Як відкрити манікюрний салон
15.05.2022
Щоб відкрити прибутковий манікюрний кабінет в Україні, важливо вже на попередньому етапі врахувати безліч нюансів. Сьогодні у блозі Appointer відповіді на питання, які формати салонів існують, як вибрати приміщення, як зареєструвати бізнес та що врахувати у маркетингу. Актуальна інформація та поради структуровано та докладно.
Зміст:
- Чи варто починати манікюрний бізнес
- Аналізуємо ринок та конкурентів
- Складаємо бізнес-план салону манікюру
- Визначаємось із форматом салону
- Складаємо прайс-лист
- Підбираємо приміщення
- Дизайн та планування салону манікюру
- Закуповуємо обладнання, розхідники, меблі
- Наймаємо персонал
- Оформляємо бізнес
- Рекламуємо та просуваємо салон манікюру
- Розраховуємо окупність
- Чи вигідно відкривати манікюрний салон
- Як відкрити манікюрний кабінет удома
- Висновок: рекомендації професіоналів
Чи варто починати манікюрний бізнес
Хочу відкрити манікюрний кабінет – якщо це про вас, то ситуація на ринку України сприяє такому починанню: рентабельність у ніші сягає 35%. Люди стежать за зовнішністю загалом і роблять манікюр, навіть якщо їхній добробут знижується.
Для успішного старту та подальшого процвітання важливо розпланувати кроки та врахувати нюанси відкриття та просування справи, оцінити перспективи та проаналізувати найближчих конкурентів, розрахувати вкладення та окупність. Далі про все по порядку.
Аналізуємо ринок та конкурентів
Чи вигідно відкривати манікюрний салон? Ніша розвивається і продовжить це робити надалі. На користь прогнозу говорить зростання доходів населення, відсутність перенасиченості сегмента, модні тренди, розвиток бьюті-індустрії загалом.
Що ж із конкуренцією? Її рівень високий - салони манікюру різних видів представлені усюди: у центрі міст та на околицях. Також манікюрні послуги надають вдома. Але серед спеціалізованих нігтьових студій вільного місця вистачає і можна спробувати свої сили.
Для початку вивчіть ситуацію на ринку:
- де хочете відкриватися?
- звідки до вас підуть люди?
- є салони манікюру поблизу, які вони (ціни, завантаження, послуги, фішки)?
- чим ви виділитеся?
Щоб відкрити манікюрний салон у Києві чи іншому місті, вивчіть аудиторію. Потрібен докладний портрет середнього відвідувача: вік, рід діяльності, статус, зарплата, захоплення, джерела інформації, які він використовує. Інформація допоможе у підборі послуг, складанні графіка, виборі каналів просування тощо.
Складаємо бізнес-план салону манікюру
Перш ніж відкривати студію манікюру та педикюру, напишіть бізнес-план. Він упорядкує інформацію, визначить послідовність кроків, розподілить доходні та видаткові статті, розділить відповідальність.
Ключові статті:
- Цілі, місія салону манікюру.
- Розміщення студії, формат, рівень цін.
- Скільки інвестувати на старті та коли окупиться салон.
- Оформлення документів.
- Список послуг, заповнення.
- Портрет аудиторії.
- Реклама та просування.
- Вимоги до локації та приміщення салону (згідно із законом).
- Найм працівників, рівень оплати.
- Ризики.
- Фінансовий план.
Список статей може бути доповнений.
Порада: пишіть план для манікюрного бізнесу самостійно, щоб розібратися у всіх тонкощах максимально докладно розписуйте пункти.
Визначаємось із форматом салону
Який формат максимально підходить вашому задуму та можливостям?
Кабінет манікюру- 1-2 майстри, відокремлений простір. Плюси: бюджетність, стандартність формату та послуг. Мінуси: мало місця, складно розширюватись.
Манікюрна студія- Повний набір обслуговування (манікюр + педикюр). Переваги: ціни вищі, переваги перед конкурентами (рівень послуг та кваліфікації кадрів). Недоліки: фінансові вкладення більші, нерівномірний потік клієнтів.
Nail-bar– корнер/стійка у ТЦ, експрес-послуги манікюру. Плюси: економічність вкладень, висока прохідність клієнтів. Мінуси: не всі хочуть робити манікюр на увазі, складно наростити обсяг послуг, може сприйматися як неякісний салон манікюру.
Манікюр вдома– міні-студія у квартирі, один майстер (є база клієнтів та навички). Формат мінімальних інвестицій. Плюси: бюджетні послуги, зручніше записуватися на вдалий час. Мінуси: стягнути відповідальність із майстра складно, оскільки найчастіше він не оформляється.
Можна також відкривати нігтьовий салон на базі бьюті-студії. Плюси: повний список послуг-процедур в одному місці, більше клієнтів. Мінуси: недовіра частини аудиторії, яка віддає перевагу вузькій спеціалізації.
Складаємо прайс-лист
Перш ніж відкрити манікюрний салон, визначтеся з послугами. У категорії базових:
- догляд за нігтьовою пластиною, шкірою рук – манікюр різних видів, скрабування та маски для долонь, масаж кистей, процедури зволоження та обгортання;
- надання нігтям форми, зміцнення, нарощування;
- послуги педикюру;
- nail-дизайн: декоративні покриття із застосуванням різних технік нанесення.
Додаткові послуги включають використання аромамасел у пілінгах та при масажі, лікувальні процедури, догляд СПА.
Якщо ви збираєтеся відкрити манікюрний кабінет з нуля, почніть з базових процедур та визначтеся з цінами.
Приклад:
Назва послуги - Вартість
Манікюр апаратний - 300 грн
Манікюр гігієнічний (без лаку) - 100 грн
Лакове покриття - 100 грн
Зняти гель-лак - 100 грн
Nail-дизайн - 50 грн
Нарощування (гель) - 500 грн
Корекція- 300 грн
Послуги педикюру - 500 грн
Підбираємо приміщення
У якому форматі ви збираєтеся відкривати студію манікюру та педикюру? Враховуйте відповідний набір вимог приміщення – де буде знаходитись салон, яка площа залу, що має бути всередині.
У розташуванні важлива висока прохідність потенційних клієнтів. Хороші локації: центр населеного пункту, близькість до транспортної розв'язки та/або скупчення магазинів, перехрестя спальних районів, торгові та бізнес-центри, поряд зі спортивними комплексами.
За законом салон манікюру повинен мати:
- площею із розрахунку 4,5-6 м кв. на майстри;
- опаленням, гарячою водою, вентиляцією, каналізаційною системою;
- стелями в ідеалі 3+ м;
- 2-ма входами (основним та запасним);
- умивальниками, стерилізаторами, засобами дезінфекції;
- меблями, які можна піддавати регулярному чищенню.
Не можна відкривати нейл студію у підвалі.
Дизайн та планування салону манікюру
Що важливо у плануванні? По-перше, наявність робочого залу для послуг (для манікюру та педикюру окремі зали). По-друге, стійка адміністратора та куточок/зал очікування для клієнтів. По-третє, кімната для співробітників, де вони можуть перепочити і поїсти, і санвузол. Щоб відкрити свій манікюрний салон, шукайте локацію, якій не знадобиться перепланування.
Ключові моменти інтер'єру:
- помітна вивіска;
- використання фірмових кольорів в оформленні приміщення;
- зонування студії манікюру (незламний та просторий інтер'єр);
- практичність ремонту (зокрема, можливість мити стіни та підлогу).
Закуповуємо обладнання, розхідники, меблі
Щоб обладнати манікюрний кабінет в Україні, беріть лише сертифіковані товари, перевіряйте репутацію постачальників та виробників.
Що знадобиться:
Оснащення – набори для манікюру, педикюру, лампи УФ, фрезери, стерилізатори, топки для парафіну, ванни, пензлі для декоративного манікюру, настільні лампи, манікюрні витяжки та ін.
Витратники – упаковки рукавичок та серветок, рушники, асортимент лаків, олії для кутикули, речовини для зняття покриттів, ін. манікюрна хімія, оздоровчі та зволожуючі креми, молочко для шкіри.
Меблі– крісла + манікюрні столи, педикюрні крісла, шафи та полички, меблі для стійки адміністратора та зони очікування, водний кулер, сейф, техніка та меблі для кімнати відпочинку.
Конкретний список формуйте, відштовхуючись від формату та розміру салону манікюру, послуг, кількості працівників, стартового капіталу.
Наймаємо персонал
Хто потрібний для відкриття манікюрного салону:
- майстри манікюру/педикюру (та інших послуг, якщо вони представлені);
- 2 адміністратора (для роботи позмінно);
- спеціаліст для бухгалтерії;
- прибиральниця;
- можна підшукати керівника для студії, якщо потрібна допомога з управлінням, рекламою, пошуком співробітників та ін.
У виборі кадрів для студії манікюру відштовхуйтеся від критеріїв:
Для майстрів – спеціальна освіта, підтвердження рівня майстерності (сертифікати, дипломи з курсів, медалі з конкурсів), наявність медичної книжки, доглянута зовнішність, гарні манери, комунікаційні навички. Важливим є досвід роботи. Якщо складно знайти людей з досвідом, вкладіть у курси підвищення кваліфікації.
Для адміністратора - досвід роботи, що має зовнішність і хороші манери, пам'ять на обличчя, імена, стресостійкість, розуміння специфіки роботи салону манікюру.
Для бухгалтера - професіонал з гарною репутацією, економія в цьому питанні загрожує ризиком для бізнесу.
Оформляємо бізнес
Як відкрити кабінет манікюру в Україні законно?
Крок 1. Зареєструвати форму власності:
ФОП (укр. ФОП)- фізична особа підприємець. Для домашніх кабінетів або салонів манікюру, де зайнято 1 особу. Плюси: просто оформити, виведення прибутку готівкою/безготівковим розрахунком з рахунку, спрощена система сплати податків (єдиний податок), не потрібна юридична адреса, простий бухоблік. Мінус: у разі спірної ситуації господар бізнесу несе відповідальність власними коштами.
ТОВ (укр. ТОВ)- Організація з обмеженою відповідальністю. Вибір середнього та великого бізнесу. Для оформлення потрібно зібрати більше документів, обов'язковий юр. адреса, система оподаткування складніша, ніж із ФОП. Плюс: відповідальність несеться за рахунок статутного капіталу, сформованого декількома засновниками.
Пакет документів при оформленні ФОП та ТОВ відрізняється.
Також потрібно вказати відповідні салону манікюру КВЕД (коди видів діяльності): 96.02 (основний код для стандартних послуг) та 96.04 (забезпечення фіз. комфорту, якщо в салоні буде масаж або солярій).
Крок 2. Щоб зареєструвати салон манікюру, подають такі документи:
- Зареєстрована форма бізнесу.
- Дозвіл СЕС (СанЕпідемСтанція).
- Дозвіл від пожежної служби.
- Довідка із ДержАдміністрації.
- Ліцензія медична (якщо серед послуг ті, що пов'язані з порушенням цілісності шкіри).
- Дозвіл на зовнішню рекламу.
Для кожного дозволу уточнюйте набір документів та звертайтеся до відповідного відомства.
Рекламуємо та просуваємо салон манікюру
Для процвітання манікюрного салону важливим є продуманий маркетинг. Для цього напишіть план і почніть його ще до відкриття салону. Детальна сегментація аудиторії та детальний портрет клієнта спрямують маркетингову стратегію.
Рекламувати та просувати салон манікюру допомагають:
- Вивіска.
- Роздача флаєрів, листівок.
- Реклама на щитах, банери та лайт-бокси.
- Реклама через суміжний бізнес (візитки на стійках спорт-клубів, магазинів, перукарень).
- Сайт студії манікюру, профілі у соцмережах FB, Instagram.
- Google Ads, розміщення на картах Google.
- Розсилання SMS.
- Акції та програми лояльності для клієнтів.
- Репутація та відгуки («Сарафанне радіо»).
Найефективніше просувати салон манікюру через сайт та соц. мережі. Сторінки важливо правильно оформити та наповнювати корисною інформацією. На сайті має бути можливість онлайн-запису. Добре працює реклама у тематичних блогерів.
Розраховуємо окупність
Коли окупиться ваш салон? Для початку підрахуйте:
- Очікуваний дохід - сумарний дохід майстрів за всі робочі дні періоду (наприклад, 12 місяців).
- Очікувані витрати - змінні + постійні. Змінні – покупка розхідників. Постійні: орендна плата, комунальні послуги, ЗП, рекламні витрати, податки, амортизація.
- Середній очікуваний прибуток. Від доходів відмінусуйте очікувані витрати (обидва показники за ті самі 12 місяців).
- Стартовий капітал - сума первинної оренди, вкладень у ремонт, меблі та обладнання, проходження курсів, витрати реклами (всі первинні вкладення для старту).
Далі, щоб дізнатися про окупність салону манікюру (простий метод розрахунку), розділіть стартовий капітал на очікуваний середній прибуток за період.
Чи вигідно відкривати манікюрний салон
В Україні це перспективна, рентабельна та не переповнена ніша. Такий вид діяльності приносить високий дохід за невеликих вкладень. Тому відповідь на запитання, чи вигідно відкривати салон манікюру, однозначно "Так".
Чому ще варто пробувати свої сили у цьому напрямі:
- актуально – мода на доглянуті руки міцно закріпилася;
- попит на послуги манікюру цілий рік;
- старт із будь-яким бюджетом за рахунок вибору форматів;
- підходить бізнесменам-початківцям, без досвіду в підприємництві;
- можна поступово розширюватися;
- рентабельність 35%.
Як відкрити манікюрний кабінет удома
Відкриваючи манікюрний кабінет вдома, ви отримуєте можливість накопичити досвід у бізнесі з мінімальними ризиками та вкладеннями. Клієнтам формат подобається за рахунок можливості записатися в зручний для часу, отримати послуги за вигідною ціною і в обстановці.
У манікюрному бізнесі будь-якого формату почніть із отримання знань на спеціальних курсах. Застосуйте навички та отримайте перший досвід на друзях та родичах.
Для старту салону манікюру вдома:
- складіть перелік послуг, визначте ціни;
- купіть якісний інструмент та витратні матеріали;
- шукайте перших клієнтів - розклейте оголошення, напишіть пости в соц. мережах (у т. ч. на сторінках друзів) та ін.;
- надавайте послуги вдома або з виїздом, комбінуйте формати та зробити різні ціни;
- подбайте про дезінфекцію та стерилізацію багаторазового інструменту;
- подумайте про знижки для аудиторії.
Обов'язково робіть фотографії з результатами роботи, публікуйте в соц. мережах, просіть людей робити те саме і залишати відгуки.
Висновок: рекомендації професіоналів
Декілька рекомендацій від досвідчених підприємців, щоб зробити манікюрний кабінет в Україні прибутковим:
- Не заощаджувати на кваліфікації персоналу. Підірвану репутацію не врятує дорога реклама.
- Стежити за трендами. Вивчайте новинки, пропонуйте їх клієнтам першими та на належному рівні якості.
- Постійні клієнти є основою бізнесу. Комуніціюйте, враховуйте інтереси ЦА салону, будьте гнучкими.
І пам'ятайте про конкурентні ризики: знайте ціни суперників, список послуг, фішки та недоліки. Будьте кращими!