати лояльність
- Збільшувати середній чек
- Робити послуги дорожче
- Оптимізувати робочі процеси
- Як CRM сприяє розвитку салону краси
- На закінчення
Що таке стратегія розвитку салонного бізнесу
Якщо бьюті-студія зосереджена на вирішенні лише поточних завдань – мотивувати співробітників, створити бонус-програму та привабливі акції для клієнтів, ін., вона, залишаючись на плаву, не зможе приносити більшого доходу та масштабуватись. Але коли хочеться залучати нових клієнтів, покращувати репутацію, відбудовуватись від суперників, нарощувати прибуток і розширюватись – тобто розвиватись, без стратегії (плану) розвитку салону краси нікуди.
Від просування такий план відрізняється тим, що виступає оцінкою ситуації, в якій бізнес знаходиться, виявляє бажані цілі та допомагає з пошуком способів їх досягнення за наявних ресурсів. Поставте собі питання, де ви зараз, куди хочете потрапити і як це зробити? Потім дайте на них відповіді та проаналізуйте. Після цього можна приступати до розробки стратегії, яка буде для вас найбільш ефективною.
З чого розпочати розвиток салонного бізнесу
Оцініть фінансову звітність, характеристики аудиторії, методи залучення клієнтів.
Фінанси допоможуть проаналізувати такі показники:
- загальний фінансовий потік;
- операційні витрати в цілому та за окремими пунктами – оклади, оренда, поповнення розхідників, ін.;
- прибуток.
Також виділіть найбільш/найменш прибуткові продукти/послуги вашого салону.
Друга важлива стаття плану розвитку салону краси – клієнти, фундамент будь-якого бізнесу. Підрахуйте:
- скільки відвідувачів загалом (+ скільки активних);
- скільки нових людей приходять за 1-3-6 місяців;
- скільки клієнтів повернулися бодай раз;
- розмір середнього чека;
- середній заробіток салону на одному відвідувачі.
Далі переходите до способів нарощування аудиторії: як ви залучаєте людей, скільки нових відвідувачів дає кожен спосіб (+ прибутковість з однієї людини), як масштабувати найефективніші методи залучення?
Ефективні стратегії розвитку бьюті бізнесу
З конкретними висновками та цифрами переходьте до вивчення методів розвитку. Але спершу дайте собі відповідь щодо напряму, в якому підете – низька ціна чи висока цінність? Від цього залежить, яка стратегія підійде вам найбільше.
Збільшувати прибуток
По-перше, така стратегічна мета салону краси чудово мотивує власника. По-друге, прибуток – це нова техніка, інструменти, меблі, якісніші продукти, можливість підвищувати кваліфікацію співробітників тощо, тобто підвищення класу б'юті-студії. Якщо не інвестувати у такий розвиток, прибутковий бізнес згодом зазнає збитків: суперники вирвуться вперед, впроваджуючи сучасні технології роботи, чим переманять ваших клієнтів.
Зменшувати операційні витрати
План розвитку салону краси зі скорочення витрат починається з пошуку нераціонально високих витрат. Ними можуть бути:
- перевитрата матеріалу;
- невиправдано високі зп майстрів;
- збиткова реклама (коштує більше грошей, ніж приносить);
- висока собівартість процедур;
- телефонні рахунки та ін.
Виявили проблему? Придумайте як її оптимізувати. Складніше це зробити за ручного способу ведення документації в студії. Але на допомогу прийдуть спеціальні програми автоматизації бізнесу, які автоматично враховують витрати також.
Підвищувати продуктивність салону краси
Чим більше грошей у касі щодня, тим цей показник вищий. Основні параметри продуктивності – кількість проданих товарів/послуг салону + ефективність продажу. План розвитку, спрямований на підвищення продуктивності, вирішує завдання збільшення доходу від роботи при постійному асортименті, рівні цін, кількості персоналу.
Масштабувати справу
Збільшення масштабів відрізняється залежно від підприємства. Маленький салон може додати нові послуги до асортименту. Тут є варіанти: інтегрувати дорогі процедури або змінити приміщення на більше і відкрити зал для манікюру, педикюру, масажу. Найбільший бізнес у рамках масштабування перетворюється з одиниці на мережу. Переваги мережевого розширення – стабільність вища, кризу пройти легше. Також можна створити франшизу та продавати її, що дасть зростання впізнаваності та збільшення доходів.
Інструменти розвитку салонного бізнесу
Для реалізації обраної стратегії впроваджуйте відповідні інструменти. Ось п'ятірка основних.
Нарощувати аудиторію
Для цього є три методи:
- рекламуватись. Ефективним просуванням для салону може стати радіо/телереклама, так і оголошення в мережі. При виборі інструменту враховуйте бюджет, тип б'юті-студії, склад + особливості ЦА;
- піаритися. PR (Public Relations) має на увазі комунікацію між клієнтами та бізнесом через мас-медіа, соцмережі. Такий план розвитку салону краси може включати співпрацю з компаніями (відомими виробниками косметики, наприклад) та блогерами, поява на тематичних виставках, матеріали у друкованих та онлайн-виданнях;
- працювати на відгуки. Стимулювати «сарафанне радіо» корисно і міні-салону, і великій мережі. Для цього поставте якість процедур та рівень обслуговування у пріоритет, а ще – передбачайте очікування відвідувачів.
Підвищувати лояльність
Якщо ви обрали своїми стратегіями розвитку мінімізацію видатків + підвищення прибутку, працюйте на лояльність аудиторії. Чим більше постійних відвідувачів, тим вищі обороти та нижче рекламний бюджет. Вибравши шлях масштабування салону краси, також вкладайтеся у утримання клієнтів. Нехай вашими сильними сторонами стануть індивідуальний підхід, баланс дружелюбності та професіоналізму, збір + аналіз зворотного зв'язку, нагадування про візити та рекламне розсилання. І обов'язково розробіть програму лояльності.
Збільшувати середній чек
Ви вкладаєте кошти у залучення аудиторії, використовуєте ресурси салону, сили та час співробітників. Тому середній чек має зростати (а з ним – і прибуток). Домогтися цього допоможуть додаткові продажі:
- пропонуйте дод. послугу/товар (cross-sell). Найпопулярніший варіант розвитку салону. Приклади: до стрижки додати укладання, до фарбування брів корекцію;
- продавайте бюджетніше (downsell). Коли відвідувачу дорого, запропонуйте альтернативу дешевше;
- пропонуйте альтернативу дорожче (upsell). Зацікавіть відвідувачку складним, але трендовим забарвленням волосся.
Підвищуючи чек, ви вкладаєтеся і у збільшення лояльності, оскільки більшість відвідувачів будуть вдячні за рекомендації.
Робити послуги дорожче
Підвищуючи розцінки, важливо не втратити постійних відвідувачів. Грамотно реалізувати такий план розвитку салону краси допоможуть аналіз клієнтопотоку та рентабельності, тест нових цін на нових відвідувачах та аналіз зробленого.
Визначте інтенсивність потоку клієнтів: що менше відвідувачів, то гірше спрацює підвищення вартості. Проте повна завантаженість + низький заробіток – передумови підняти ціни.
Ви менше ризикуєте втратити клієнтів, випробовуючи нові розцінки лише на нових відвідувачах. Для постійних зробіть поступовий перехід або організуйте пільговий період старих цін.
Провівши експерименти, відстежте, як змінилися показники – скільки клієнтів прийшло/пішло, як виріс середній чек та прибуток.
Оптимізувати робочі процеси
Важливо підвищити ефективність кожного члена команди, оскільки саме спільні зусилля співробітників салону краси впливають на розвиток бізнесу. Безпосередньо оптимізація означає витрату меншої кількості ресурсів та збільшення доходів. Ось кілька прикладів, де вона доречна:
- ручний запис/використання Excel-таблиць, що вимагає від адміна щоразу уточнювати графік конкретного майстра. Мінуси: витрачається додатковий час, зростає ризик помилитись;
- щомісяця власник студії краси рахує прибуток по кожниму співробітнику. Знов-таки - витрачається час;
- Майстри працюють за відсутності регламенту витрати фарби на ту чи іншу послугу. Результат – перевитрата матеріалів, висока собівартість процедур;
- відсутність розсилки, що нагадує про візит. Результат - частина клієнтів забувають про запис і не приходять, прибуток знижується.
А ось алгоритм кроків, щоб виявити проблемні точки, оптимізувати їх та сприяти розвитку салонного бізнесу:
- проаналізуйте основні параметри роботи – тривалість процедур, кількість розхідників, рівень сервісу, розмір середнього чека, кількість постійних та нових відвідувачів, конверсію;
- визначте напрями зростання - зробивши перший крок і зібравши дані, виявите, що кульгає + як це виправити;
- впровадьте покращення за допомогою тренінгу підвищення кваліфікації майстрів та адміністраторів, встановлення програми автоматизації бізнесу, оновлення техніки, оптимізації робочих інструкцій та процесів, розробки системи мотивації для працівників.Щодо останнього: що більше персонал буде зацікавлений у розвитку салону, то краще.
Зрештою, проаналізуйте результати своїх дій. Що покращало? Чи всі задоволені? За будь-якої негативної динаміки змінюйте методи.
Як CRM сприяє розвитку салону краси
Програма автоматизації (CRM) впливає безпосередньо на фундамент бізнесу без складних рішень, найму додаткових співробітників, дорогих інвестицій.
CRM оптимізує робочі процеси підприємства, прискорюючи їх та мінімізуючи помилки. Програма розвантажує співробітників, дає більше комфорту відвідувачам, бере на себе частину бухгалтерії та керування складом. Головне – CRM допомагає організувати єдину базу даних щодо клієнтів та у будь-який момент видає керівнику точні звіти щодо стану бізнесу. Впровадження такого програмного забезпечення спрощує вибір і реалізацію ефективної стратегії розвитку салону, тому що використовуючи конкретні дані, ви зрозумієте, як покращити сервіс, підвищити лояльність, знизити витрати та збільшити продуктивність.
Бажаєте знати більше? Співробітники APPOINTER нададуть необхідну інформацію та допоможуть встановити сучасну CRM-систему у вашому салоні краси!
Висновок
Стратегічні цілі та план розвитку – важливі компоненти для процвітання вашого салону краси. Щоб якісно завершити цю тему, ще кілька порад для власників бізнесу:
- Ретельно вивчіть клієнта. Ваше завдання – догодити йому, а не всім поспіль.
- Не базуйте розвиток салону на майстрах, створюйте актуальні продукти та давайте клієнтам цінність.
- Пам'ятайте, спочатку йде розвиток справи, а потім просування.
Нарешті розвивайте не надбудови бізнесу, а його основу: актуальні та сучасні послуги + високий рівень сервісу – ваші головні козирі.