Як відкрити свій інтернет-магазин: покрокова інструкція

Автор: Юлія Піскова

29.02.2024

Як відкрити інтернет-магазин? Які обов'язкові кроки включає процес і чи це вигідно? Чи потрібно оформлювати документи та просувати такий бізнес? Коли окупиться online-shop та чи потрібна йому CRM? Відповіді на всі запитання APPOINTER надасть у сьогоднішньому матеріалі.

какие документы нужны, чтобы открыть интернет-магазин в Украине

Зміст:

 

Чи складно відкрити інтернет-магазин без вкладень і чи варто

Витівка здається складною, але за наявності інструкції ви просто рухаєтеся вперед і відкриваєте точку продажу online. Зовсім без вкладень, на жаль, не вийде. Тому постає питання, наскільки це вигідно?

Популярність інтернет-магазинів зросла в період локдаунів та залишилася високою з початком повномасштабної війни. Люди звикли до такого виду шопінгу, оцінивши переваги і навряд чи захочуть відпускати все це найближчим часом. З погляду стабільності, своя справа завжди надійніша, ніж робота на когось. Власний успішний інтернет-магазин – чудовий варіант бізнесу, який можна розпочати без досвіду. І шанси на успіх зростають, якщо заздалегідь знати про підводні камені та пройти всі необхідні етапи.

Як правильно відкрити власний інтернет-магазин: покрокове керівництво

Крок 1: оберіть нішу

Ніша – це продукти/послуги, які продаватиме магазин. Вибір зумовить параметри продажів, кількість повторних угод, розмір середнього чека, нюанси просування та ін.

Який інтернет-магазин все-таки відкрити? Із вибором допоможе:

  • ваша професія, навички, інтереси, хобі;
  • аналіз великих online-магазинів – хто/що продає, які тренди;
  • brainstorm: накидайте список цікавих вам ідей ~ 20-30 варіантів, проаналізуйте,
  • відкладіть, знову перечитайте.

Ключове: дійсно ваша ніша має викликати інтерес та бажання в ній працювати (навіть із невеликим заробітком).

Не вибирайте ніші:

  • де є сильні суперники;
  • надприбуткові - переповнені;
  • з продажем «одноразових» товарів (наприклад, весільного вбрання);
  • в яких не знаєтеся.

Крок 2: проаналізуйте конкурентів

Щоб оминути суперників, важливо знати їхні слабкі місця. Ваше завдання – дати покупцеві те, що не дають інші.

При відкритті інтернет магазину обчислити конкурентів допоможе вивчення рейтингу галузі, пошук по хештегах у соцмережах, прогулянка великими online-ринками, перегляд лідерів видач середньо/високочастотних запитів Google Adwords, розмова з потенційними клієнтами.

Структуруйте та аналізуйте зібрану інформацію. Поділіть конкурентів на прямих, непрямих та потенційних. Особливу увагу приділіть прямим: зайдіть на сайти, оцініть оформлення, ціни, асортименти, простоту замовлення, якість сервісу, контент, стратегію просування.

Сколько стоит открыть интернет-магазин в Украине

Крок 3: складіть портрет потенційного клієнта

Знання аудиторії необхідно, щоб відкрити прибутковий інтернет-магазин. Так ви зможете точніше налаштовувати націлення, визначати пріоритетні канали просування, розуміти, як досягти від клієнта цільової дії.

Що аналізувати у покупцях:

  • проблему – чому людина прийшла до вас;
  • стать, рівень заробітку, освіта, вік, сімейний статус, місце проживання;
  • інтереси, хобі;
  • життєві прагнення, пріоритети;
  • показники особистості;
  • які соціальні мережі використовує;
  • як робить покупку – телефон, письмовий формат, спілкування у месенджерах.

Крок 4: виберіть формат – відкривати окремий інтернет-магазин або на маркетплейсі

Можна створити власний онлайн магазин або викласти продукцію на marketplace (інтернет-ринок). У першому випадку ви можете випробувати різні канали угод. Online-ринок – сам такий канал.

Плюси маркетплейсу – не потрібно налаштовувати рекламу + аналізувати результат, щоб забезпечити потік клієнта. Мінус – лояльність покупців низька, повторні угоди рідкісні. Т. е. за фактом ви просуваєте ринок, а не себе. Marketplace – відповідний інструмент, щоб підвищити обіг товару. Це зручно на старті бізнесу і коли продаж – його додаткова частина, а не основа.

Відкрити свій інтернет магазин з нуля дозволить як розвивати бренд, так і формувати лояльну аудиторію, використовувати рекламні інструменти GoogleAds, SEO та ін. Але приготуйтеся витрачати час, навчатися, стикатися зі складнощами.

Крок 5: які документи потрібні для того, щоб відкрити інтернет-магазин в Україні

Спочатку ви реєструєтеся як приватний підприємець/юридична особа в Єдиному Держреєстрі. Далі вибираєте систему оподаткування, стаєте на облік у Податковій службі, соціальних фондах. Потім визначаєте види діяльності згідно з КВЕДами. Щоб офіційно відкрити свій інтернет магазин, обов'язково зареєструйте ТМ, захистіть права на сайт та його наповнення: зареєструєте авторське право або отримаєте авторське свідоцтво. Також важливо врегулювати механізм співробітництва із клієнтами (умови продажу, повернення, заміни продукції), оформити трудові відносини зі співробітниками.

Відповідно до закону покупець онлайн-магазину повинен мати можливість укласти ел. договір із продавцем. Клієнти можуть оплачувати покупки безготівковим розрахунком/готівкою (кур'єрська доставка). Найчастіше розраховуються карткою на сайті, післяоплатою в службі доставки з кур'єром через POS-термінал. Перша та третя опції – це розрахункові операції, які мають проводитись через касовий апарат (РРО).

Крок 6: знайдіть постачальників

Коли ви відкриваєте інтернет-магазин з нуля, не обійтися без постачальників. У пріоритеті ті, хто має зручний каталог, великий вибір. Почніть пошук зі свого міста, де на вас, ймовірно, вже чекають 2 типи постачальників:

  • 1. Дистриб'ютор/дилер - посередники між виробником і вами, покупка оптом, перепродаж меншими партіями.
  • 2. Виробник – виготовлення+продаж великими обсягами.

Знайти відповідну компанію можна серед постачальників конкурентів, спеціальних каталогах/довідниках/базах даних, на тематичних заходах, серед китайських постачальників, в GOOGLE-видачі.

Поради: розумніше мати справу з кількома постачальниками замість одного, а починати співпрацю краще з невеликих замовлень.

Крок 7: підберіть приміщення офісу, складу

Зберігати продукцію можна вдома/на орендованому складі. Також є опція dropshipping – постачання безпосередньо від виробника до замовника. Відкриваючи інтернет-магазин і вирішуючи питання зі складом, враховуйте свій бюджет, кількість товарів, їх розмір. Якщо фінанси дозволяють, зніміть приміщення під склад обов'язково – це зробить бізнес зручнішим.

Якщо бюджет не передбачено, спочатку пробуйте дропшипінг (обов'язково уклавши договір). Його плюси: не потрібно пакувати, відправляти товар, вкладатися в рекламу, на вітрині онлайн-магазину можна виставити більший асортимент. Мінуси – складніше зробити повернення та відстежувати залишки на складі.

Крок 8: найміть співробітників

Якщо бюджет обмежений, багато речей доведеться робити самому. В ідеалі ж, щоб відкрити та підтримувати бізнес інтернет-магазин, потрібні:

  • менеджери для пошуку покупців, складання бази даних, консультування, продаж;
  • кур'єри – доставка, прийом оплати;
  • маркетолог - реклама, просування, розвиток бізнесу, робота з аудиторією;
  • SMM-щик - створення контенту для сайту, соцмереж;
  • бухгалтер - фінансові звіти, бухгалтерія, податки.

Не завадять комірник (робота зі складом) та менеджер з формування асортименту, пошуку постачальників.

Как открыть интернет-магазин

Крок 9: назвіть свій інтернет-магазин, створіть сайт, наповніть товарами

Ім'я – частина бренду + мережева адреса сайту, яку треба зареєструвати. Нехай воно буде коротким, простим, читабельним, незабутнім, асоціативним. Бренд загалом вимагатиме багато роботи та вкладень, щоб у результаті приносити прибуток. Крім імені він включає лого, слоган, брендбук + те, з чим ви асоціюєтеся в аудиторії. Обов'язково вкладайтеся у впізнаваність – створюйте різноплановий контент, розсилайте, спілкуйтеся з аудиторією, аналізуйте feedback.

Тепер про те, як відкрити сайт інтернет-магазину, а точніше – де? Є 2 альтернативи - оренда майданчика (SAAS) або покупка програми, що створює магазин (ліцензія).

Визначення:

Оренда.

Є компанії, які орендують хостинги та встановлюють там своє програмне забезпечення. Бажаєте відкрити інтернет-магазин? Арендуйте такий майданчик з усім готовим + використовуйте його, регулярно вносячи плату.

Плюси:

  • гарний варіант для новачків;
  • тех. підтримка, безкоштовні оновлення програмного забезпечення;
  • хостинг займається розробник;
  • вибір тарифів;
  • баги платформи вирішує власник.

Мінуси:

  • неоригінальний дизайн;
  • право власності не оплачується орендою – ваш магазин за фактом не ваш;
  • обмежене керування майданчиком.

Визначення:

Ліцензія

Купуєте інструмент (ПЗ) для створення онлайн-магазину. Отримуєте код, який дає необмежені можливості.

Плюси:

  • online-shop розвивається, масштабується природним шляхом;
  • ви отримаєте продукт, який можна модифікувати, доопрацюють;
  • ліцензія дорожча у моменті, але дешевша у довгостроковій перспективі.

Мінуси:

  • ви несете відповідальність за успіх своєї справи;
  • необхідно постійно навчатися, набувати досвіду поводження з інтернет-магазином (або наймати співробітника для цього).

Крок 10: налаштуйте способи оплати, доставки

Вибір варіантів оплати, доставки – одна із ключових характеристик якісного сервісу. Налаштуйте можливість оплатити замовлення готівкою (самовивіз, доставка кур'єром), банківською картою, післяплатою, електронним гаманцем, терміналом.

Також успішний інтернет магазин в Україні пропонує різні варіанти доставки:

  • самовивіз із магазину;
  • кур'єром;
  • за допомогою служби «Нова Пошта» (кур'єр, самовивіз із відділення, доставка на поштомат);
  • через «Укрпошту».
как привлечь покупателей в интернет-магазин

Крок 11: як залучити покупців до інтернет-магазину: реклама, просування

Успіх магазину залежить від популярності. Після відкриття можна просуватися через соціальні мережі (Insta, FB), маркетплейси (наприклад, Rozetka, Prom), вкладаючись у SEO, налаштовуючи контекстну рекламу у GOOGLE. Стане в нагоді e-mail-розсилка (контакт + інформування клієнтів), налаштування GoogleShopping, додавання магазину до великих каталогів (напр., UA-Region), використання сервісу «Мій Бізнес GOOGLE» (альтернатива SEO-просування).

Може допомогти і «Сарафанне радіо», причому без вкладень. Щоб вас рекомендували, спробуйте відкрити орієнтований на клієнта, функціональний, сучасний, різноплановий інтернет-магазин з високим рівнем сервісу.

Крок 12: постійно аналізуйте показники роботи

Регулярний аналіз відвідувань, продажів на сайті допоможе визначити:

  • товари-бестселери (щоб своєчасно поповнювати запаси);
  • кількість відвідувачів, які роблять замовлення у online-магазині;
  • джерела трафіку (найбільш ефективні);
  • суму середньої угоди;
  • як знижки, акції, розіграші впливають на продаж та ін.

З цією метою зручно використовувати інструменти Google Analytics.

Моніторя та обробляючи показники, ви стежите за розвитком бізнесу, визначаєте сильні/слабкі місця, усуваєте помилки, збільшуєте клієнтську базу, прибуток.

Скільки коштує відкрити інтернет-магазин в Україні, чи це вигідно

Почати можна з 1000 $ або з 10 000 $. Стартові інвестиції + регулярні витрати залежать від досвіду, навичок, можливостей, ніші, економічної ситуації в країні та ін.

Розглянемо реальний приклад запуску онлайн-магазину (ваші цифри можуть відрізнятися):

  • 1. Стартові вкладення: створити, наповнити сайт - 7000 $, підключення облікової програми - 1000 $, техніка, меблі, авто - 8000 $, вкладення в продукцію - 4000 $. Усього - 20 000 $.
  • 2. Щомісячні витрати: оренда складського приміщення – 8 000₴, авто (бензин, ремонт) – 6 000₴, бухгалтерія, податки – 4 000₴, оклади співробітників – 26 500₴, розхідники, упаковка – 2 000₴, телефонія – 500₴, SEO, SMM – 15 000₴, рекламний та SEO-бюджет – 25 000₴, поштові повернення – 1 000₴, тех. обслуговування, ремонт комунікацій – 2000₴. Усього – 90 000₴/міс.

Крапка беззбитковості (доходи = витрат) настає через ~ півроку (середні дані по країні). Витрати за 6 місяців становили: 90 000*6 – 280 000 (доходи) = 260 000₴.

Скільки ж зрештою коштувало відкрити інтернет-магазин? Після досягнення точки беззбитковості витрати склали 27 000 $ / рік. Чистий дохід розпочався з другого року і дорівнював 160 000₴ (далі чистий прибуток зростав). Онлайн-магазин окупився за 5 років.

Відповідь на запитання, чи варто розпочинати такий бізнес – так, варто, але без завищених очікувань.

Чи потрібна інтернет-магазину CRM-система

Система CRM – це програмне забезпечення для автоматизації інтернет-магазину. З її допомогою ви:

  • скоротите щомісячні витрати;
  • підвищите якість сервісу;
  • прискоріть рутинні операції;
  • зробите максимально точними розрахунки;
  • виключіть помилки.

Відкрити свій інтернет-магазин можна і без CRM. Але з нею ви продаєте більше, не наймаючи нових співробітників + не вкладаючись додатково в рекламу, а щомісяця вносячи плату за використання (що дешевше). Середній чек зростає, а разом із ним – прибуток.

Как открыть интернет-магазин без вложений

Рекомендації наостанок

Отже, як відкрити в Україні інтернет-магазин з нуля, ми розповіли. Залишилось підсумувати.

Ретельно готуйтеся та плануйте бізнес. Візуалізуйте, яким він буде. Багато навчайтеся, інвестуйте капітал та час. Не чекайте успіху через місяць, але просуйтеся до намічених цілей крок за кроком. Не бійтеся помилятися, підготуйтеся до труднощів та передбачте ризики. Якщо ви горите своєю справою та розумієте, навіщо воно вам, все обов'язково вийде!

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo