Інтер’єр та дизайн салону краси: створення атмосфери, що запам'ятовується
15.05.2025
Дизайн салону – це набагато більше, ніж кольори та лінії. Сучасні б'юті-студії прагнуть поєднати естетику та комфорт облаштування простору. Це зумовлено тим, що аудиторія обирає подібні заклади не тільки, щоб зробити стрижку або манікюр, але щоб розслабитись, відволіктись від турбот та наповнитись енергією. Чим краще бізнес краси впорається з цими завданнями, тим вочевидь більше клієнтів залучить.
Про створення вдалого інтер’єру поговоримо в сьогоднішньому матеріалі APPOINTER. З чого починати роботу? Як розпланувати та зонувати приміщення? Як підібрати колір, світло, обладнання та меблі? Як декорувати простір? Також зазначимо типові помилки у оформленні і дамо поради власникам бізнесів краси, як їх уникнути.

Зміст:
- На що спирається вибір дизайну
- Концепція та напрям б'юті-студії
- Аналіз ЦА та позиціювання бренду
- Популярні стилі інтер'єру салонів краси
- Планування та зонування при оформленні салону краси
- Функціональні зони
- Зручність для клієнтів та працівників
- Кольори та освітлення в інтер’єрі салону
- Особливості кольору
- Поєднання природного та штучного світла
- Обладнання та меблі у дизайні салонів краси
- Як обрати меблі для б’юті-простору
- Як інтегрувати техніку салону краси в дизайн
- Акценти та декор салону краси
- Арт-об’єкти та рослини
- Фірмовий стиль та айдентика в інтер'єрі салону
- Поширені помилки в дизайні салону та поради, як їх уникнути
- Салони краси і тренди дизайну 2025
На що спирається вибір дизайну
Обрати вдалий дизайн неможливо без визначення напрямку та концепції студії, знання цільової аудиторії та знайомства з популярними стилями інтер’єру у сучасному б'юті-бізнесі.
Концепція та напрям б'юті-студії
Перш ніж розробляти для салону краси дизайн проект, окресліть спеціалізацію та концепт. Перше описує основний напрям діяльності: косметологічні процедури, SPA, брови та вії, перукарня або ж манікюр. Визначення напрямку допоможе продумати функціональну частину інтер’єру – план залу та зонування.
В основі концепції лежить ідея: наприклад, сучасні технології або поєднання з природою. Що б ви не обрали, це має гармоніювати із назвою, оригінально вирізняти бізнес серед конкурентів, промовляти саме до вашого клієнта та запам’ятовуватись.
Аналіз ЦА та позиціювання бренду
Чому важливо визначити основних клієнтів? Тому що у питанні, як відкрити салон краси (https://appointer.ua/blog/yak-vidkryty-salon-krasy/) та, зокрема, яким чином його оформити, знання та розуміння аудиторії – основна умова прибуткового та перспективного бізнесу. Інтер'єр салону – його образи та елементи – важлива частина позиціювання бренду, що працює з відвідувачами та вирізняє серед конкурентів. Щоб обрати правильний стиль, ви маєте розуміти, хто клієнт та чого він очікує, відвідуючи студію.
Приділіть час дослідженню аудиторії та написанню її детального портрету. Найважливіше визначити lifestyle, рівень заробітку, вимоги до обслуговування. Це допоможе облаштувати атмосферу, де ваші відвідувачі будуть задоволені. До прикладу, працівники офісів вподобають стильні інтер’єри модерн чи лофт, а забезпечені та статусні клієнти – мінімалізм, класику чи арт-деко. Має значення і вік. Яскраві та креативні дизайни приваблять молодь, а аудиторію старше 40-ка – спокійні кольори та функціональні облаштування.
Популярні стилі інтер'єру салонів краси
Для оформлення б’юті-закладів найчастіше обирають такі стилі:
- loft – поєднання сучасної обстановки та декоративних елементів з грубими чи холодними фактурами (бетон, сталь, цегла);
- класика – елегантні, дорогі та традиційні інтер’єри, де вишуканість та зручність доповнюють одне одного;
- eco-style. В основі екологічність та натуральність. В оздобленні багато дерева, рослин, природних кольорів. Приміщення дихаючі та світлі;
- мінімалізм – прості лінії та форми, мінімум декоративних елементів, один-два кольори в оздобленні;
- сканді – об’єднує мінімалізм та еко-стиль. Тут багато простору, світла, природи, є затишок та практичність;
- модерн – інтер’єри, що комбінують елегантну розкіш із сучасним, натуральним та практичним оздобленням. Соковиті акценти на загальному нейтральному фоні, високі вікна та виразні сходи, асиметрія тощо.
Планування та зонування при оформленні салону краси
На етапі розробки проекту також проводять поділ простору на функціональні зони. Загальні правила – врахування спеціалізації та концепту студії, раціональне використання приміщення, поєднання функціоналу та затишку.

Функціональні зони
Зручний дизайн салону краси обов’язково враховує наявність:
- reception – зручна за шириною, висотою та добре освітлена стійка адміністратора, що зустрічає клієнтів. Тут розміщують ПК, телефон, касу. Поруч може бути бар, кавомашина, вітрина з косметичними продуктами. Рецепція має бути виконана стильно, інформативно, з увагою до дрібниць;
- куточок очікування. Оздоблюється диваном, кріслами, столиком, кулером з водою. Меблі обирайте якісні та зручні, привабливі та практичні у догляді;
- гардеробна – шафа/стійка з вішаками, гачками, поличками для верхнього одягу, парасоль, сумок. Плюсом буде наявність дзеркала у повний зріст;
- робоча площа. В пріоритеті ергономіка, функціонал, зручність. Основне оздоблення – крісла, кушетки, дзеркала, полички для інструментів та косметики. Обов’язкова достатня освітленість та простір для пересувань працівників та відвідувачів;
- для деяких процедур (наприклад, масаж чи епіляція) необхідні окремі кабінети з дверима, комфортною температурою, шумоізоляцією. Компроміс – відокремити частини головної зали ширмами.
Також інтер’єр салонів високого класу має включати ігровий куточок, де можна безпечно залишити дітей та цікаво зайняти їх увагу. А ще потрібні релакс-зони для клієнтів після процедур. Їх наповнюють зручними пуфами та кріслами, створюють атмосферу світлом, тишею або музикою, тут ідеально впишеться акваріум. В ідеалі облаштувати і окрему вбиральню для відвідувачів, наповнивши її всім необхідним – від м’якого туалетного паперу до крему для рук.
Для працівників має бути оздоблена кімната відпочинку. Також студії необхідні комірчини та санвузол.
Зручність для клієнтів та працівників
Є декілька моментів, що у дизайні та інтер’єрі салонів краси допомагають організувати максимальний комфорт, затишок та безпеку аудиторії і співробітників.
Перше – певна кількість квадратних метрів, що припадає на кожного майстра. Друге – елементи робочого місця, що трансформуються та/або переміщуються і заощаджують простір: мобільні мийки та сушарки, ширми, косметичні полички на коліщатках, крісла, що перетворюються на кушетки. Третє – поверхні зі скла та глянцу, дзеркала на всю стіну тощо. Це візуально збільшує простір та освітленість. Четверте – волого- та зносостійкий матеріал для підлоги. Це може бути полімер, ламінат, паркет. В куточку очікування підлогу можна вкрити килимом. Щодо стін, їх оздоблюють склом, деревом, пластиком чи каменем. Головне – стійкість до частого вологого прибирання та дезінфекції.
Кольори та освітлення в інтер’єрі салону
Світло та колір грають не менш важливу роль, ніш планування. Вони впливають на настрій, формують емоційний фон, задають потрібну атмосферу та працюють з простором.
Особливості кольору
Найчастіше у б’юті-салонах оформлення будується на принципі – нейтральна основа + яскраві акценти у пропорції 80% на 20%. Вибір зумовлений тим, що базові тони (білий, беж, сірий) – прекрасний фон, що також задає атмосферу спокою, легкості, чистоти. Для клієнтів це ще й про релаксацію і максимальне занурення у процедури. Обираючи свою базу, подумайте, який настрій хочете викликати у аудиторії: теплі тони – про затишок, холодні – чистота + сучасність.
На нейтральному фоні соковиті акценти (рожевий, червоний, синій, жовтий та ін.) пожвавлюють та додають родзинку. Інтегрувати такі акценти можна за рахунок меблів та/або декору салону (картини, статуетки, подушки). Проте не захоплюйтесь яскравістю аж занадто, щоб не створити візуальний безлад.

Поєднання природного та штучного світла
Вдале освітлення – це комбо функціональності з дизайнерським задумом, але функціонал все ж на першому місті. Світло потрібне, щоб працівники якісно, безпечно та чітко проводили процедури. Також воно допомагає клієнтам розслабитись. Плюс може акцентувати увагу на косметичних продуктах з вітрини біля рецепції. Скомбінуйте в інтер’єрі природне (з вікон) та штучне (освітлювальні прилади) світло. Перше візьме на себе завдання загального освітлення приміщення, друге – направить увагу те, що вам потрібно.
Ще декілька рекомендацій щодо освітлення у дизайні салону. Холодні нейтральні лампи допоможуть досягти потрібного ступеню освітленості. Обирайте світильники, інтенсивність яких регулюється під різні задачі. У релакс-зонах потрібне приглушене світло для створення відчуття комфорту – спробуйте використати не тільки світильники для стін та столу, але й торшери. Дзеркала зі світловим контуром – це must-have. Вони зручні та збільшують простір, а ще роблять відображення клієнта гарнішим. Використайте підсвітку із світлодіодів – вона надійна та заощаджує енергію. Також придбайте лампи-колечка, що реалістично передають відтінку мейк-ап.
Обладнання та меблі у дизайні салонів краси
До цих обов’язкових атрибутів висувають 2 умови. По-перше, функціонал, зручність та краса. По-друге, органічне поєднання зі стилем та атмосферою студії.
Як обрати меблі для б’юті-простору
Основні меблі та вимоги до них:
- робочі столики. Стільниці мають вміщувати потрібні майстру матеріали та інструмент. Для комфортної роботи нехай у них регулюється висота. Загалом краще обрати модульні моделі;
- стільці, крісла, лави. Також обов’язкове регулювання висоти та кута нахилу – клієнтам буде зручно під час довгих процедур. Ергономіка спинок та сидінь збереже спину;
- м’які меблі (дивани, крісла, пуфи). Обирайте ті, що мають естетичну та приємну на дотик оббивку, проте й зручну у догляді;
- меблі для зберігання (тумбочки, полички, столики). Придбайте модульні одиниці, котрі замінюються, адаптуються та комбінуються. Ви якісно організуєте простір (навіть обмежений) і забезпечите комфортний доступ до необхідного.
Щодо поєднання із інтер’єром, нехай меблі наслідують основні його кольори, лінії, матеріали та загальну стилістику. Наприклад, в еко-стиль впишуться столики та полички дерев’яні або «під дерево», у лофт – лаконічні меблі зі сталевими елементами.
При цьому частина обстановки – ті ж яскраві пуфи чи стільці – може служити акцентом.
Як інтегрувати техніку салону краси в дизайн
Якісне обладнання забезпечує точність, швидкість та високий рівень надання послуг у студії. Це умова задоволених клієнтів, продуктивних працівників та хорошої репутації бізнесу. Гармонійно ж поєднати техніку та простір – одне з головних завдань дизайн-проекту. Допоможе у цьому зокрема використання сучасного обладнання та інструментів – не тільки функціональних, але й стильних ззовні.
Як обирати:
- звертайте увагу на спеціалізованих виробників для б’юті-сфери;
- не економте на цій статті вкладень у бізнес;
- перевіряйте гарантії якості та безпеку використання;
- вивчайте та впроваджуйте технічні новинки, щоб привабити клієнтів;
- потрібну кількість та розташування обладнання продумайте заздалегідь;
- все має зручно комбінуватись, складатись, легко митись;
- віддавайте перевагу мобільній техніці та обладнанню, що трансформується.

Акценти та декор салону краси
Як створити фірмовий стиль свого простору? Навіть якщо ви обрали нейтральний дизайн, акценти, айдентика та декор допоможуть підкреслити ідею бренду, виділитись серед інших та запам’ятатись відвідувачам.
Арт-об’єкти та рослини
Декор буває концептуальним (підкреслює тематику) або абстрактним (працює на контрастах, додає енергії). Продумайте його розміщення, щоб не перевантажити обстановку. Можна використати вази, картини, скульптури та різноманітний арт, живі та штучні рослини, текстиль. Дзеркала теж працюють як декоративний елемент за рахунок форми або рами.
Вази з букетами освіжають б'юті-салон та роблять елегантнішим. Вазони із живими рослинами (або якісними штучними) ідеальні в еко- чи сканді-стилях, чудово доповнюють мінімалізм і лофт. Головне: вчасно змінюйте квіти, якщо це букети, а живі рослинки мають легко доглядалися. Картини, статуетки, арт-об’єкти обирайте із розумінням значення та інтегруйте, щоб підкреслити стиль і концепцію студії. Текстильні вироби (пледи, подушки, штори, серветки тощо) – це про затишок, гостинність, розслаблення. Нехай вони гармоніюють з кольорами простору, будуть тактильно приємними та простими у догляді.
Фірмовий стиль та айдентика в інтер'єрі салону
Акцентами у оформленні чудово працюють й візуальні елементи бренду:
- логотип. Має бути не просто гарним, а лаконічним, стильним, помітним, оригінально стилізованим у дизайні. Може розміщуватись не тільки на вивісці, а й брендувати серветки, рушники, пакування для інструменту тощо;
- кольорові схеми. Кольори брендової айдентики студії, додані у дизайн, нададуть інтер’єру більшого стилю та об’єму;
- шрифти. Оригінальні варіанти чудово вписуються у сучасні стилі оздоблення, задають настрій і допомагають виділитись.
Загалом фірмовий стиль інтер'єру має викликати позитивні емоції та асоціації, бути цікавим та унікальним. Грамотно створений, він надає бізнесу переваги – задає атмосферу, яка виділяє і запам’ятовується, та формує репутацію і довіру до бренду. Все це стимулює відвідувачів прийти знову та порекомендувати вас іншим, що збільшує клієнтську базу та доходи.
Поширені помилки в дизайні салону та поради, як їх уникнути
Поспіх у оформленні інтер’єру часто призводить власників студій до помилок – неправильного зонування, недостатньої кількості світла, поєднання несумісних стилів та перевантаженості простору. Щоби не допустити переліченого, рухайтесь поступово.
Приділіть час проекту та залучіть професіональних дизайнерів, якщо маєте кошти. Просувайтесь покроково у такому порядку: концепція > планування > кольори та світло > меблі та техніка > декор. Плануйте та зонуйте студію з урахуванням кількості послуг, що вона надаватиме та працюючих одночасно майстрів. Оберіть один стиль інтер’єру, ретельно його продумайте, зважте актуальність для вашої аудиторії та підрахуйте вартість оформлення. У базовому оздобленні простору використовуйте стильні, якісні, довговічні матеріали, що їх легко мити та дезінфікувати. Інвестуйте у якісне світло та великі дзеркала. І не захоплюйтесь декором аж надто, щоб не перетворити його з родзинки на мішанину.

Салони краси і тренди дизайну 2025
Мінімалізм, скандинавський та еко-стиль впевнено тримаються у списку найпопулярніших варіантів оформлення закладів краси і не тільки. Це про використання натуральних матеріалів, прості лінії, лаконічний простір, поверхні із текстурою, живі вазони. І все – з акцентом на комфорт. У поєднанні кольорів актуальні яскраві акценти у вигляді шрифтів, статуеток, картин та ін. деталей на нейтральному фоні. Також повертається у вжиток ретро- та вінтажний декор. Якщо ж згадати більш практичний тренд для б’юті-студій, то це інтеграція у простір технологічних рішень – інтерактивних дзеркал, спеціалізованого світла тощо, а також модульних меблів для комфортної адаптації площі під різні потреби.
Чи означає це, що свій бізнес ви маєте оформити виключно з використанням трендів? Ні. Найголовніше – донести концепцію до своєї аудиторії та зробити дизайн функціональним і зручним, що можливо із будь-яким стилем.