Книги про салонний бізнес
30.06.2022
Які книги стануть у нагоді керівникам б'юті-бізнесу? І що конкретно прочитати на тему відкриття та управління салоном краси, його прибутковості та реклами, стандартів обслуговування та санітарних умов? Сьогодні у блозі APPOINTER нетиповий, але як завжди корисний матеріал із оглядами бізнес-літератури.
Зміст:
- Практична користь книг з ведення салонного бізнесу
- Салон краси: від бізнес-плану до реального доходу
- Просто та цікаво про успішний салонний бізнес
- Б'юті-бізнес від А до Я. Практичні поради власникам та директорам салонів краси
- Мій салон краси
- Як підвищити дохід салону
- Якісний сервіс. 36 правил обслуговування клієнтів у салоні краси та фітнес-центрі
- Скрипти, чек-листи та бізнес-процеси в салоні краси
- Реклама краси. Практика
- Санітарія та гігієна перукарських послуг
- Прибуткова перукарня. Поради власникам та керуючим
- Висновки
Практична користь книг з ведення салонного бізнесу
Бізнес-література ділиться на 2 групи – практикуми та успішні історії підприємців. Друга категорія - це, як правило, просто цікаве чтиво з мотивуючим акцентом, хоча корисні ідеї для роботи тут теж є. Для практичної користі варто зупинитися на практикумах, де будуть поради, лайфхаки, рекомендації і докладний розбір прикладів з висновками. У пошуку книги орієнтуйтесь на специфіку свого бізнесу та конкретні завдання. В даному випадку це може бути література на тему, як відкрити салон краси або книгу для директора бьюті-студії.
У багатьох виникне питання, навіщо витрачати час на читання і чи не скоріше розібратися на ділі? З досвіду багатьох бізнесменів: корисні рекомендації на старті зберігають молодому підприємцю час та кошти, допомагаючи розпорядитися цими активами раціональніше. Зазвичай бізнес-літературу пишуть ті, хто вже пройшов шлях із чималою кількістю спотикання. То чому б не використати чийсь цінний досвід, доступний за смішні гроші?
У сьогоднішньому матеріалі ми підібрали для вас десять книг про салонний бізнес, кожна з яких розглядає один або кілька важливих аспектів величезної теми надання послуг.
С. Воронін. Салон краси: від бізнес-плану до реального прибутку. 2015
Тим, хто робить перші кроки у індустрії краси, цю книгу радять практично завжди. Але вона корисна і тим, хто вже має власний салон, що приносить дохід. Варто прочитати, щоб навчитися знаходити спільну мову із власниками інших б'юті-студій – конкурентами чи партнерами. Теоретичні частини перемежовуються з практичними порадами і все це викладено простою мовою: матеріал однаково зрозумілий як молодому директору салону, так і його мамі на пенсії, яка вирішить відкрити, скажімо, манікюрний кабінет.
Сергій Воронін – успішний підприємець, у його розпорядженні мережа прибуткових б'юті-студій, а тому експертність автора у темі не перебільшена. Усі методи із книги бізнесмен перевірив на власному досвіді.
Є. Ламанова. Просто та цікаво про успішний салонний бізнес. 2018
Кому читати? По-перше, бізнесменові-початківцю – тут і про поширені помилки відкриття, і про те, як зробити продаж ефективнішим. По-друге, власнику діючої студії краси – є керівництво для роботи над помилками та поради щодо успішної комунікації всередині команди (зокрема – як керувати штатом). Загалом це книга для директора салону краси, яка допоможе ефективніше вести справи та залучити більше клієнтів. Окремим розділом прописана тема відходу майстрів із салону: як у цьому випадку вести себе керівнику та мінімізувати збитки, а також як самому майстру відкрити свою справу.
Поради, якими ділиться автор, перевірені практично. Досвіду Олени Ламанової можна довіритись – у неї багаторічний стаж бізнес-консультування в індустрії краси та власна консалтингова компанія.
П. Гринішин. Б'юті-бізнес від А до Я. Практичні поради власникам та директорам салонів краси. 2021
Для більш наочного подання інформації Павло Гринішин використовує реальні б'юті-студії як приклади. Він дає відповіді на питання, як вибрати стратегію маркетингу, що врахувати на старті бізнесу краси, здавати в оренду місця в салоні чи ні, як знайти відповідне приміщення тощо. У цій книзі для керівників салонів багато корисного планування фінансів: зокрема – про розміри інвестицій на старті справи та коректні підрахунки термінів окупності. Майстрам це видання теж знадобиться.
Автор займається консалтингом понад 18 років: головним чином це тренінги на тему інвестицій та розвитку в б'юті-індустрії. Гринішин – власник однойменної агенції, що допомагає молодим салонам розвиватися та відкривати нові горизонти, ефективно використовуючи наявні ресурси. На рахунку Павла Гринішина – 50 успішних запусків студій краси.
Н. Гончаренко. Мій салон краси. 2018
У цій книзі, яка стала бестселером відразу після виходу, на вас чекають відповіді на питання, як створювати салон і як ним керувати. Корисно почитати власникам клінік естетичної медицини та косметології. Що всередині? Усі управлінські моменти прописані дуже відверто. Розглядаються різні вихідні набори даних - ідея відкрити студію прийшла раптово або ви давно це обмірковуєте, стартовий власний капітал або кредитні кошти. Багато інформації про приховані можливості салонів та різні варіанти управлінських підходів. Література для тих, хто мріє здійснити революцію у салонному бізнесі. Стане в нагоді також інвесторам та найманим керівникам.
Наталія Гончаренко, консультант та директор бізнес-школи міжнародного рівня, випустила цю книгу про салонний бізнес у 2018 році. >
О. Хайновська. Як підвищити прибуток салону. 2017
Ефективне керування салоном краси без підвищення прибутку – це нонсенс. Автор порушує найбільш потрібну тему для власників б'юті-бізнесів – як збільшити дохід через такі моменти, як правильні інвестиції та своєчасні зміни у роботі.
Книга Ольги Хайновської відповідає на питання, як працювати ефективніше, підвищувати продаж та зменшувати витрати, коли і куди інвестувати, а коли утриматися. Всі рекомендації практичні та легко адаптуються під вашу справу, оскільки автор – експерт у бізнес-плануванні та менеджменті студій краси.
В. Вавілов. Якісний сервіс. 36 правил обслуговування клієнтів у салоні краси та фітнес-центрі. 2019
Владислав Вавілов пропрацював у індустрії краси 15 років і тепер ділиться власним досвідом у книзі про салонний бізнес. Основні акценти – менеджмент б'юті-студії та спілкування з відвідувачами. Ви дізнаєтеся про техніки підвищення продажів шляхом правильного діалогу з клієнтом і як перетворити цього клієнта на головну перевагу свого бізнесу.
Корисно почитати в першу чергу власникам салонів, які не мають проблем з інтер'єром, наповненістю та асортиментом послуг, професійним рівнем майстрів, але просідає управління.
О. Хайновська. Скрипти, чек-листи та бізнес-процеси в салоні краси. 2020
Ще одна книжка для керівників салонів краси від Ольги Хайновської. Цього разу автор розповідає, навіщо створювати та вводити в роботу студії скрипти адміністратора та чек-листи, а також як налаштовувати процеси бізнесу. Практична користь видання в тому, що всередині ціла добірка готових до використання шаблонів, діалогів з аудиторією, чек-листів, прописаних ділових процесів, скриптів і формул, що навіть продають. Це фактично інструкція до дії – перетворення вашого бізнесу на налагоджену систему. Адаптуйте під свою специфіку та користуйтеся.
Чого в книзі точно немає, то це об'ємної нудної теорії, розпливчастих формулювань та води.
В. Вавілов. Реклама краси. Практика. 2015
У цій книзі ведення салонного бізнесу Влад Вавілов акцентує, що відкрити салон і зробити його успішним – це різні завдання. Він пропонує (і допомагає) власникам бізнесів освоїти такий інструмент, як рекламна справа.
Як ефектно подати себе в салонній рекламі, як розробити візитку і флаєр, як оформити для салону сайт? Крім відповідей на ці питання практикум допоможе не допускати помилок у вибудовуванні репутації б'юті-студії, навчить залучати відвідувачів правильними рекламними кампаніями та раціонально витрачати бюджет на просування. Власники салонів знайдуть інструменти щодо збільшення клієнтської бази та підвищення лояльності наявної аудиторії.
Корисно до прочитання не лише власникам, а й адміністратором салонів, а крім салонного бізнесу, книга підходить клінікам косметології та стоматології.
Л. Чалова, С. Галієва, А. Уколова. Санітарія та гігієна перукарських послуг. 2007
Важливо грамотно керувати бізнесом, налагоджувати відносини у колективі, вміти рекламуватися. Не менш важливо підтримувати ідеальний рівень санітарії у своїй студії чи клініці. Тому ця книга для директора салону краси рівноцінна практикуму з менеджменту або просування. Власне директор – той, хто повинен володіти стандартами гігієни ідеально. Подвійно корисно почитати тим власникам б'юті-бізнесів, хто не починав у медичній сфері та не знає тонкощів.
Що всередині? Вся основа про структуру волосся, нігтів, шкіри, інформація про поширені хвороби та методи лікування. Також книга знайомить із переліком гігієнічних стандартів роботи перукаря, розповідає все про стерилізацію та дезінфекцію. З її прочитання, в принципі, можна починати, якщо ви плануєте відкрити салон. Співробітникам також рекомендується до ознайомлення.
Д. Білешко. Прибуткова перукарня. Поради власникам та керуючим. 2010
Крім інших заслуг, автор відомий, як реаніматор збиткових бьюті-студій. Його книга пропонує директорам салонів краси, які не мають бізнес, альтернативу закриттю. Після прочитання можна провести грандіозну роботу над помилками і досягти успіху. Проте погляд Белешко (як і подача матеріалу у книзі) – це більше про глобальне, ніж про конкретний розбір кожного невірного кроку.
Усередині про секрети ділової організації – формування розцінок, способи збільшення середнього чека, перетворення клієнта на споживача ваших послуг, нарощування аудиторії, показники ефективності салону та їх розрахунок.
Висновки
Щоб покращити навички управління, правильно ставити завдання, швидше виявляти недоліки діяльності, власникам салонів корисно прочитати також ось що:
- І. Манн. Точки контакту. 2022;
- Е. Голдратт. Ціль. Процес безперервного покращення. 1984;
- П. Браун, К. Сьюелл. Клієнти протягом усього життя. 1990;
- Р. Даліо. принципи. 2017.
Пам'ятайте: читання – не самоціль. Навіть найкращі книги щодо ведення салонного бізнесу, а точніше – рекомендації з них, не спрацюють, якщо їх не використовувати. Дорогу посилює той, хто йде, тому не просто читайте, а застосовуйте, пробуйте, адаптуйте, помиляйтеся, проводьте роботу над помилками і рухайтеся вперед!