Як назвати СТО чи автосервіс
30.09.2023
З яких етапів складається неймінг автомайстерні та яким критеріям має відповідати назва? Які основні групи імен існують і як автобізнес краще взагалі не називати? Про це і не лише сьогодні говоримо у блозі APPOINTER. Розбираємо тему від та до і даємо реальні приклади вдалих назв СТО.
Зміст:
- Важливість назви для СТО
- Як правильно назвати автосервіс: етапи неймінгу
- Критерії вибору вдалої назви для СТО
- Невдалі назви автосервісів
- Оригінальна назва СТО: імена по спеціалізації
- Як ще можна назвати автосервіс: інші популярні групи імен
- Звучні назви СТО, автосервісів: приклади
- Автомобільні
- Іменні назви автосервісів
- За спеціалізацією, послугами
- Технічні назви СТО
- Географічні
- Креативні назви автосервісу
- Висновок
Важливість назви для СТО
У середньому кожен третій українець має автомобіль. У загальну кількість машин у нашій країні (понад 10 млн.) крім легкових входять вантажівки та громадський транспорт. Все це регулярно вимагає профілактики та ремонту, що робить автосервіс – актуальним бізнесом.
Якщо ви плануєте відкрити СТО, до основних ваших завдань увійде залучення відвідувачів та обхід суперників. Допоможе в цьому, а заразом вплине на прибуток вдале ім'я. В ідеалі гарна назва має заявити про спеціалізацію підприємства та натякнути на переваги, стати органічною частиною маркетингу та правильно позиціонувати бренд. Як таке ім'я підібрати? Розберемося далі.
Як правильно назвати автосервіс: етапи неймінгу
Інвестуйте час у дослідження ринку та створення бізнес-концепції. Це допоможе в тому числі з неймінгом, який у свою чергу включатиме такі етапи:
- 1. Аудиторія, конкуренти, сегмент ринку. Розберіться, хто ваш клієнт - не тільки, якої він статі, віку, скільки заробляє, але і який у нього характер, життєві пріоритети, вимоги до обслуговування в автосервісі зокрема. Аналітика конкуренції потрібна, щоб зрозуміти, на основі чого вибирали назви ваші суперники і чи хочете ви також. Ринковий сегмент важливо вивчити, щоб знати тенденції та тренди сучасного неймінгу.
- 2. Концепція СТО. Вона задає напрямок ідеї назви.
- 3. Діяльність. Розберіться, чим житиме підприємство + у чому його сильні сторони (для споживача), розробіть список послуг, пропишіть цінності.
- 4. Brainstorm. Спочатку зберіть та проаналізуйте дані, отримані з трьох пунктів вище, встановіть пріоритетні критерії та побажання для імені. Потім, щоб створити варіанти назви автосервісу, проведіть мозковий штурм. В результаті має з'явитися список із 2-3х десятків імен різної подачі та стилю.
- 5. Відбір назв. Перевірте імена на зрозумілість, читабельність, простоту, запам'ятовуваність. Чи актуальний нейм, чи унікальний? А щоб отримати погляд із боку, просіть допомоги у колег, друзів, передплатників соціальних мереж. В ідеалі – створіть тест-групи.
На фінальному етапі безжально відкидайте невдалі назви. Варіанти, що пройшли відбір, дайте спокій на якийсь час, щоб згодом знову вивчити без зайвих емоцій і прийняти рішення на користь чогось одного.
Критерії вибору вдалої назви для СТО
У неймінгу автосервісу є правила, згідно з якими перевіряють варіанти. Насправді ці правила є спільними у виборі назв для будь-якого бізнесу.
Чи зможе клієнт вимовити та запам'ятати ім'я з першого разу? Чи легко воно пишеться? Назва виділяється серед решти? Наскільки відповідає трендам? Також звучні назви автосервісів повинні викликати у відвідувачів позитивні емоції та правильні асоціації, інформувати людей про спеціалізацію майстерні.
Порада: якщо плануєте з часом розширювати бізнес на інші регіони та/або за кордон, подбайте про максимально універсальне та зрозуміле ім'я – англомовне. Відповідний варіант може бути вимовним, читабельним, зрозумілим, недвозначним.
Невдалі назви автосервісів
Є ряд невдалих імен, які заплутують, викликають негативний відгук, є банальними і нудними. Їх використання відлякує клієнтів та шкодить іміджу.
Як краще не називати СТО:
- незрозумілі нейми – слова, фрази, скорочення, абревіатури будь-якою мовою. Слово може вам подобатися, але чи відгукується воно аудиторії? Якщо ім'я не інформує людину про переваги компанії, її унікальність, специфіку, складно читається, воно не працюватиме. Приклади: "4VAG", "Т. Л. Сервіс», НАК, GM_Best;
- однотипність, банальність. Всі ці «Сервіс 1», «Київська Автомайстерня», «СТО Ірпінь» та ін. нудні, не приваблюють аудиторію, не виділяють бізнес серед конкурентів. Виняток: банальний нейм, ймовірно, спрацює в поєднанні з інформативним ключовиком – наприклад, «Автосервіс AUDI» або «Форсаж СТО»;
- невдала гра слів, плоский гумор, просторіччя, сленг. «Моторюга», «СТО_шка» чи «Поршивець» – подібне викликає усмішку, а паралельно – недовіру до рівня професіоналізму ваших майстрів. Подібно працює надмірна креативність назв СТО («CAReta», «АвтоХірургія» і т. д.) – заплутує та відштовхує;
- надто довге ім'я. Все, що складно прочитати та запам'ятати з першого разу, не підходить.
Розумно відмовитися також від імен, які мають на увазі певний рівень підприємства, і не реалізує його практично. Якщо "АвтоСервісПрестиж" знаходиться в розбитому гаражі, більшість клієнтів заїдуть туди один раз і більше не повернуться.
Оригінальна назва СТО: імена по спеціалізації
Якщо у вас є автосервіс з певною спеціалізацією, нехай ім'я говорить про це і запрошує зацікавлених клієнтів увійти. Докладно розпишіть свою послугу та зрозумієте, як назвати майстерню.
Основні послуги СТО:
Заміна мастил, гальмівних рідин, антифризів, коробок передач. Використовуйте в назві слова «нафта», «олія», «oil», «антифриз», «рідина» та ін.
Ремонт двигуна + компонентів. Частиною вдалого імені стане "мотор", "генератор", "двигун/двиг.", "турбіна", + близькі, синонімічні слова - "кінська сила", "ККД", "рух".
Ремонт клімат-контролю, кондиціонера. Популярний прийом, щоб підібрати назву для такого автосервісу, викликати асоціацію з прохолодою в спеку. Використовуйте ключові слова «клімат», «вітер», «холод», «бриз», «кондиціонер».
Автоелектрика: діагностика + ремонт. До групи таких послуг входить заміна фар і ламп, монтаж сигналізації та ін. Задайте в пошуку імені слова "світло/light", "світлодіод/LED", "електрика", "прожектор".
Шиномонтаж: вулканізація, заміна дисків, гуми. Обіграйте слово "колесо/wheel" або специфіку майстерні загалом.
Кузов: ремонт, фарбування. Як можна назвати автосервіс з фарбування? Використовувати назви етапів надання таких послуг - "зварювання", "хромування", "зачистка", "грунтування". Підійдуть і загальні поняття - "естетика", "покриття", "стиль".
Також на СТО звертаються за лагодженням керма, підвіски, трансмісії, заміни гальмівних колодок. Ключовий прийом у пошуку назви – асоціації.
Як ще можна назвати автосервіс: інші популярні групи імен
Популярні імена СТО можна розділити на категорії:
- "автомобільні" - назви, що містять слова "car/кар/auto/avto/авто". Підключивши фантазію, ці слова поєднують з іншими, які вказують, наприклад, спеціалізацію. Плюс таких імен у зрозумілості, мінуси – поширеність, ризик злитися з конкуруючим бізнесом. Вам доведеться виділятися не назвою, а професіоналізмом та якістю;
- "іменні" - вказівка в назвах моделей, виробників автомобілів. Відповідний варіант для вузько позиціонованого автосервісу. Плюси – постійні клієнти, які використовують певну модель машини, більше довіри (через вузьку спеціалізацію), можливість налагодити прямі поставки запчастин від виробників;
- «технічні»: ключові слова в назвах СТО – термінологія, автосервісна специфіка. Знову ж таки – гарний варіант при вузькій спеціалізації. Імена такого формату наголошують на експертності. Якщо ваша майстерня навпаки – широкопрофільна, можна використовувати терміни, але загальніші;
- "Географічні" - вказують на розташування: місто, регіон, район, вулицю. Плюси – ім'я направляє клієнта за адресою, залучає до регіону більше потенційної аудиторії;
- креативні імена З одного боку викликають емоції і запам'ятовуються, виділяючись серед конкурентів, з іншого – можуть спантеличити аудиторію, викликати не ті асоціації. Щоб зробити будь-який креатив доступнішим, додавайте до нього зрозумілі «СТО», «автомайстерня», «автосервіс». І наголошуйте на просуванні, щоб залучити клієнтів.
Звучні назви СТО, автосервісів: приклади
Автомобільні
«Планета Авто», «AutoHata», «Автолікар», "Able Cars", «U-Cars», «КарТехніка», «СТО «Каретний двір», «Art Car» Автотюнінг», "El Cars", «Автомобілія», «СТО АвтоСоло», "Auto Club Diesel Kyiv"
Іменні назви автосервісів
"Land Rover Star", "Only Volvo Club", «Assist BMW», «Opel-Master», «Тойота Сервіс», "СТО Nissan", "RenoFix", «Autodonor BMW», «100 Тойот», "СТО "Opel Сервіс", "Renault-Life", «SUBARU»
За спеціалізацією, послугами
"8 циліндрів", «Стартер Сервіс», «ККД-Авто», "Liqui Moly", «Маслянка Позняки», «Термо Авто-Сервіс Дніпро», «Zamina Masla «Khado». "Autofrost", «Рихтування Кузова», «Безфарбування», «ШинМайстер», "LED Garage"
Технічні назви СТО
"MOTOR-GAS", «Тюнінг-студія VIP Life», "Sto koles", «Техцентр Шквал», «СТО Професіонал», «RemZonal Ic», "Автотехцентр AISKL", «ГуруАвто», «АвтоКоваль», "Pit_Stop", "Advanced Motorsport Service", «Студія «Гарант-Автодетейлінг»
Географічні
«Порше Центр Київ Аеропорт», «Бровари Авто», «Автомастерня Нивки», «Автоцентр Столиця», "СТО Garage Irpen", «СТО на Коновальця», "Автосервіс STO Bucha Motul Garage", «Галичина-Авто», «Авто-Гараж на Зеленій», «Львівколо – шиномонтаж та СТО», «AutoClub Полісся», «СТО VS-auto Харків»
Креативні назви автосервісу
«Володар Коліс», «Оріон АвтоЛюкс», "Twin Masters", «Diagrem», "Формула 1", "СТО на всі 100", «Газовня», "InFocus", «Авто-клуб «Реактор»,«AvtomiSTO», «Автомастерня Маріо», «СТО Фортуна»
Висновок
Отже, як правильно назвати своє СТО?
Стислість - головний помічник. Чим коротше ім'я, тим зрозуміліше, легше вимовляється, краще запам'ятовується. Хороший нейм також про специфіку, переваги, цінності, бренд (не все одразу, хоча б щось одне). Оригінальні, відкидаючи стандартні назви, але не переборщіть з креативом. До речі, крім універсальних англійських назв чудовий варіант – ім'я українською. Якою б не була назва автосервісу, нехай створює позитивний імідж компанії та приваблює клієнтів.
Займаючись неймінгом, продумайте і слоган, щоб усе разом добре працювало у рекламній кампанії. А якщо ви зайшли в глухий кут, пам'ятаєте про варіант - звернутися до професійних креативників.