Вимоги до робочого місця перукаря

31.07.2022

З чого складається робоче місце перукаря та як його правильно організувати? Сьогодні в блозі APPOINTER поринаємо у всі тонкощі теми. Поговоримо про розмір приміщення, необхідне обладнання для салону, відповідне освітлення та режим температур, а також про нюанси дезінфекції в перукарні.

рабочее место парикмахера

Зміст:

 

Головне в організації робочої зони перукаря

Як основні критерії виділимо естетичність, сполучуваність зони обслуговування клієнтів зі стилістикою бьюті-студії та зручність використання меблів та інструментів на робочому місці майстра. Важливий момент: ситуація перукарні має відповідати вимогам законодавства України, що регламентовано «Державними санітарними правилами та нормами для перукарень різних типів ДСПІН 2.2.2.022-99».

Те, як у перукаря організовано робоче місце, багато в чому впливає на довіру до салону краси загалом. Тому у вирішенні цього питання буде потрібно уважність і відповідальність. У сьогоднішньому матеріалі зупинимося на ключових та найбільш значних моментах.

Яким вимогам повинно відповідати робоче місце перукаря

Щоб організувати робочу зону коректно, а також з комфортом для перукаря та відвідувачів, приділимо увагу вибору приміщення відповідного розміру та конфігурації, організації у ньому правильного освітлення та температури. Далі детально розберемо все по порядку.

Розміри перукарні

размеры парикмахерской

Важливо, щоб у салоні був окремий вхід для відвідувачів та ще один для майстрів.

Висота стель залу починається від 2,7 м. Загальна площа повинна дозволяти вільно розташувати перукарські крісла та обладнати навколо кожного робочу зону. Між кріслами потрібний комфортний прохід.

Далі про розміри робочого місця перукаря у цифрах:

  • відстань між кріслами – 1,8 м;
  • між кріслом та стінкою 70+ см;
  • між паралельними крісельними рядами – не менше ніж 3 м;
  • загальна площа одного робочого місця – від 4,5 кв.
  • радіус робочої зони одного майстра – 0,9 м довкола кожного крісла.

Вимоги до світла

Щоб правильно обладнати робоче місце перукаря, подбайте про освітлення. Воно важливо для коректного визначення кольору/відтінку волосся клієнта при фарбуванні, точного виконання укладок/стрижок, а також для піклування про зір майстра.

В ідеалі потрібне природне освітлення у салоні. Якщо у залі великі вікна, розмістіть робочі місця майстрів поруч із ними. Якщо вікна маленькі або їх немає, вкладіть засоби «правильні» світильники гарної якості. Потреба в хороших лампах буде в будь-якому випадку: навіть багате денне світло скорочується в холодні сезони і зменшується ввечері.

Нюанси освітлення:

  • Штучне світло максимально наблизьте до природного. Найкращий варіант – лампи з діодами, параметрами освітленості 500 люкс та кольоропередачі CRI 90.
  • Салону потрібне розсіяне світло, яке не приносить дискомфорту відвідувачам і співробітникам. З цим завданням впораються люмінесцентні світильники із розсіювачами/матовими плафонами.
  • Також важливо забезпечити поєднання загального світла зали з освітленням кожного робочого місця перукаря. Місцеве світло встановлюйте так, щоб воно висвітлювало клієнта, не потрапляло в дзеркало, не лупцювало в очі.
  • Вибирайте світильники з гнучкими ніжками (зручно міняти нахил) та арматурою (для захисного кута не < 30 градусів).
  • Вікна салону обладнайте сонцезахисними жалюзі/шторами/козирками, щоб знизити дискомфорт.

Комфортна температура

Клієнтам не повинно бути ні спекотно, ні холодно. Оптимальна температура у перукарні – це 20-25 ° C тепла. Бьюті-студії стане в нагоді і кондиціонер, і обігрівач (або техніка комбо) для різних сезонів. Агрегати розміщуйте так, щоб вони не заважали основним меблям, не псували обстановку залу і рівномірно прогрівали його.

Щоб правильно обладнати робоче місце перукаря, потрібні також витяжки. Вони подбають про пари барвників та іншу хімію, яка може дратувати нюх, викликати головний біль, алергію. З цими завданнями також впорається централізована вентиляційна система. Якщо обидва варіанти недоступні, регулярно відкривайте вікна для провітрювання раз на годину на 10-15 хвилин.

Як обладнати робоче місце перукаря

оборудовать рабочее место парикмахера

Тепер зупинимося на «трьох китах» робочої зони майстра – дзеркалі, раковині та кріслі. Це незамінні атрибути, без яких навіть досвідченому перукарю важко виконувати роботу на належному рівні.

Також у список обладнання робочої входять стелажі, столики з коліщатками, тумби із ящиками. Все це використовується для зберігання інструментів, одноразових та багаторазових розхідників, косметики та хімічних речовин.

Яким має бути дзеркало

Дзеркало для робочого місця перукаря є ключовим елементом. Вибирайте його з підставкою у вигляді невеликої тумби або спеціального столика: вони служать для зберігання інструментів. Дзеркало в ідеалі має бути з підсвічуванням (можливістю його регуляції). Якщо підсвічування немає, встановіть лампу денного світла з розсіюванням.

Відповідні розміри для салонного дзеркала – 70 на 100 см та більше. Якість поверхні, що відбиває – максимальна, без каламутності, дефектів тощо. Дизайн + форма – справа смаку та поєднання із загальною стилістикою залу. Окрім основного дзеркала майстру варто мати під рукою маленьке дзеркальце на ручці: так клієнт, наприклад, зможе побачити свою зачіску ззаду.

Ідеальне крісло клієнта

Яким вимогам має відповідати зручне та практичне крісло клієнта?

Воно має обертатися, мати спинку, підлокітники та підголовник (+ опцію його прибрати), регулюватися по висоті та нахилу. Все це необхідно з двох причин: перукар під час роботи часто змінює становище голови людини, а сам клієнт довго сидить і має бути комфортно. Також комфорт підвищують середня жорсткість сидіння та спинки, плюс наявність підніжки.

Вибирайте крісло з покриттям, стійким до промокання, дії фарб та салонної хімії, довговічним та витривалим до регулярного чищення та дезінфекції.

Крім крісла для дорослих, купіть аналогічне для маленьких відвідувачів салону (або пуф-накладку як компроміс). Майстру знадобиться і власний стілець – так зване «сідло», яке не має підлокітників і спинки.

Раковини для миття волосся

Якщо ваш салон претендує на високий рівень, у робочій зоні перукаря мають бути раковини для миття голови. Можна купити одну раковину на трьох майстрів, але в ідеалі надати кожному перукарю раковиною.

Миття розміщують біля стіни або в центрі зали. Поруч ставлять маленький пересувний столик для інструментів, шампунів, бальзамів і т. д. (+ влаштовують вішалку для рушників).

Вибираємо раковину:

  • Найбільш сучасний варіант: раковина + крісло, куди під час миття волосся сідає людина.
  • У миття має бути виїмка для шиї. Це підвищує комфорт використання. Якщо покласти у виїмку подушечку, зручність зростає.
  • Раковині також потрібна гнучка душова лійка.

Для використання раковин вам потрібні будуть холодна та гаряча вода, тому на стадії пошуку приміщення оцінюйте труби, каналізацію та можливість підведення води. Якщо з гарячою водою виникли труднощі, подумайте про встановлення нагрівача.

Як організувати робочу зону перукаря за всіма правилами

организовать рабочую зону парикмахера

Розміщення інструментів. Вони мають бути під рукою. Що частіше береться якась річ, то ближче її кладуть (в ідеалі – біля дзеркала). Менш затребуване можна забирати в тумбочки. Пам'ятаємо про фарби та ін хімії, у яких є чутливість до світла, і прибираємо це подалі від сонця.

Розетки, електробезпека. Добре, коли по кілька розеток є біля робочої зони кожного майстра. В інших випадках використовують трійники. Важливо, щоб дроти від техніки не плуталися між собою та під ногами. Пам'ятаємо, що електротехніка та розетки не торкаються вологими долонями. Перукар стежить за роботою приладів та мережі, і у разі проблем оперативно інформує начальство. Наприкінці робочого дня у студії все вимикається та знеструмлюється.

Аптечка на робочому місці перукаря. Мінімум аптечного набору: вата, бинт, пластирі, нашатирний спирт, антисептичний засіб. Достатньо однієї аптечки на один зал. Якщо майстер випадково порізався/порізав клієнта, він одразу промиває поріз та інструмент холодною водою та дезінфікує все. Маленькі ранки можна заклеїти пластиром. Контакт із кров'ю неприпустимий.

Прибирання. Майстер наводить лад після закінчення роботи з клієнтом – підмітає підлогу, протирає поверхні, миє раковини, одноразові розхідники викидає, багаторазові дезінфікує. Після закінчення зміни перукар прибирає інструмент на місця, кладе чисті рушники замість використаних, заповнює одноразові матеріали. Генеральне прибирання проводиться 1 раз на місяць. Чистяться всі поверхні в салоні та техніка.

Санітарні вимоги до робочого місця перукаря

Переходимо до найважливішої умови якісної та безпечної роботи перукаря – дезинфекції. Знезараження інструменту та техніки обов'язково проводять після кожного відвідувача.

Є фізична та хімічна дезінфекція. Фізичною називають стерилізацію, тобто кип'ятіння або використання спеціального обладнання (та засобів). Будь-який стерилізатор повинен мати сертифікат відповідності та бути дозволеним для використання Міністерством Охорони Здоров'я України. У хімічному знезараженні задіяні йод, хлорамін (0,5%), формалін, спирт (70%), перекис водню та ін. Сучасні препарати. Умовою їхнього використання також є сертифікати відповідності.

Як дезінфікувати інструменти та прилади:

  • все, що стикається зі шкірою, ріжуче і колюче чистять механічно, миють водою, дезінфікують і стерилізують;
  • пластикові предмети та інструменти спочатку дезінфікують, потім очищають механічно та стерилізують засобами для пластмас;
  • ріжучі частини машинок, насадки, що знімаються, дезінфікують > чистять > стерилізують. Корпуси приладів протирають знезаражуючим розчином;
  • бігуді, затискачі тощо обробляють розчином > механічно очищають > миють теплою водою;
  • крісло перукар протирає антисептиком після кожного клієнта.

За правилами дезінфекція та відкривання нового одноразового інструменту проводиться на очах у клієнта перед початком роботи. Виняток: знезараження доручено спеціальній організації. Тоді при відвідувачі стерильний інструмент дістають із спеціальних упаковок, куди він розміщується після обробки.

Порада: оскільки не завжди можливо провести для інструментів повний цикл знезараження після кожного використання, на робочому місці перукаря повинні бути кілька комплектів ножиць, насадок для бритв та іншого: один комплект працює, інший дезінфікується, третій лежить про запас.

Висновки

Очевидно, що в організації робочого місця перукаря створення комфортного клімату, уважний вибір меблів та сувора дезінфекція однаково важливі для продуктивної та безпечної роботи.

Щоб не купувати все обладнання, інструменти та хімічні засоби поспіль, а вибрати лише необхідне, збалансоване за вартістю та якістю, почніть із докладного вивчення специфіки праці майстрів свого салону. При такому підході ви отримаєте на виході раціональний розподіл бюджету, розумну інвестицію в майбутнє, зручні робочі зони для перукарів та умови умов обслуговування клієнта.

требования к рабочему месту парикмахера
connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo