Як написати бізнес план салону краси

Як скласти бізнес-план салону краси: які пункти в нього включити і якою інформацією наповнити? Чи потрібно взагалі витрачати час на цю задачу перед відкриттям власного бізнесу? Сьогодні в блозі Appointer детально відповідаємо на важливі питання даної теми.

бизнес-план-салона-красоты

Зміст

 

Актуальність б'юті бізнесу і важливість стратегії

Салони краси не втрачають актуальності, навпаки - вона зростає. Адже добре виглядати хоче все більше людей, а часу на це небагато, враховуючи сучасний ритм життя. Якщо спробувати себе в такому бізнесі - ваша мрія, прийшов час її реалізовувати. І почати варто з покрокового бізнес-плану вашого майбутнього салону краси. Адже статистика говорить нам, що старт-ап з попереднім плануванням вдвічі частіше виявляється успішним, ніж без.

Написати бізнес-план - серйозне завдання, що вимагає витрат часу і розумових ресурсів. Але створення такої стратегії допомагає пройти шлях від хорошої ідеї до успішного запуску. Головне - розписати все грамотно і максимально детально.

Далі ми розповімо про функціонал і наповненні бізнес-плану для салону.

Що таке бізнес-план

Цей документ веде початківця бізнесмена і орієнтує досвідченого. Це докладний керівництво до дії, знижує рівень стресу і збільшує шанси на успіх.

Бізнес-план салону краси(і будь-якого іншого починання) детально описує етапи організації і структурує дані про майбутнє підприємстві. Типова структура документа включає:

  • Перелік + наповнення послуг, концепцію підприємства і цільових клієнтів салону.
  • Докладний конкурентний аналіз і унікальна торгова пропозиція салону краси.
  • Стратегію маркетингу і просування бізнесу.
  • Структуру бізнесу.
  • Розрахунок фінансових показників - витрат, доходів, стартового капіталу, окупності та ін.

Які функції виконує бізнес-планування

Бізнес-план салону краси буде потрібно вам для:

  • опрацювання ідеї. Розписавши все докладно, ви критично оціните ідею і вирішите, чи життєздатна вона: що підкоригувати, що додати і що прибрати. Ви зможете відстежити ризики і зрозуміти розміри необхідних вкладень. Ви краще зрозумієте індустрію краси в цілому;
  • контроль реалізації. Покроковий бізнес-план салону краси - керівництво до дії, яке вказує, як стартувати, просуватися, утримуватися на плаву та ін .;
  • підбір команди. Ви зрозумієте, кого наймати в штат, які вимоги висувати до кандидатів, також розберетеся, скільки коштує на ринку хороший фахівець;
  • вирішення внутрішніх і зовнішніх завдань. Бізнес-план необхідний як чітке керівництво до дії не тільки вам, але і вашим майбутнім співробітникам, зокрема - керівних посад.

Наповнення бізнес-плану

заказать-бизнес-план-салон-красоты

Почніть з резюме підприємства - опишіть детально концепцію, можливі ризики, час окупності. Слідом за цим розпишіть такі статті бізнес-плану відкриття салону краси:

  • Ваші цілі.
  • Послуги.
  • Форма власності і реєстрація.
  • Аналіз конкурентів.
  • Організаційний план.
  • Організація виробництва.
  • Маркетинговий бізнес-план.
  • Фінансовий план.
  • Скільки потрібно коштів для відкриття салону.
  • Окупність.
  • Ризики.

Що ж включає кожен з пунктів?

Цілі вашого бізнесу

В даному розділі пропишіть:

  • Унікальна торгова пропозиція (УТП). Чим ви відрізняєтесь від конкурентів? Чим хочете залучити потенційного покупця? Чи є у вас якісь унікальні фішки?
  • Цільову аудиторію (ЦА). Хто ваш клієнт - віковий інтервал, стать, рівень достатку, рід діяльності, специфічні риси.
  • Сегмент. Салон орієнтований на середній клас або це преміум-сегмент?

Важливо: кожен розділ бізнес-плану створення салону краси розписується детально - до дрібниць. Не полінуйтеся витратити на це дні або навіть місяці - в результаті виграєте.

УТП: Ваші переваги серед конкурентів можуть бути простими - комбінація великого асортименту послуг з відносно невисоким цінником. До цього додайте високий рівень сервісу в салоні краси. Якщо орієнтуйтеся на середній клас, виявляйте послуги більш високого рівня за середню вартість і вас швидко помітять.

ЦА: Розуміння того, хто ваша аудиторія, і докладний її портрет допоможуть з позиціонуванням і оформленням бізнесу - де зняти приміщення, як назвати салон, як оформити, щоб залучити саме вашого клієнта. Очевидно, що надання іміджевих послуг пенсіонерам та офісним співробітникам потребують різного підходу.

Які послуги будете надавати

В даному розділі бізнес-плану салону краси розпишіть:

  • Набір послуг з докладним наповненням кожної.
  • Список товарів (якщо збираєтеся продавати в салоні Догляду кошти, гребінці та ін.).
  • Ціни.

Базові послуги салону краси:

  • стрижки (для жінок чоловіків, + дитячі);
  • манікюр, педикюр (доглядовий, декоративний, коригувальний, нарощування нігтів);
  • перелік б'юті-послуг (чистка обличчя, пілінги, видалення волосся);
  • процедури для тіла та ін.

Додамо до списку і продаж косметики.

Важливо: не намагайтеся включити в бізнес-план усі послуги відразу - це зіб'є ЦА з пантелику. Конкретика по обслуговуванню формується з того, хто ваш відвідувач і який у вас сегмент. Якщо потрібно, поверніться до цих пунктів і пропишіть їх детально.

Вартість послуг і товарів краще вказати в бізнес-плані за допомогою цінового діапазону. Наприклад, стрижка жіноча (коротке волосся, середня довжина) - 200-400 грн., стрижка жіноча (довге волосся) - 300-500 грн.

Формуючи цінник, враховуйте вибраний сегмент, середній дохід аудиторії і ціни конкурентів.

Реєстрація бізнесу

Цей розділ бізнес-плану салону краси включає:

  • Вибір форми власності.
  • Перелік документів, потрібних для реєстрації.

У першому пункті вирішите, як будете реєструвати салон: як Приватний підприємець (ПП) або як Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Відповідно, попередньо розберіться, що вам підходить і, можливо, проконсультуйтеся з юристом. Також виберіть форму оподаткування.

Далі складіть список реєстраційних документів. Як правило, він включає:

  • бізнес-план салону краси;
  • орендний договір;
  • дозвіл на роботу;
  • дозволу від санепідемстанції, служби пожежної безпеки;
  • документи на утилізацію специфічного відпрацьованого матеріалу (у б'юті-салону це волосся);
  • дозвіл з ЖЕКу;
  • медкнижки співробітників салону.

Список, як правило, варіюється в залежності від регіону, де ви починаєте бізнес.

Також для введення деяких процедур потрібна ліцензія (косметолог, масажист).

Аналіз ринку конкурентів

бизнес-план-салона-красоты-скачать

Аналіз - важлива частина бізнес-плану і точного позиціонування салону краси. Почніть з вивчення ринку в цілому, щоб зрозуміти, який в сегменті рівень конкуренції і подумати над тим, чим принадити вашого клієнта.

Проаналізувати конкурентів можна за допомогою таблиці:

  • У горизонтальну колонку помістіть своїх суперників.
  • У вертикальну колонку впишіть фактори оцінки - як давно працює конкурент, його розташування, цінник, рівень сервісу, скільки послуг надає, час роботи та відгуки.

Заповнення таблиці структурує інформацію і підсвітить слабкі сторони ваших суперників. Ви зрозумієте, що можна виділити ваш салон і залучити в нього відвідувача - більш зручне робоче розклад або специфічні послуги, відсутні у інших.

Організаційний план бізнесу

Розпишіть для свого салону краси наступне:

  • Кількість і посади майбутніх співробітників. Хто буде у вас працювати: адміністратори, майстри, масажисти, прибиральниці, бухгалтер і т. д. хто кому підпорядковується.
  • Обов'язки. Хто що робить і за що відповідає? Сформуйте докладні посадові інструкції для кожного співробітника.
  • Графік салону і працівників. Розділ включає час роботи, кількість змін, плани по реалізації завдань і ін.
  • Як буде проводитися оплата праці. Виберіть систему нарахування окладів: ставка, відсоток від послуги, ставка +% або індивідуальна схема.

Організація виробництва

Тут будуть технічні компоненти роботи салону краси:

  • Вибір приміщення, особливості розташування. Подумайте, де буде розташований салон, відштовхуючись від робочої концепції і особливостей ЦА. Вирішіть, ви орендуєте або купуєте приміщення? Пропишіть потрібні умови роботи - простора площа, підсобки, санвузли, раковини, комунікації. З'ясуйте, які нормативи діють для такого бізнесу.
  • Ремонтний фонд. Залежно від того, яке приміщення ви вибрали, оцініть вкладення в перепланування, оздоблення і дизайн.
  • Закупівля обстановки, салонного інструменту, витратних матеріалів та косметики. Спочатку розпишіть в бізнес-плані детальний перелік всього, що вам потрібно, потім розрахуйте вкладення.
  • Найм співробітників. Скільки фахівців / для яких саме завдань вам потрібно? Де шукати кадри для салону? Скільки потрібно коштів на найм персоналу?

Маркетинговий план

Розпишіть цю частину бізнес-плану організації салону краси і зрозумієте, як забезпечити прибутковість підприємству після запуску. Продумайте, як рекламуватися і просуватися:

  • які канали використовувати для залучення ЦА;
  • як підтримувати лояльність, перетворюючи відвідувачів на постійних клієнтів;
  • виберіть канали продажів послуг салону;
  • складіть список і наповнення рекламних кампаній;
  • продумайте маркетингові заходи для свого бізнесу.

Потім прорахуйте вартість цих заходів з урахуванням всіх витрат.

Наприклад, ви вибрали головним каналом залучення ЦА соціальну мережу Facebook. Тоді в розрахунках необхідно врахувати витрати на ведення сторінки салону краси (створення текстового і фото-контенту, підтримку активності і т.д.) І запуск таргетированной реклами. Або ви хочете використовувати фірмовий імідж салону для просування і залучення клієнтів. Включіть в розрахунки вартість дизайну приміщення, створення вивіски, уніформу для співробітників в одному стилі та ін.

Фінансовий план

риски-салона-красоты

У бізнес-плані вкажіть передбачувані доходи і витрати підприємства за 1 місяць. Витрати простіше розділити на 2 категорії - підготовка до відкриття і робочий час.

У списку підготовчих вкладень будуть:

  • витрати на реєстрацію бізнесу (оформлення документів);
  • вартість ремонту в салоні;
  • закупівля техніки та меблів, витратних матеріалів та косметики;
  • монтаж техніки;
  • витрати на оренду;
  • реклама перед відкриттям салону краси.

Витрати робочого часу (після відкриття) включають:

  • оренду;
  • виплату зарплат;
  • витрати на бухгалтерію;
  • комунальні відрахування, телефонію, інтернет;
  • утилізацію сміття;
  • охоронні послуги;
  • витрати управління бізнесом;
  • рекламні кампанії і просування чинного салону.

На основі запланованої кількості працюючих майстрів / наданих послуг в місяць підрахуйте приблизний дохід салону.

Стартовий капітал для бізнесу

Приділіть достатню кількість часу, щоб виявити, врахувати і записати всі пункти витрат в бізнес-плані салону краси. Буде потрібно це з двох причин:

  • Важливе: ви мінімізуєте ризик зіткнення з непередбаченими витратами вже в процесі роботи салону.
  • Ключове: підсумувавши витрати, ви отримаєте суму, необхідну для старту салону - обчисліть стартовий капітал.

Відстежуючи витрати, не бійтеся повертатися до попередніх пунктів бізнес-плану, переписувати і оптимізувати їх.

Підрахуйте окупність

У процесі розробки бізнес-плану ви оціните прибутковість салону краси: зрозумієте, коли окупляться інвестиції і наскільки вигідно відкривати підприємство в цілому.

Щоб прорахувати окупність, спрогнозуйте середню виручку за місяць:

  • Спочатку розрахуйте дохід одного майстра: розмір середнього чека помножте на середнє число обслугованих співробітником відвідувачів і кількість робочих годин, відніміть від отриманого числа заробітну плату.
  • Потім підсумуйте доходи за всіма стилістам салону і відніміть від цієї суми витрати. Ось ваш чистий дохід.

Враховуйте, що прибутковість салону краси може варіюватися від періоду - підвищуватися в свята і знижуватися в сезон відпусток.

Зазвичай б'юті салон, розрахований на середній сегмент, окупається за 1-2 роки. Рідше потрібно менший термін.

Розпишіть ризики

В останньому розділі бізнес-плану салону краси оцініть можливі ризики і пропишіть заходи щодо їх мінімізації.

Типові ситуації і способи вирішення:

Ризик 1. Несподівані звільнення співробітників салону. Рішення: підвищення кваліфікації персоналу, створення позитивної атмосфери в колективі, фінансова мотивація.

Ризик 2. Сезонні коливання завантаженості салону краси. Рішення: підготовка до періодів затишшя і підвищення активності - акції в низький сезон, додаткові співробітники в високий.

Ризик 3. Нові конкуренти. Рішення: поліпшення якості обслуговування, програми лояльності, нові послуги, розіграші.

Ризик 4. Аварії, катаклізми, пандемія та ін. Рішення: страхування матеріальних цінностей бізнесу, навчання персоналу салону техніці безпеки і дотримання санітарних норм, створення резервного фонду на непередбачені випадки.

Ризик 5. Пограбування салону. Рішення: покупка послуг охоронного агентства, установка відеокамер, датчиків, сигналізації, страхування майна.

На закінчення: чому все-таки важливий бізнес-план

регистрация-салона-красоты

Головне, що ви повинні зрозуміти про бізнес-плані відкриття салону краси: цей документ не гарантує процвітання сам по собі, але він стане путівником до поставлених цілей. А йти, знаючи напрямок, простіше, ніж рухатися наосліп.

Детально прописана стратегія знизить кількість можливих помилок на старті і в процесі розвитку бізнесу, стане страховкою від непередбачених ситуацій, визначить багато ділові рішення і допоможе краще зрозуміти галузь, щоб оперативно реагувати на найменші зміни в ній.

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo