Бізнес-план манікюрного салону

Автор: Віталій Бродетскі

15.09.2022

Сьогодні обговоримо бізнес-план манікюрного салону та спробуємо дати відповідь на запитання, чи вигідно займатися такою справою. Як визначити аудиторію? Які документи оформляти? Як вибрати приміщення, яку купити техніку? Також поговоримо про наймання співробітників, відповідні рекламні, стартові вкладення та окупність. APPOINTER традиційно підготував для вас корисний та докладний матеріал.

бизнес-план маникюрного салона

Зміст:

 

Чи вигідно відкривати нігтьову студію

Половина послуг салонів краси потрапляє на догляд нігтів. Тому ми все частіше спостерігаємо відкриття манікюрних салонів як незалежних закладів, а не у складі б'юті-студій. Гігієнічний, декоративний манікюр, нарощування на постійній основі обирають понад 20% жінок та 5% чоловіків від загальної кількості українців. За такої картини манікюрна ніша не заповнена і наполовину. Високий рівень конкуренції спостерігається у сегменті преміум, а середньоцінова частина ринку більш вільна. Тут зосереджено найбільший потенціал, є можливість виділитися професіоналізмом та використанням сучасних методів.

Зі сказаного робимо впевнений висновок: відкривати нігтьову студію перспективно. І щоб успішно стартувати, нівелювати ризики, правильно розрахувати стартовий капітал тощо, знадобиться бізнес-план для манікюрного салону.

Сильні/слабкі сторони манікюрного бізнесу

Крім актуальності у нігтьового бізнесу є низка інших плюсів:

  • попит існує весь рік, не схильний до сезонності;
  • є куди розширюватися: почніть із базових послуг та поступово нарощуйте список;
  • цільова аудиторія збільшується швидко;
  • стартовий капітал потрібен, але він посильний: прописуючи бізнес-план нігтьової студії, можна вибрати формат салону, який вам по кишені;
  • підходяща справа для підприємця-початківця, не потрібні глибокі бізнес-знання;
  • показники рентабельності 20+% та окупність протягом +/- року.

Які мінуси?

У ніші вистачає конкурентів (нові салони відкриваються постійно). Щоб змагатися, потрібен високий рівень сервісу, регулярне прокачування майстрів, постійне додавання нових послуг. Другий аспект пов'язаний з розхідниками для манікюру. На ринку багато неякісної продукції. Прийде розібратися в матеріалах, пошукати надійних виробників за відповідною ціною.

Чинники, що впливають на успіх

успех открытия маникюрного салона

Мінімізувати ризики відкриття манікюрного салону, врахувати деталі, контролювати ділові процеси, заздалегідь помітити недоліки, допоможе бізнес-план.

Інші фактори успіху:

  • реклама, що підходить вашому формату салону;
  • конкурентне розташування;
  • кваліфіковані працівники;
  • мінімум конкурентів поблизу (+ знання тих, хто є – сильних та слабких сторін);
  • прагне до ідеального рівня обслуговування;
  • поєднання стильного інтер'єру салону із затишком;
  • якість розхідників, техніки;
  • цікавий набір послуг за адекватною ціною (для обраного сегмента аудиторії).

Хто клієнти

Лояльна цільова аудиторія – основа процвітання будь-якого бізнесу. Тому розписуючи для манікюрного салону бізнес-план, приділіть час питанню «Хто клієнт?».

Від загальної кількості відвідувачів будь-якого салону в середньому 95% – жінки віком 19-50 років. Інші – чоловіки. Більшість клієнтів працевлаштовані, доглядають себе, роблять манікюр 1-4 рази на місяць (залежно від заробітку). Окремий сегмент: жінки у декретній відпустці, ті, хто зайнятий домашнім господарством, учениці старших класів та студентки, жінки близького до пенсійного/пенсійного віку, які доглядають зовнішність.

Цільову аудиторію манікюрного салону можна розділити на клієнтів постійних та нових. Перша група – усі, кого ми перерахували вище. До нових відвідувачів належать ті, хто приходять спробувати нову процедуру, привести себе до ладу перед важливою подією.

Включіть до бізнес-плану докладні портрети кожної категорії: спілкуйтеся – запитуйте та аналізуйте відповіді, анкетуйте людей, ведіть єдину клієнтську базу, вивчайте ділові звіти та статистику. Це дозволить познайомитися з клієнтами, підняти рівень обслуговування, зробити рекламу ефективнішою, збільшити прибутковість салону в майбутньому.

Оформлюємо салон манікюру законно

Виберіть форму власності та зареєструйте її. Для манікюрного салону в Україні підійде Індивідуальний підприємець (= фізична особа підприємець, укр. абревіатура ФОП) або Організація з обмеженою відповідальністю (укр. ТОВ). Простіше з юридичної та бухгалтерської точки зору вибрати ФОП: швидко оформити, легко вести бухоблік, просте оподаткування. Для реєстрації сплатіть держмито, подайте заяву, виберіть КВЕД – вид економічної діяльності (96.02 – код стандартних салонних послуг).

Далі підприємство реєструється у Податковій. Базою для оподаткування обирають дохід (6%) або різницю між ним та витратами (6-15%).

Також включіть у бізнес-план отримання дозволів* від СанЕпідемСтанції, Пожежної, ДержАдміністрації на зовнішню рекламу. Якщо є послуги, що порушують цілісність шкіри, знадобиться мед. ліцензія.

*Для кожного дозволу існує свій пакет документів та відомство.

Оформіть договір оренди приміщення та відкрийте розрахунковий рахунок, якщо бажаєте надати клієнтам можливість платити картками. Усі співробітники нігтьової студії мають мати медичні книжки.

базовые услуги маникюрного салона

Базові послуги

Готовий бізнес-план манікюрного салону може зосередитися тільки на базових послугах:

  • манікюр класичний, апаратний;
  • шеллак;
  • гель-нарощування;
  • використання типсів;
  • корекція, зняття;
  • педикюр.

Можна додати гігієнічний манікюр для чоловіків та дітей, нігтьовий дизайн, масаж кистей, обгортання, зволоження шкіри. Тривалість процедур – від 30 хв. до 1,5 год.

Коли справа окупиться, вкладайте гроші та розширюйте перелік послуг. Можна додати до основних опцій супутні (наприклад, манікюр + фарбування вій, брів) або ввести нові методи обробки/догляду за нігтями. Далі розгляньте варіант зняти приміщення більшого розміру/відкрити другу точку.

Приміщення: розташування, санітарні норми

Якщо в бізнес-плані манікюрного салону ви вибрали формат кабінету або студії, знадобиться відповідний простір.

Важливо, по-перше, розташування студії. Потрібно людне місце з гарною прохідністю потенційних клієнтів: центральні райони населеного пункту, транспортні розв'язки, ділові центри, спальні квартали, близькість до ТРЦ тощо.

По-друге, локація має відповідати вимогам:

  • комунікації холодної, гарячої води;
  • вентиляція;
  • каналізація;
  • підсобки;
  • окреме місце для стерилізації інструментів.

Площа салону має забезпечити кожному майстру 4,5 м кв. для роботи + можливість розділити зали педикюру та манікюру.

Порада: орендуйте приміщення з гарним капремонтом Тоді вкладення будуть мінімальні, що розумно, якщо ви не власник.

Розраховуючи витрати на ремонт, включіть у прайс обладнання для санвузла, раковини і все, що потрібно для стильного інтер'єру.

Техніка та матеріали для роботи салону

материалы для работы маникюрного салона

Купуючи обладнання та розхідники, беріть сертифіковані товари. Це не та стаття бізнес-плану манікюрного салону, на якій варто економити. Якщо стартовий капітал все ж таки обмежений, ось компроміс: замовте нові манікюрні апарати та лампи УФ, а меблі підшукайте б/в, у хорошому стані.

Орієнтовний перелік необхідного:

  • Техніка- Набори, апарати для манікюру/педикюру, стерилізатори, ультрафіолетова лампа, фрезер, топка для парафіну, підставки-ванночки-подушечки, пензлики для нейл-розпису, настільні лампи, витяжка манікюрна.
  • Витратники– лакова палітра, хімія для видалення шелаку/лаку, косметика для оздоровчих послуг, масажні масла, рушники, серветки-рукавички та ін. одноразове, засоби для прибирання.
  • Меблі- Столи для манікюру (висота 70+ см), манікюрні/педикюрні крісла, шафки для техніки, розхідників, косметики, стійка + стілець + ноутбук адміністратора, диван, вішалка, телевізор, столик, кулер (все для лаунж-зони), система безпеки + сейф.

Співробітники: кого найняти, вимоги до кадрів

Хочете перетворити більшу частину цільової аудиторії манікюрного салону на постійних клієнтів? Тоді найміть професійних та привабливих співробітників.

Вам потрібні:

2 адміністратора(Змінний графік, фіксована ЗП) - зустрічають, записують, розраховують відвідувачів, спілкуються по телефону, ведуть клієнтську базу та соц. сітки, продають косметику.

Бухгалтер- Облік, спілкування з постачальниками витратних матеріалів, контроль ТМЦ.

2-4 майстри манікюру, педикюру(ЗП - 30-50% від вартості послуг) - обслуговують відвідувачів, містять робоче місце в чистоті, контролюють кількості / терміни придатності розхідників, спілкуються з клієнтами, збирають побажання і т.д.

Прибиральниця (Неповний робочий день) - щоденне прибирання залів, генеральне прибирання раз на місяць.

Наймаючи людей, враховуйте профільну освіту та/або досвід роботи, сертифікати/дипломи/медалі з майстер-класів (майстри), охайність та навички комунікації, організаторські здібності (адміни).

Способи рекламувати нігтьову студію

Реклама – вагома стаття витрат у бізнес-плані для манікюрного салону. Тому важливо розуміти, яка для нейл-студії найефективніша.

Клієнт йде на вдалу локацію + до хорошого майстра, а щоб він дізнався про салон, використовуйте:

  • помітну, стильну вивіску;
  • соціальні мережі (Instagram, FB);
  • роздавальну поліграфію – флаєри, листівки, візитки.

Якщо є додатковий бюджет, вкладіть рекламний щит, банер, лайтбокс. Спробуйте дати рекламу у журналі. Беріть участь у тематичних заходах, працюйте із суміжними бізнесами.

Для студії манікюру найефективніше працюють соцмережі: люди заходять на сторінки салонів, дивляться фото/відео, читають відгуки. Приділіть увагу своїм веб-сторінкам.

Потрібно звернути на себе увагу при відкритті? Допоможе урочистість з акціями, подарунками, майстер-класами для гостей. У процесі роботи з лояльністю клієнтів використовуйте спец. пропозиції, знижки, дисконтні картки. Не забувайте про сарафанне радіо, яке запускає рівень сервісу та професіоналізм майстрів.

Як розрахувати стартовий капітал

Точні цифри та список статей для бізнес-плану манікюрного салону залежатимуть від формату, ремонту, набору якості техніки з матеріалами, розцінок на оренду у вашому місті України. У таблиці є приблизні дані.

Оформлення підприємства (ФОП) - 320 грн.

Орендна плата + застава за 2 місяці - 30 000 грн.

Ремонт, дизайн - 40 000 грн.

Меблі, техніка - 50 000 грн.

Витратники - 10 000 грн.

Касовий пристрій - 4000 грн.

Рекламні вкладення - 10 000 грн.

Телефон + інтернет - 700 грн.

Усього – 145 020 грн.

Порада: отриману у вас суму оцінюйте не як витрати, а як інвестиції

Окупність салону: терміни, розрахунок

Манікюрна справа окупається загалом за 8-12 місяців. Більш точну цифру для бізнес-плану ви отримаєте, якщо розділите стартовий капітал на середній прибуток за період (наприклад, 1 рік).

Стартовий капітал– це вкладення для відкриття салону (попередній розділ). Щоб дізнатися прибуток за період, від орієнтовного доходу відніміть суму постійних та змінних витрат:

  • загальний орієнтовний дохід за період = дохід від кожного майстра за робочі дні протягом облікового періоду;
  • витрати постійні= оренда + комунальні + витрати реклами + оплата праці + амортизація устаткування + податок;
  • витрати змінні- витрати на поповнення розхідників.

Порада: Як тільки бізнес окупиться, не ведіть із нього гроші в новий салон, а розвивайте наявний.

Ризики, як їх нівелювати

Хороший бізнес-план манікюрного салону включає оцінку ризиків. Проаналізуйте загальну економічну картину держави та свого сегменту ринку, а також управлінський рівень підприємства.

Ризики зовні включають високу конкуренцію (+ її постійне зростання), розрив орендного договору (втрата приміщення), зниження рівня доходу клієнтів. Для запобігання/вирішення проблем приділяйте увагу маркетингу, працюйте з аудиторією, домовтеся про довгострокову оренду та укласти договір з перевіреним орендодавцем, регулюйте ціни, влаштовуйте знижки та акції.

Ризики зсередини– це падіння репутації студії (недостатність рівня обслуговування та якості послуг), відсталість від трендів, зменшення клієнтів через звільнення співробітника, проблеми з кадрами (текучка, несумлінність, ін.). Щоб нівелювати перераховане:

  • підтримуйте мотивацію у штаті окладами, можливістю навчання, поважним ставленням;
  • регулюйте лояльність клієнтів рівнем сервісу, якістю послуг/витратників, накопичувальними програмами та бонусами, реакцією на побажання;
  • тримайте руку на пульсі трендів та технологій, додавайте нові послуги.

Висновок

Розробляючи бізнес-план або вже працюючи в студії, пам'ятайте: домогтися любові і вірності цільовій аудиторії манікюрного салону - ваше головне завдання. Якщо людям у вас добре, вони поїдуть до салону з іншого кінця міста. Тому робіть ставку на рівень обслуговування, професіоналізм майстрів та комфорт обстановки.

риски открытия маникюрного салона
connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo