Як збільшити продажі? Фішки та способи для збільшення продажів
31.03.2025
Сьогодні APPOINTER має особливу тему – збільшення продажів у бізнесі, і ми постараємося вивчити її вздовж і впоперек. З'ясуємо, які основні фактори продажу та як з ними працювати. Відстежимо найефективніші інструменти та методи підняти продажі, а також пошукаємо неочевидні способи наростити обороти. Окремий розділ буде присвячений ролі CRM-системи у продажу товарів та послуг. У цьому матеріалі на вас чекає багато корисного, тому обов'язково читайте до кінця.

Зміст:
- Чи є універсальні методи збільшити продажі
- Як збільшити продажі: значущі фактори
- Як збільшити кількість продажів: робота з інформацією та фішки, які продають
- Етапи продажу
- Фішки для збільшення продажів
- Мотивація працівників
- Як збільшити продажі по телефону
- Інтернет та продаж
- Як збільшити кількість продажів у бізнесі: інструменти, способи, методи
- Маркетингова кампанія
- Креативні ідеї збільшення продажів: подарунки, акції, знижки, конкурси
- Стандарт обслуговування, рівень сервісу, кваліфікація персоналу
- Програми бонусів та лояльності
- Збільшення обсягу продажів за рахунок розміру середнього чека
- Що ще зробити, щоб збільшити продаж
- CRM Appointer – ефективний інструмент збільшення продажів
- Як збільшити продажі: висновки
Чи є універсальні методи збільшити продажі
Наростити продажі – одне з пріоритетних завдань бізнесу. Зростання числа конкурентів та зміни у поведінці покупців стимулюють компанії шукати нові фішки, щоб продавати більше та зберігати (а краще – збільшувати) рентабельність.
Існують численні методи та інструменти наростити обороти. Одні дають ефект відразу, інші працюють у перспективі, але чи є серед них універсальні? І так, і ні. Рішення, перевірені тисячею бізнесів, можуть не спрацювати саме у вас з різних причин – від некоректності використання до неврахованої специфіки підприємства. Звідси висновок: шукайте та пробуйте різні підходи, аналізуйте віддачу та робіть висновки.
Як збільшити продажі: значущі фактори
На рівень продажів впливає ряд моментів, з яких впливати можна лише на частину. У списку факторів, на які не вплинеш – стан економіки у державі та тенденції ринку. А ось те, на що впливати можна і потрібно:
- формування ціни;
- воронка продаж;
- маркетинг;
- те, як виконують завдання менеджери з продажу;
- рівень сервісу.
Як збільшити продаж за допомогою цих факторів? Для початку зберіть дані. У списку статей, які варто проаналізувати в першу чергу, – що затребуване (попит на певний тип продукції), чи схильні товари-лідери сезонності, який прибуток приносять бренду різні локації та працівники. Отриману інформацію структуруйте та опрацюйте, щоб зрозуміти, в якому напрямку рухатись і на що безпосередньо впливати.
Як збільшити кількість продажів: робота з інформацією та фішки, які продають
Обговоримо основні моменти, на які варто направити свої бізнес-рішення, щоб збільшити оберти.
Етапи продажу

Є 5 основних етапів угоди. Разом вони називаються воронкою продажів. Правильно вибудована та послідовна воронка веде до угоди в моменті, а в перспективі – до збільшення продажів.
- 1. Контакт з покупцем («живий»/телефоном). Завдання – познайомитись, справити приємне враження, зацікавити.
- 2. Визначення запиту. Якщо клієнт сам не може пояснити, що йому потрібно, допоможіть йому, використовуючи питання, що наводять.
- 3. Ознайомлення з товаром/послугою. Презентуйте пропозицію клієнту через призму потреб.
- 4. Обробка заперечень. Якщо конструктивні заперечення, створюйте попит, використовуйте аргументацію, пропонуйте знижку. Якщо суб'єктивні, не тисніть. Не можете вплинути на покупця відпустіть ситуацію.
- 5. Угода. Зробіть процес купівлі максимально приємним та зручним для клієнта.
Фішки для збільшення продажів
Фішки, вони ж техніки, працюють так, щоб з урахуванням ринкової ніші і типу покупців продавець правильно вибудовував комунікацію. Існує багато технік, що продають. Покажемо на прикладі SNAP, як вони працюють. Є 4 етапи:
Простота > Унікальність > Націленість на аудиторію > Пріоритет.
Розкажіть клієнтам про товар/послугу + поясніть, чим це буде їм корисно > підкресліть, чим саме ваша пропозиція виділяється у своїй ніші > акцентуйте, чому послуга/товар підійде клієнту > поясніть, чому варто купити у вас швидше.
SNAP-техніка підходить для динамічного ринку із високою конкуренцією – наприклад, для сфери обслуговування.
Мотивація працівників
Як швидко збільшити продажі? Максимально мотивувати свій штат.
Найкраща мотивація – це, звичайно, зарплата. Нехай вона залежить від обороту товарів/послуг вашої компанії. Використовуйте такі підходи:
- бонуси від кроспродажу (реалізація продукції на додаток до основного запиту);
- % від продажів на додаток до фіксованої ставки;
- премії за продаж вище певної кількості.
Як збільшити продажі по телефону
Не забувайте про телефонні продажі, які дуже корисні малому бізнесу для нарощування оборотів. Крім прямої задачі реалізація товарів/послуг по телефону - чудовий спосіб підтримувати інтерес постійної аудиторії до бренду, інформувати клієнтів про спец. пропозиції та акції, збирати відгуки.
Інтернет та продаж
Продаж у мережі – додатковий спосіб збільшити продаж (зокрема – малому бізнесу). Які майданчики можна використовувати:
- соціальні мережі. Розміщуйте каталоги товарів на сторінках Instagram та FB, спілкуйтеся з аудиторією, публікуйте для передплатників контент, регулярно нагадуйте про себе, збирайте відгуки;
- online-магазини. Якщо просувати окремий інтернет-магазин складно, створіть блок, що продає, на лендингу;
- маркетплейси – чудовий варіант додаткових продажів + ви не вкладаєтеся у створення та просування, як у випадку магазину в інтернеті.

Як збільшити кількість продажів у бізнесі: інструменти, способи, методи
Працювати з продажами можна за допомогою різних підходів, інструментів та техніки. Розглянемо найбільш значущі та ефективні.
Маркетингова кампанія
За допомогою активного маркетингу ви обходите конкурентів та впливаєте на покупців, а отже – збільшуєте обсяги продажів.
Як зробити маркетинг ефективнішим? Задіяйте креативність і створюйте хайп, залишайтеся зрозумілим своєї аудиторії. У кожному рекламному повідомленні акцентуйте вигоди клієнтам. Використовуйте паралельно різні маркетингові канали: зовнішню рекламу, на транспорті, таргетовану, контекстну тощо. При цьому аналізуйте віддачу від кожного каналу, щоб вибрати оптимальні для своїх клієнтів. Тестуйте рекламу > збирайте аналітику > відстежуйте найбільш конверсійні рекламні креативи.
Креативні ідеї збільшення продажів: подарунки, акції, знижки, конкурси
Все це добре стимулює покупців, але працює в короткостроковій перспективі. Як посилити такі стимули:
- прив'язуйте знижки до значних подій та свят;
- встановлюйте строки на акції;
- пропонуйте знижки на супутній товар, третій товар у чеку, купівлю певної суми;
- пропонуйте знижки та бонуси певним категоріям клієнтів – наприклад, пенсіонерам чи студентам.
Стандарт обслуговування, рівень сервісу, кваліфікація персоналу
Жодна фішка збільшення продажів не працює так добре, як відмінний сервіс.
Розробіть унікальний стандарт обслуговування, який виділить вас серед суперників та прокачає лояльність аудиторії. Це також допоможе співробітникам без досвіду продажу. Нехай ваш стандарт враховує очікування покупців та охоплює різні ситуації роботи з ними, буде реальним і без суперечностей, використовує техніки, що продають, продає основні та додаткові товари.
Також питання якісного сервісу безпосередньо пов'язане з кваліфікацією співробітників. Щоб збільшувати продажі в моменті та в перспективі, навчайте персонал і підвищуйте кваліфікацію, створіть для співробітників мотивацію, навчіть їх стандартам обслуговування та тестуйте за допомогою «таємного покупця».
Програми бонусів та лояльності
Такі програми мають на меті, щоб існуючі клієнти купували знову. Вони бувають власними (бонуси за покупки в магазинах мережі), партнерськими (бонуси за покупки в магазинах партнерів), дисконтними (знижкові програми) та короткостроковими (накопичити бонуси у визначений термін та обміняти на подарунки). Незважаючи на відмінності, всі програми впливають на покупців і призводять до збільшення продажів за рахунок ланцюжка вигод:
- ви збираєте базу даних по клієнтам, відстежуєте їхню взаємодію з брендом;
- регулярно спілкуючись із клієнтом, ви отримуєте фідбек;
- знаючи дату останньої покупки, можна знизити відтік покупців;
- лояльність зростає за рахунок формування персональних пропозицій;
- частота угод зростає + залучаються нові покупці.

Збільшення обсягу продажів за рахунок розміру середнього чека
Щоб збільшити середній чек, є два ефективні методи: Up Sell і Cross Sell. Перший спосіб, відштовхуючись від початкового запиту покупця, пропонує йому дорожче/якісне/функціональне найменування. Другий – звертає увагу клієнта на продукцію, що доповнює основний запит.
Щоб успішно збільшити середній чек за рахунок Cross Sell та Up Sell, не тисніть на клієнтів та не будьте нав'язливими. Пропонуйте в першу чергу бестселери і те, з чим покупець знайомий. Також нехай всі дод. пропозиції будуть дорожчими за основний запит у межах 10-15%, максимум – 25%.
Що ще зробити, щоб збільшити продаж
Спростіть життя своєму клієнту: чим простіше йому купувати у вас, тим вищі шанси, що він повернеться. Повторним покупкам дуже сприяє зручна форма оплати, можливість попереднього запису на прийом, своєчасне отримання інформації та просте спілкування з представниками компанії, спрощена процедура повернення, кешбек.
Додатково для збільшення продажів спробуйте використати такі фішки:
- голос-бот. Відмінний інструмент для компаній, які працюють із сотнями дзвінків від клієнтів та використовують систему CRM. Бот автоматизує стандартну комунікацію та закриває питання статусу купівлі, графіка роботи, нагадування про запис на прийом тощо;
- купони. Розмістіть на спец. сервісах купони знижок на свої товари/послуги (підходить для продукції масового попиту). Це підвищить впізнаваність;
- рекомендуйте конкурентів. Якщо не можете реалізувати потребу клієнта, підкажіть, хто зможе. Це збільшить лояльність та довіру аудиторії до вас;
- ефект якоря. Створіть клієнтам умови порівнювати вартість аналогічних товарів у вашому асортименті та вибирати більш вигідну пропозицію.
CRM Appointer – ефективний інструмент збільшення продажів
CRM компанії Appointer працює з тими важливими моментами продажу, які ми неодноразово згадували у цій статті.
Програма допомагає зібрати базу даних щодо клієнтів та історію їх покупок, дає можливість заздалегідь записатися на прийом, розсилає нагадування про візити та новини про акції, частково автоматизує роботу складу та бухгалтерію, займається збором статистичних та аналітичних даних. За допомогою CRM Appointer ви автоматизуєте та спрощуєте ділову рутину, розвантажуєте співробітників та дозволяєте їм краще виконувати основні обов'язки, підвищуєте рівень сервісу та збільшуєте лояльність клієнтів, знижуєте ризик помилок через людський фактор, робите маркетинг ефективніше та стимулюєте прийняття необхідних бізнес-рішень. Усе це безпосередньо впливає на збільшення продажів, при цьому не вимагаючи значних інвестицій.
Хочете дізнатися про можливості та переваги нашої CRM більше? Зв'яжіться зі співробітниками Appointer зараз!

Як збільшити продажі: висновки
Оборот компанії – показник, який періодично вагається під впливом різних факторів. Завдання підприємця – вплинути на те, що можливо.
Формула, що допомагає тримати продаж на висоті, підсумовує залучення аудиторії із задоволенням її очікувань. Щоб реалізувати це, комунікуйте з клієнтом, вибудовуйте воронку продажів правильно, підвищуйте рівень сервісу і зробіть так, щоб покупки у вас були комфортними та швидкими.