Як створити свій бренд косметики

28.02.2022

Виробництво косметики під своїм брендом- Ваша давня мрія? Така справа бачиться вигідним вкладенням часу та коштів? Тоді розберемося, що до чого. У новому матеріалі APPOINTER про те, які знання та кроки знадобляться для старту, як розрахувати собівартість та запустити виробництво та, звичайно, який потрібен маркетинг для успішного бізнесу!

эффективные акции в салоне

Зміст

 

З чого розпочати бізнес

Уточнення: сьогодні говоримо про власну торгову марку, але не про відкриття виробництва. Тобто обговорюємо більш простий і доступний для підприємця-початківця варіант.

Виробництво косметикиу нашій країні – перспективний напрямок. Про це говорить попит на місцеві бренди, які мають чимало переваг перед імпортною продукцією. Якщо ви бачите себе у косметичній індустрії, відповідь на запитання «З чого починати?» простий – з ідеї. Перш ніж піти до спеціалістів (дизайнери, технологи), продумайте ідею та оформіть концепцію. Це можна зробити самостійно чи підключити маркетолога.

З ідеєю та концепцією допоможуть відповіді на запитання:

  • Що вам ближче – інтернет-продаж, мас-маркет, косметика салонного рівня?
  • Який ви вкладаєте сенс у продукт, у чому його унікальність серед аналогів?
  • Для якої цільової аудиторії ви створюєте косметичний бренд?
  • Цілі розвитку – маленький бізнес чи ринковий лідер із амбіціями на міжнародну торгівлю?
  • Яка цінова політика вам прийнятна?

Відповіді важливі для створення імені, пакування, айдентики бренду, дають розуміння специфіки просування та частково прогнозують інвестиції.

Важливо розуміти: будь-яка ідея вимагає часу, енергії та коштів на реалізацію Виробіть план, пропишіть кожен пункт і планомірно реалізуйте, щоб не поспішати та не діяти на емоціях.

Які знання знадобляться

Як створити свою лінію косметики? Ви повинні або самі розбиратися в хімії, або найняти того, хто знається (фахівець або компаньйон) і кому ви зможете довіряти. Якщо у вас немає відповідної освіти, вкладіться в один із варіантів:

  • Власне навчання (час навчання + його оплата).
  • Найм спеціаліста (пошук людини + оплата його праці).

Другий варіант підійде для швидшого запуску бізнесу. В ідеалі ж краще поєднати перше та друге – вивчити основи, чому ви тільки виграєте у майбутньому.

Для виробництва косметики корисно розумітися на косметологічній хімії, макіяжі, методах боротьби з проблематикою шкіри та волосся. Поглибити знання допоможуть:

  • курси косметології та база з хімії;
  • вивчення складів різних косметичних засобів;
  • прочитання біографій тих, хто заснував успішний бізнес у цьому напрямі.

При цьому розробляти склади вашої майбутньої косметики мають виключно фахівці.

Вивчіть ринок та виберіть шлях реалізації

Що відбувається на ринку зараз

Перед розробкою косметики потрібно вибрати ринковий сегмент. Для цього розберіться, що на ринку є і чого немає, на що буде попит і хто.

Як промацати ґрунт:

  • вивчіть яскравих зірок індустрії - як починали, як дійшли того, що є;
  • виявите, який напрямок актуальний, що користується популярністю і які панують тренди;
  • розберіться з рівнем конкуренції у кожному сегменті.

Завдання - зрозуміти загальну ситуацію на ринку, знайти свій напрямок і виявити можливі пастки для бізнесмена-початківця.

Приклад:

У топі бьюті-послуг зараз «дизайн погляду» – оформлення брів (фарбування, стайлінг) та вій (нарощування, ламінування). Ефект від процедур триває довго, а вони не вимагають багато часу. Навчання майстрів бюджетне і займає лише кілька тижнів, тому кількість пропозицій швидко збільшується. Які перспективи для виробництва косметики під своїм брендом?

По перше, майстри з дизайну погляду потребують якісної косметики для роботи По-друге, дівчата, які доглядають брів і вії будинку, теж потребують відповідних засобів.

Три альтернативи реалізації

Коли ви зрозуміли, що маєте намір створити, подумайте, яким шляхом підете в реалізації:

Варіант 1: покупка готової косметики + фасування, упаковка під вашим брендом Найзручніше співпрацювати з Францією чи Італією – гарантований якісний продукт із європейських лабораторій. Плюс варіанти – швидкість. Мінус – в інших країнах знайдуться подібні продукти.

Варіант 2: взяти готовий рецепт на виробництві + додати свою фішку Плюс – швидко. Мінус – покупець може прочитати етикетки різних продуктів та зрозуміти, що вони практично ідентичні. Це викличе недовіру.

Варіант 3: розробка своєї косметики Плюс – унікальність продукції та необхідні вам характеристики. Мінуси - найбільші тимчасові та фінансові витрати, закупівля вихідної сировини за свій рахунок, повільна окупність.

масштаб производства косметики

Як запланувати масштаб виробництва

На цьому етапі виробництва косметики знадобиться оцінка ринкових обсягів – скільки одиниць косметичного засобу ви продасте в період часу?

Стандартна помилка подібних прогнозів: взяти марку (аналог вашої), що продається, і, орієнтуючись по ній, робити розрахунки. Реальна картина відрізняється: на стартовому періоді продажів (3-4 перші місяці) продукт-новачок продається гірше на 50%. Враховуйте це, роблячи орієнтовні прогнози і не завищуйте очікування.

Коли ви описали майбутні продажі, підсумовуйте продане - окремо по кожному виду товару - за півроку. Отримане число – ключовий орієнтир розуміння обсягів виробництва стартової партії косметики.

Розрахуйте собівартість

Щоб визначити її, відштовхуйтеся від ціни на кінцевий продукт в магазині. Розглянемо умовний приклад:

  • ціна вашого молочка для зняття макіяжу – 100 грн.;
  • розділіть це число на 4;;
  • вийшло 25 грн., що є собівартістю молочка (очікувана).

Собівартість складається з витрат на тару і те, що в ній плюс вартість виробничих робіт. Вам здалося, що це дорого? Значить, ви не врахували витрати реклами, логістику, зп працівників, поліграфію, оподаткування та ін. На витрати упаковки готової косметики припадає 70% від її собівартості.

Повернемося до молочка та його собівартості – 25 грн. Цю суму діліть між технологом, який розробляють продукт, та дизайнером упаковки – це 7-7,5 грн. та 17,5 грн. за 1 штуку відповідно.

Уточнимо, що вид продукту та варіант упаковки може ці цифри змінювати..

Що врахувати при запуску виробництва

Виробник: як вибрати

производитель косметики

Виробництво під своїм брендом довіряйте надійному виконавцю. Оцінюйте:

  • Експертність. Для кого завод уже виготовляє косметику – чи є серед замовників відомі марки?
  • Якісний стандарт. Відмінне підтвердження – сертифікат GMP (гарант строгих норм кожному етапі виробничого процесу і те, що кінцевий продукт буде з незмінними властивостями).
  • Якість сировини(якщо використовуєте сировину виробника), баланс синтетики із натуральними інгредієнтами.
  • Рівень кваліфікації технолога. Як правило, заводи-виробники самі зацікавлені в тому, щоб у їхньому штаті були тямущі фахівці.
  • Логістичні моменти. Як далеко від вас виробник? Чим ближче, тим дешевша доставка продукції.
  • Сертифікацію косметики. Її часто пропонує провести сам завод. Також можна скористатися послугами агенції. Процедура обов'язкова, включає збирання документації, лабораторні тести косметики, отримання декларації та забирає 1-1,5 місяці.

Важливо визначити розмір партії, яку ви хочете отримати. «Маленький обсяг» у вашому розумінні та розумінні заводу – різні речі:

  • для засобів-емульсій (бальзами, креми, молочко та ін.) партія-мінімум – приблизно 200 кг на 1 вид косметики;
  • для шампуню та ін. миючої продукції – від 200 до 100 кг;
  • можна пошукати виконавця на партію близько 50 чи 70 кг;
  • найменша можлива кількість - 10 кг (якщо пощастить знайти).

Чим менші обсяги у виробництві косметики, тим їх дорожче виготовити

Сировина – нюанси дорогого та дешевого продукту

Якщо вам підходить економічний варіант, використовуйте для розробки косметичного продукту те, що є на заводі. Плюс ви нічого не докупаєте. Нюанс - краще вкладіться в хорошу аромат: клієнт нюхає кошти перед покупкою, аромат повинен йому сподобатися. Приблизні ціни на аромати:

  • середній сегмент коштує 30€ за 1 кг, закуповується партією в 25 кг;
  • люксовий клас закуповується меншими обсягами (10+ кг) та коштує від 100 €.

Якщо ви хочете виробляти дорогий продукт, підготуйте себе до двох моментів:

  • всі активні компоненти складу треба буде замовити;
  • на це знадобиться сума, яка на якийсь час «заморозиться» (не відразу відіб'ється).

Виберіть упаковку: категорії, ціни та де шукати

выберите упаковку косметики

Як упакувати свою лінію косметики?

Перше – дизайн:

  • яким Ви бачите свій продукт зовні?
  • що на вашу думку зачепить ЦА?

Упаковка - одяг, за яким зустрічають, і перевага перед конкурентом. Ви можете створити її або замовити готову. Нюанс першого варіанту - доведеться замовляти різні елементи (коробка, кришечка, флакон) у різних постачальників, можливі збої технічного плану та подовження термінів реалізації. Другий спосіб простіше і швидше, але вибір готової упаковки може не відповідати вашому баченню і коштуватиме дорожче. Можливий компроміс - почати з готової тари від виробника, а коли ваш бренд набуде популярності, створити свій дизайн.

Інформація про готову упаковку у виробництві косметики:

  • Базова- Найпростіша, не виділяється нічим особливим, схожа на упаковки ін брендів. Виробник має на складі готові варіанти універсальної форми та кольору під кожен вид продукції. Плюси вибору – недорого, можна купити невеликою партією (1000 шт.)
  • Середній сегмент. Цікавіший та ексклюзивніший дизайн пакування готуйтеся закуповувати партією від 5000 шт. Експерти радять шукати варіанти у Польщі.
  • Оригінальний чи милий дизайн. Якщо у вас маленькі обсяги (50 мл і менше), найвигідніше брати китайську упаковку. Для більших обсягів потрібна Італія.

Як довго від ідеї до готового результату

На точну цифру впливає багато факторів. У середньому створення косметичного бренду з нуля займає 9-12 місяців. Для контролю за реалізацією плану та дотримання термінів можна найняти спеціаліста – project-менеджера. Це додаткові витрати, але й можливість тримати процес під контролем та розвантажити себе від частини обов'язків.

Досвід зарубіжної практики показує, що залучати таких менеджерів з інших галузей не дає результату. Краще орієнтуватися на рекомендації та брати людину з досвідом у косметичній індустрії.

Що має включати маркетинг

У просуванні косметичного виробництва допомагає досконале знання моментів:

  • Чим унікальний товар?
  • Чому у нього саме таке пакування?
  • З яких причин покупець візьме цей засіб замість того, який зазвичай використав?
  • Який компонент складу та/або ефект від засобу найкраще його рекламує?

У успіху косметичного маркетингу ключове – розуміння аудиторії та ринкових тенденцій. У просуванні можна комбінувати рекламу традиційного типу з онлайн-розкруткою. Але якщо ви збираєтеся спочатку зосередитися на чомусь одному, вибирайте інтернет-просування через:

  • сайт бренду;
  • спеціалізовані форуми та паблики;
  • соціальні мережі продукції;
  • блогерів, лідерів думок;
  • канали YouTube на відповідну тему.

Наповніть онлайн-ресурси максимальною кількістю інформації про ваш бренд і продукт (склад, виробництво, історія створення тощо). Відповідайте на запитання, публікуйте відгуки, залучайте передплатників за допомогою конкурсів та подарунків, розповсюджуйте пробники. Щоб переконати людину купити, будьте максимально підковані у темі якості, інгредієнтів, унікальності вашої косметики.

Не забудьте підрахувати окупність

При створенні успішного бренду косметики слід бодай приблизно розуміти терміни окупності.

Найпростіший розрахунок:

  • сума, вкладена у бізнес (А);
  • прибуток від продажу протягом місяця (Б);
  • витрати на підтримку бізнесу протягом місяця (В);
  • середній чистий прибуток протягом року (Г);
  • окупність (Д).

Г = (Б – В)*12 міс.

Д = А – Г.

Для розрахунків ми припустили, що прибуток надходить поступово. Насправді це не так – на терміни окупності впливає розвиток виробництва та збільшення обсягів, сезонність продажів, підвищення/зниження активності клієнтів та ін. І все ж знати хоча б приблизну окупність корисно для планування бізнесу та розподілу ресурсів.

Висновок: найкраща основа для бізнесу

Як і в будь-якому іншому бізнесі, у виробництві своєї косметики є головні 3 кити – докладний план реалізації, вкладення, просування. Важливо не поспішати, аналізувати те, що відбувається, регулярно проводити роботу над помилками, користуватися досвідом колег.

Головне – свій бізнес будуйте на довірі покупця та прозорому ціноутворенні, що взаємопов'язане між собою. Клієнтська лояльність формується, коли людина розуміє, за що саме вона платить і чому.

окупаемость косметики
connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo