Як відкрити свою кав'ярню і що для цього потрібно

Автор: Віталі Бродетскі

15.02.2024

Сьогодні у блозі APPOINTER говоримо про кавовий бізнес. Обговоримо основні формати кав'ярень, пошук відповідної локації, список обладнання та персонал. Підрахуємо рентабельність та вартість власної кав'ярні в Україні. Торкнемося теми управління і зробимо висновок, чи варто відкривати в нашій країні свою coffee-spot.

Кофейный бизнес в Украине

Зміст:

 

Кавовий бізнес в Україні

Від загальної кількості населення кавоманів в нашій країні ~ 80%. У середньому вони випивають 15 млн чашок кави щодня. Звідси висновок: для українця чашка запашного напою – традиційна частина щоденної рутини. Ця тенденція зростає, а разом з нею ще одна – наявність всього необхідного для сучасного обивателя за 15 хвилин ходьби від будинку. Кав'ярні входять до цього списку, тому продовжують відкриватись на кожному кроці.

Кава-сегмент щорічно зростає на 7% і, згідно з прогнозами, до 2025 року становитиме ~ 8 млрд. $ США. Така цифра – сама по собі позитивна відповідь на запитання, чи варто відкривати власну кав'ярню. Однак мало просто увірватися в перспективну нішу. Щоб зайняти в ній своє місце, втриматися і досягти успіху, подумайте, як виділитися серед суперників, чим залучити відвідувача і як його втримати. Без пристрасного кохання до всього, що пов'язано з кавою, вам не обійтися.

Хочу відкрити кав'ярню. З чого почати

Відповідь проста – з бізнес-плану. Розкрийте у ньому ключові моменти:

  • 1.Позиціювання - хто ви, яким вас побачить ринок? Велика кав'ярня або маленька, формат обслуговування, наявність десертів та ін. Думайте про бізнес зараз + у перспективі. Важлива кожна деталь, зокрема – мова спілкування з аудиторією. Позиціювання впливає на бренд, просування, контент у соцмережах і т.д.
  • 2.Послуги + специфіка їхнього надання – що ви робите, як? Чи збираєтеся відкрити кав'ярню з класичними рецептами чи нестандартними? Натуральні продукти чи оригінальні смаки? Давши відповіді, ви зорієнтуєтеся зі списком та вартістю закупівлі обладнання, продуктів, визначтеся з постачальниками.
  • 3.Аудиторія – для кого ви працюєте? Хто клієнти – основні, додаткові? Як часто вони п'ють каву, коли, яку? Беруть філіжанку «to go» чи сидять у кав'ярні? Замовляють десерт? Також важливі рід діяльності, дохід, хобі, вік. Відповіді допоможуть підібрати локацію, приміщення, створити потрібний інтер'єр, сформувати меню, визначити ціни.
  • 4.Цінності бізнесу – навіщо ви працюєте? Створіть перелік цінностей, розпишіть кожну. Це допоможе зрозуміти ваші сильні сторони (чому вас виберуть), підкаже, як рекламувати, продавати послуги.

Також у бізнес-плані зробіть аналіз ринку, конкурентів, підрахуйте витрати на організацію та обладнання, опишіть склад та ієрархію колективу, стратегію просування, обліку, менеджменту, виявіть ризики та методи їхньої мінімізації. Зрештою, подумайте, звідки залучати капітал.

Щоб відкрити кав'ярню, виберіть формат

Где открыть кофейню

Основні формати

Їх 2 – кав'ярня зі столиками (з посадкою) та «на винос» (to go, експрес-формат).

Як правило, заклади з посадковими місцями (навіть кількома столиками) успішніші. Вони дають людині можливість випити кави в будь-яку погоду, зробити перерву на бігу між справами, підзарядити гаджет, що сів, почекати таксі тощо. Навіть замовлення на каву to go зручніше чекати в кав'ярні з посадкою.

Кав'ярню «на винос» вигідно відкрити, коли стартовий бюджет та вибір локації обмежені. Втім, нерідко запуск та оформлення обходиться в ту ж саму суму, що кафе з посадкою. Вибираючи варіант, пам'ятайте, – середній чек в експрес-кафе нижче, а потік людей може бути інтенсивнішим.

На колесах/мобільна

Формат представляє спеціально обладнаний кавомобіль, що легко переміщається туди, де концентруються клієнти. Переваги мобільної кав'ярні: легко і швидко запускається, простіше оформити документи, не потрібно орендувати приміщення, менше вкладень, справа прибуткова, швидко окупається. Мінуси – обмеженість асортименту (зокрема – десертів), менший комфорт роботи у холодну пору року.

Міні: острівець, мафі

Відкрити свою кав'ярню маф/острівець з нуля зручно: немає кухні – не потрібно оформлювати багато паперів, вибір локацій величезний, можна переміщати бізнес (хоч він і не мобільний). Слабка сторона формату – невелике меню загалом + маленький вибір доповнень до кави.

Де відкрити кав'ярню: локація, приміщення

Розробивши концепцію, вивчивши клієнта, ви зрозумієте, де відкриватиметься. Також важливо, чи ви збираєтеся будувати кафе або брати приміщення в оренду. У списку відповідних локацій: центр населеного пункту, жвавий спальник, місця біля метро та транспортних розв'язок, парки, набережні, торгові, офісні, розважальні центри тощо. Бажано, щоб поблизу не було прямих конкурентів.

Вимоги до приміщення стаціонарної кав'ярні:

  • наявність окремого входу;
  • перегляд фасаду з різних сторін;
  • площа 20+ кв. м.;
  • висока стеля;
  • електромережа 15 кВт;
  • справні комунікації.

Перед тим, як орендувати зал, проконсультуйтеся з дизайнером інтер'єрів – чи вийде у вихідних даних втілити ваші задуми?

Як правильно відкрити свою кав'ярню

Как правильно открыть свою кофейню

Документи

Для початку зареєструйте бізнес - оформитеся як підприємець (якщо немає алкоголю, підійде форма Фінансова особа Підприємець, друга група), виберіть КВЕД (для кафе, кав'ярні, магазину). Далі укласти орендний договір (якщо ви знімаєте приміщення/маф).

Якщо маф/кіоск окремий, переконайтеся, що є умивальники, насоси (перевірятиметься відповідною службою), заведіть санітарні книжки, підпишіть договір із сусіднім офісом/кафе, що ваші гості, співробітники могли відвідувати їхній санвузол.

Які документи потрібні для того, щоб відкрити кав'ярню зі столиками, WC, каналізацією, водою: реєстрація бізнесу (ФОП), звіт СанЕпідемСтанції, декларація Пожежної служби. До списку внутрішньої документації увійдуть журнали з техніки пожежної безпеки та трудової дисципліни, статутні документи, книга відгуків, куточок клієнта. За наявності в кафе музики потрібна угода з УААСП на трансляцію муз. матеріалу згідно з авторськими правами.

Меню

Традиційно ділиться на 2 частини: 1 – кава/какао/чай (різні варіації – від класики до авторських рецептів), 2 – доповнення (десерти, лимонади, вода, кавові зерна на вагу, ін.).

Важливим є наповнення меню, а також дизайн – він відображає концепцію, фішки, впливає на дохід. Як створити меню своєї кав'ярні:

  • зробіть його простим, читабельним, зрозумілим, стильним;
  • перш ніж пропонувати своє, дізнайтеся, що в меню конкурентів;
  • протестуйте макети меню на потенційних клієнтах, проаналізуйте feedback.

Техніка, інвентар, меблі

Можна придбати обладнання або взяти в оренду (це дешевше). В обох випадках ваша концепція визначає бренди, складність техніки.

Що потрібно, щоб відкрити кав'ярню:

  • Техніка – машинки для еспресо, кавоварки, млина для зерен, блендери, холодильна техніка, вітрини, посудомийка, фільтри очищення води.
  • Інвентар бариста – шейкери, ложки, пітчери, темпери, трафарети, джаги, ін. Тут працює правило: краще менше, але якісніше (щоб щомісяця не міняти).
  • Меблі (столи, стільці, стійка бариста, стелажі та ін.) та посуд (чашки, блюдця, ложечки, десертні вилки) повинні знову ж таки відображати концепцію закладу, бути стильними, зручними, функціональними.

Постачальники зерен

Щоб правильно відкрити власну кав'ярню з нуля, подбайте про постачальників кави. Як знайти свого?

Відштовхуйтеся від того, хто ваш клієнт, що любить, де п'є каву. Проведіть аналіз ринку та виберіть постачальників, які пропонують готові рішення. Дізнайтесь про наповнення асортименту, ціни, протестуйте кавові сорти. Якщо досвіду мало, вибирайте серед великих компаній-постачальників із надійною репутацією: вам допоможуть із вибором, покупкою зерна, + з організацією бізнесу.

Співробітники

Перед наймом складіть портрет ідеального співробітника – хобі, вік, проживання, особисті якості, пріоритети, комунікативні навички, досвід. Детальна характеристика допоможе швидше знайти потрібних людей.

Ключові співробітники, щоб відкрити кав'ярню – бариста. Їхня кількість визначить формат і масштаб бізнесу, але мінімум необхідні 2 особи для позмінної роботи. У стаціонарне кафе також потрібний бухгалтер, маркетолог, прибиральник. З метою економії спочатку можна деякі обов'язки виконувати самостійно, у тому числі – працювати бариста у власному закладі.

Середня оплата праці бариста ~ 50 грн./год. (вихід на зміну) + % обороту за зміну. Замість відсотка можна нараховувати премії. Графік залежатиме від інтенсивності клієнтопотоку: у прохідних місцях працюють з 7.00 до 23.00, що передбачає 2-3 зміни бариста на день.

Сколько стоит открыть кофейню

Скільки коштує відкрити кав'ярню, яка рентабельність бізнесу

Перед відкриттям ви вкладаєте у:

  • стартап - 50 000 - 160 000 $;
  • оформлення документів ~ 1000 $;
  • техніку, інвентар, розхідники, меблі – 30 000 – 80 000 $;
  • рекламу ~ 2000 $;
  • фонд-резерв - 10 000 - 50 000 $.

Запускаючи бізнес, готуйтеся, що перший рік буде дорогим. Середні щомісячні витрати можуть становити до 80% продажів (+ додаткові інвестиції) і включають:

  • експлуатацію - 2 000 - 5 000 $;
  • страховку ~ 1000 $ / міс.;
  • комунальні відрахування ~ 700 $ міс.;
  • рекламу - 1 000 - 2 000 $ (3-6% обороту);
  • товари – 2 000 – 6 000$ (~ 35% обороту);
  • оклади - 2 000 - 5 000 $ (15-25% обороту).

Середній дохід кав'ярень в Україні оцінюється у 60-80% обороту (вище, ніж, наприклад, у ресторанній справі). На цифри впливає розташування, меню, організаційні витрати тощо. Щоб порахувати прибуток, від щомісячного обороту відніміть постійні та змінні витрати. Приклад: при середньому обороті 10000 $ / міс. і рентабельності кавового бізнесу 20%, прибуток дорівнює 2000 $. В Україні маленькі та середні заклади заробляють ~ 20 000 - 70 000 $ / рік. (З яких власник отримує 50%). Загалом справа окупається за перші півроку роботи.

Щоб точно спрогнозувати доходи + термін виходу в прибутковість, ретельно оцініть резервні кошти, витрати на старті і в перший рік відкриття.

Навіщо кав'ярні автоматизація управління

Автоматизувати бізнес-процеси варто навіть власникам мафів, тому що автоматизація:

  • економить робочий час власнику та співробітникам;
  • прискорює рутинні операції;
  • робить підрахунки автоматично;
  • підвищує якість обслуговування, виявляючи + підсвічуючи слабкі сторони;
  • підвищує ефективність кожного співробітника та бізнесу загалом, що підвищує середній чек.

Варто відкрити свою кав'ярню та одразу її автоматизувати, задіявши спеціальне ПЗ. Розробники встановлять програму та навчать вас нею користуватися. За це доведеться щомісяця платити невелику суму, що у рази вигідніше, ніж самостійно керувати кафе.

стоимость собственной кофейни в Украине

Підсумуємо: наскільки варто відкривати кав'ярню в Україні

Зважимо «за» та «проти» кави-бізнесу.

У списку переваг – попит, наявність перспектив і вільного місця в ніші, можливість легко масштабуватися + просуватися, також зерно продається з кожним роком все більшими обсягами. Майбутнє однозначно за кав'ярнями з опрацьованим брендом, позиціонуванням, смачним та якісним продуктом. Говорячи про складнощі, відзначимо необхідність по-справжньому горіти ідеєю і детально вивчити нюанси бізнесу. Без цього нічого не вийде, особливо з урахуванням високої конкуренції серед кав'ярень.

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo