Вибір локації для салону краси: що враховувати при пошуку ідеального місця

Автор: Юлія Піскова

15.04.2025

Б'юті-студія має стильну вивіску та інтер’єр, список найсучасніших послуг та майстрів-професіоналів, проте клієнтів мало та йдуть вони неохоче. В чому справа? Просування та реклама, звичайно ж, найважливіші, але починається все з місця. Воно відіграє у бізнесі важливіше значення, ніж здається на перший погляд. Тож у новому матеріалі APPOINTER ми розповімо про ключові критерії пошуку місця, перерахуємо вимоги до приміщення, згадаємо юридичні аспекти оренди, а також нагадаємо про корисні інструменти для аналізу розташування.

Вибір локаціі для салону краси

Зміст:

 

Передумови вибору місця

Перш ніж аналізувати переваги різних локацій та обирати приміщення, зверніться до таких пунктів свого бізнес-плану, як концепція, цільова аудиторія та конкуренти. Все це безпосередньо впливає на те, де саме краще відкриватись. До речі, ці ж передумови важливо врахувати і обираючи, як назвати салон краси (https://appointer.ua/blog/nazva-salonu-krasy/).

Концепція та цільова аудиторія

Основними форматами б'юті-бізнесів з позиції ціни є економ, середній та преміум-клас.

Перший варіант працює за формулою – базові послуги + мінімальна вартість. Невисокі ціни підтримуються за рахунок недорогої косметики та оренди невеликого приміщення. Для такого салону краси потрібне прохідне місце, де є щільний потік людей з низьким рівнем доходу (пенсіонери, студенти, люди на низькооплачуваній роботі тощо) та/або тих, для кого догляд за собою не в пріоритеті. Розміщуватись логічніше біля зупинок транспорту, супермаркетів, фастфудів.

Середній або бізнес-клас орієнтуються на клієнтів з вищим рівнем достатку та більшими вимогами до свого зовнішнього вигляду. Цей формат потребує просторішого приміщення з хорошим ремонтом та зручним заїздом. А винаймати його краще біля офісних будівель, торгово-розважальних центрів чи сучасних спальних районів.

Щоб обрати розташування для преміальних закладів, врахуйте потреби цільової аудиторії – максимально доглянутих людей з заробітком вище середнього. Перш за все це велика парковка та просторі, комфортабельні зали. Незайвим буде також чисте повітря, відсутність міського шуму, приватність.

Аналіз конкурентів поблизу

Обираючи, де відкрити салон краси, також оцінюйте конкурентів в радіусі декількох кілометрів. Розподіліть їх на прямих суперників (максимально ідентичних вашому формату) та непрямих (заклади з іншою концепцією та суміжні бізнеси). Від перших краще триматись трохи далі, а от другі можуть бути помічні вам, оскільки залучають схожу аудиторію. Для кращої візуалізації позначте на карті конкуруючі студії і зрозумієте, де краще розташуватись вам.

Проходність та доступність

Опрацювавши аудиторію та конкурентів, переходьте безпосередньо до вибору локації салону краси. Перше, що потрібно зробити, – це оцінити трафік потенційних відвідувачів і зручність розташування майбутнього бізнесу.

Пішохідний трафік та видимість

Вдала точка відкриття залучає клієнтів природним чином: вас помічають > до вас заходять. Цьому моменту сприяє розташування у різних прохідних місцях вашої цільової аудиторії – біля метро та автобусних зупинок, в центрі міста, біля великих магазинів, офісних башт тощо. Ще більше зручну локацію посилює помітна вивіска та окремий вхід, який видно з вулиці.

Транспортна розв’язка та парковка

Як до вас доїхати та де залишити авто – важливі критерії сервісу для бізнес- та люкс-класів. Наявність та зручність цих моментів впливають на те, чи відвідають вас знову. Обираючи, де відкрити салон краси, вивчіть транспортну інфраструктуру району. Паркувальні ж місця (чим їх більше, тим краще) в ідеалі мають бути доступні клієнтам у різний час доби.

Корисні інструменти для аналізу місця

Інфраструктура району

Крім видимості та зручності враховуйте поточний стан обраної місцевості та її перспективи. Дослідіть потенційне місце бізнесу на предмет оточення, благоустрою та можливого розвитку, оскільки все це зумовлює якість клієнтів та їх кількість, а також впливає на ваші перспективи.

Сусідні заклади та оточення

По-перше, зверніть увагу на мешканців та постійних відвідувачів обраного району. Безглуздо відкривати елітний простір біля студентського гуртожитку, а економ-перукарню – навпроти ділового центру. По-друге, проаналізуйте комерційних сусідів. Кав’ярні, магазини косметики та одягу, фітнес-зали тощо – вдале оточення, за рахунок якого вас буде помічати та обирати більше потенційних клієнтів. А от автосервіс чи радянський гастроном – несуміжні з вами бізнеси та приклади не надто вдалого сусідства.

Репутація та безпека району

Також перед тим, як обрати ідеальну локацію, дізнайтесь її репутацію – минулу та теперішню. Чи безпечно тут? Які налички носить район та як про нього відгукуються мешканці? Наскільки тут чисто та який контингент проживає? Безпосередньо на місці поцікавтесь, хто орендував приміщення перед вами та куди він подівся. З’ясуйте, як часто змінювались орендарі.

Перспективи розвитку території

Важливо рахуватись і з планом розвитку району на майбутнє. Найочевидніше – це забудова. Де, що, для кого будуватимуть? Наприклад, житлові багатоповерхівки – це з одного боку місця проживання вашої потенційної аудиторії та перспектива зростання потоку відвідувачів. З іншого – чи не погіршить видимість прохідного місця салону краси новобудова прямо перед вашим фасадом?

Центр міста, спальний район чи торговий центр

То яке ж місце для б'юті-закладу найбільш вдале? Щоб поставити крапку у питанні вибору розташування, проаналізуймо плюси та мінуси трьох найбільш популярних точок розміщення такого бізнесу.

Центр міста

Центральні райони міст мають найщільніший потік людей, тож головним їх плюсом буде максимальна прохідність. Також серед переваг – престижність, якісне комерційне сусідство, розвинена транспортна інфраструктура, а ще клієнти з високим рівнем доходів. Мінуси також вагомі: в центрі оренда найдорожча, а конкуренція максимальна, і авто тут припаркувати складніше. Таким чином, щоб відкриватись в міському центрі, треба мати більший стартовий капітал і замірятись на формат середнього або люкс-класу.

Салон краси у спальному районі

Розвивати б'юті-справу цілком можливо в районі-спальнику, якщо тут живе ваша цільова аудиторія. Оренда обійдеться дешевше, ніж у центрі, а конкурентів поблизу не так багато. Однак зауважте, що люксовий сегмент студій тут може не вижити через низький попит на дорогі процедури і, відповідно, невисокий розмір середнього чеку. Також доведеться прикладати більше зусиль до залучення нових клієнтів. Тож масштабуватись у спальному районі складніше.

Салон краси в торговому центрі

Ще одне оптимальне місце – торгово-розважальні центри, серед плюсів котрих великий потік відвідувачів і готова базова інфраструктура. Окремо рекламувати локацію не потрібно. Головне – привабити людей безпосередньо до вас. Також у ТЦ може приносити прибуток як преміальний формат, так і невеликий корнер для манікюру, наприклад. Тобто сюди можна заходити з різними концепціями. З можливих недоліків – дороговартісна оренда (не завжди, але часто) і фіксований графік роботи торгово-розважального центру. Менше тут і можливостей виділитись серед схожих бізнесів, тому для цього доведеться прикладати більше зусиль і вкладати кошти.

Чек-лист вибору локації

Вимоги до приміщення

Розташування ми приділили досить уваги, а як же знайти приміщення для салону, точніше – яким воно має бути? Бажано не відкриватись у підвалі чи напівпідвалі, оскільки там зазвичай проблеми з освітленням та якістю повітря. Проте і такі варіанти можуть бути життєздатними, якщо правильно обрати простір та облаштуватись. Розглянемо вимоги до площі, планування та технічних моментів.

Площа, зонування та планування простору

Обирайте простору нерухомість, оскільки зручність працівників та клієнтів має бути на першому місці. Простір допоможе у якісному зонуванні салону краси на робочий сектор, технічні кімнати та зону очікування та відпочинку, а ще – дасть можливість масштабуватись у майбутньому.

Щоб розрахувати потрібну площу та кількість кімнат, визначте об’єми робіт та асортимент послуг, що плануєте надавати, щоб окупити бізнес. Зверніть увагу на наступні рекомендації щодо метражу:

  • reception та зона очікування – 7,5+ м кв.;
  • гардеробна – 3+ м кв.;
  • робочий зал – 6-8 м кв. на одного майстра;
  • кабінет манікюру, педикюру, масажу – 6+ м кв.;

У вас мають бути також декілька комірчин, кімната відпочинку персоналу, санвузли.

Інженерні мережі та інші вимоги

Салон у спальному районі чи торговому центрі має дотримуватись безпекових норм при пожежі, мати розроблені маршрути евакуації та справні аварійні виходи. Перевіряйте стан всіх комунікацій – витяжок та вентиляції, водопостачання та каналізації, електрики тощо. Для роботи загалом та високого рівня сервісу зокрема необхідні якісні зв'язок та інтернет.

Краще орендувати приміщення вільного планування без ремонту, щоб зонувати простір та створити інтер'єр під ваші потреби та концепцію. Якщо ж маєте справу з залом «під ключ», оцініть практичну якість ремонту – акуратність робіт, довговічність використаних в оздобленні матеріалів та можливість їх багаторазової санітарної обробки.

Юридичні нюанси оренди приміщення

Винаймаючи нерухомість, обов’язково оформлюйте договір оренди. Належним чином складений документ – це міцний захист на випадок непередбачених та спірних ситуацій. Коректна структура договору має містити зокрема такі розділи, як строки найму приміщення, розмір місячної орендної плати та строки її погашення, чи покриває/не покриває ця сума комунальні послуги, обов’язки та права кожної зі сторін, відповідальність за порушення умов договору, а також методи вирішення спірних ситуацій.

Обов’язковим доповненням договору є акт прийому-передачі простору в оренду, який підтверджує, що нерухомість відповідає заявленим орендодавцем вимогам. Якщо простір винаймається із майном, у спеціальному додатку має міститися його опис.

Типові помилки при виборі локації

Підприємці-початківці зазвичай поспішають відкриватись та реалізовувати власні амбіції, що призводить до розповсюджених помилок:

  • недостатнє знання потенційної аудиторії;
  • ігнорування конкурентів поблизу;
  • відкриття у місці без парковки, зручної транспортної розв’язки тощо;
  • несвоєчасне виявлення технічних недоліків.

Також обмежений стартовий капітал штовхає орієнтуватись на низьку вартість оренди, винаймати тісні, невдало розташовані кімнати без належних умов. Все це заважає розвитку і вимагає додаткових грошових вкладень. Тож, обираючи, де відкритись, замість поспіху та нерозважливої економії запасіться терпінням та використайте всі доступні інструменти пошуку та аналізу.

Що врахувати у пошуку ідеального місця

Корисні інструменти для аналізу місця

Уникнути помилок у пошуку (або принаймні зменшити їх кількість) допоможуть не тільки емпіричні дані, зібрані шляхом спостереження та комунікації, а й деякі додатки та сервіси.

У питанні, як знайти приміщення, корисними стануть Google Maps та Google Trends (щоправда, перевірка трендів георозташування працює більше по регіонам, а не з місцевими локаціями). Також можна використати статистику з сайтів нерухомості, як от ЛУН Місто, або ж відкриті дані державних органів по населенню, економічному стану, рівню доходів тощо. Нарешті є платна опція у вигляді сервісів аналітики та консультування. Будь що з цього стане в нагоді та допоможе уникнути необдуманих рішень.

Чек-лист вибору локації

Отже ми розглянули тему вибору вдалого місця з різних боків. Підсумуємо найважливіші моменти у вигляді чек-листа від APPOINTER:

  • 1. Продумайте свою концепцію та вивчіть цільову аудиторію.
  • 2. Проаналізуйте конкурентів, що знаходяться поблизу.
  • 3. Розгляньте варіанти локації на предмет прохідності та доступності.
  • 4. Вивчіть інфраструктуру району – репутацію, комерційне сусідство, запланований розвиток.
  • 5. Зважте всі «за» і «проти» розташування у ТЦ, спальному районі та центрі міста.
  • 6. Перевірте, чи відповідає ваш простір вимогам та рекомендаціям: метраж, комунікації тощо.
  • 7. Обов’язково підпишіть з орендодавцем відповідний договір.

Головне – не поспішайте, рухайтесь покроково і використовуйте всі доступні інструменти та можливості у виборі місця для салону краси.

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo