Як керувати салоном краси: секрети успішного керування салоном

Автор: Віталій Бродетскі

31.03.2024

Як організувати роботу салону правильно? Які показники регулярно знімати та контролювати? Як ефективно керувати персоналом? Сьогодні у блозі APPOINTER даємо відповіді на ці та інші питання у темі салонного менеджменту. Також розглянемо неочевидні нюанси управління та помилки початківців власників бьюті-студій.

успешное управление салоном

Зміст:

 

Управління салоном краси у пріоритеті

Питання про менеджмент б'юті-студії у пріоритеті не у кожного власника, а дарма. Реалізувати амбіції та досягти результатів у бізнесі вдасться, лише якщо поставити управління на перше місце, а разом із ним – маркетинг та фінансову грамотність. Чарівної таблетки успіху немає. Правильно керувати салоном краси навчаються крок за кроком.

Де брати інформацію та досвід?

Допоможуть книги про створення прибуткового бізнесу. Також розумно проконсультуватися з фахівцями у цій сфері. Це платна послуга, але розглядайте витрати як інвестицію у розвиток. До речі, найкращий консультант – той, чий салон працює та процвітає. Також можна пройти курс у школі салонного бізнесу (online/offline), знову ж таки інвестувавши у майбутнє підприємства. Вже накопичивши інформаційну базу, сміливо переходьте до методу спроб та помилок на практиці.

З чого починається шлях до успішного керування салоном

Як зробити б'юті-салон прибутковим? Звести до єдиного знаменника ділову модель, конкурентну стратегію, спосіб залучити + утримати аудиторію та структуру організації.

  • 1.Створіть ефективну модель бізнесу. Це включає 2 умови: ваші товари/послуги потрібні, ви знаєте, кому їх запропонувати + продати.
  • 2.Вивчіть прямих конкурентів. Чим краще ви знаєте суперників, тим успішніше зможете виділитися та виграти конкурентну гонку.
  • 3.Організуйте керування своїм салоном краси грамотно. Усі члени команди знають свої обов'язки, чітко виконують їх.
  • 4.Налаштуйте взаємодію із клієнтом, щоб залучити людей, утримати, забезпечити лояльність. Використовуйте інструменти (акції, ведення соцмереж, рекламу тощо) не хаотично, але з розрахунком та результатом.

Як без досвіду правильно керувати салоном краси

Как организовать работу салона правильно

Почніть зі збору даних про бізнес та аналітики ринку, щоб зрозуміти нюанси поточного стану справ у б'юті-сфері та на підприємстві.

Поставте цілі, щоб визначити вектор розвитку. Варіанти «підтримка статусу» та «бізнес для себе» відкиньте, тому що менеджерити подібний салон не вийде через постійну плинність кадрів, малий приплив клієнтів, безсистемність управління. Цілі, що працюють – це прибутковість (при зростанні продажів), поліпшення сервісу, мінімізація витрат. Конкретизуйте цілі цифрами, довгострокові розбийте на дрібні. Останні зведіть до списку завдань із термінами виконання, закріпленими виконавцями, контрольними етапами.

Розробіть систему керування салоном. Це допоможе уникнути хаотичного менеджменту з нераціональними витратами тимчасових, фінансових, людських ресурсів.

Останнім етапом стане написання + реалізація робочого плану. Основні пункти:

  • набір основних та додаткових послуг;
  • система утворення цін;
  • модель обслуговування;
  • автоматизація бізнесу;
  • структура штату + найм працівників;
  • маркетинговий план та ін.

Управління салоном: ключові показники контролю

Що контролювати щодня?

Доходи і витрати. Якщо у вас є мережа, по кожному салону перевіряйте ці показники окремо. Ключове – уважно контролюйте статті доходу та витрат, які перевищують 30% та 15% від загальної суми одного та іншого відповідно.

приклад. Щоденні витрати салону = 3000 грн. Зверніть особливу увагу на статті витрат = 450 грн. (15%) та ретельно перевірте її документи та бухгалтерію.

Документація. Щоб організувати роботу салону краси правильно, власнику (або директору) важливо контролювати фінансовий документообіг: інвентаризацію, оплати, рахунки та інше. Не перекладайте це на адміністраторів – нерозумно доручати одному співробітнику одночасно витрачати гроші та контролювати витрати.

Розмір обороту (виторгу). Розбийте оборот на статті - кількість салонів (якщо це мережа), спрямованість процедур + конкретні послуги, продаж косметики. Так можна виявити показники, що просідають, проаналізувати їх, прийняти рішення. На цьому етапі прогнозуйте виручку в майбутньому.

Динаміка по кожному майстру. Необхідний глибокий аналіз: кількість обслужених клієнтів, надані послуги та ін..

Для ефективного управління салоном щомісяця відстежуйте дохід, постійні та змінні витрати (+ співвідношення доходу з витратами), прибуток, показники зарплатного фонду (постійні та змінні статті), роздрібний оборот із продажу продукції, зміни обороту за різними процедурами, залишки цінностей на складі. За цими ж показниками підсумуйте підсумки року, щоб поставити цілі на наступний. Конкретні цифри допоможуть ухвалити рішення, кого звільнити/найняти, як оптимізувати витрати та змінити структуру підприємства, куди інвестувати тощо.

Как эффективно управлять персоналом салона красоты

Як ефективно керувати персоналом салону краси

Від грамотності адміністратора багато в чому залежить успіх салону. Діяльність адміна безпосередньо впливає на конкурентоспроможність та кількість відвідувачів, тому й вимоги до кандидатів високі: чим вищий клас салону, тим вони мають бути вищими для адмінів.

Щоб систематизувати менеджмент, поділіть обов'язки адміністрації на 2 складові: адмін на reception та головний менеджер. Перший підтримує стандарт обслуговування, навчає персонал, записує клієнтів тощо. Другий розробляє програми маркетингу, обробляє відгуки аудиторії, впроваджує поліпшення якості послуг.

Управління салонами краси має на увазі оцінку ефективності адміністратора. Регулярно аналізуйте 2 показники: кількість клієнтів, що записалися (скільки дзвінків перетворилися на записи на послуги?) і KPI (запис клієнта на нову процедуру).

Само собою, важливо керувати й рештою персоналу салону:

  • кожному працівнику напишіть набір обов'язків, необхідні навички, особисті якості;
  • розробіть стандарт обслуговування;
  • ознайомте співробітника з результатами, на які чекаєте/за якими визначите його ефективність через час;
  • побудуйте у штаті ієрархію, призначте відповідальних осіб.

Нюанси успішного керування салоном, помилки власників-початківців

Не опускайте етап створення індивідуальної, чітко окресленої концепції бізнесу. Разом із діловою моделлю підприємства це дасть можливість відфільтровувати + приймати необхідні бізнес-рішення.

Попрацюйте над позиціонуванням. Ознайомтеся з цільовою аудиторією > напишіть докладний портрет. Дайте собі відповідь, хто ви + для кого працюєте, щоб не братися хаотично за всі інструменти маркетингу, фінансів, менеджменту, розчаровуючись у кожному.

Все це дозволить створити надійну основу бізнесу – вибрати ефективну платформу просування, налаштувати успішну комунікацію зі споживачем, сформувати правильний образ та мову бренду.

Поговоримо про типові помилки власників в управлінні салонами краси:

  • 1. Єдиний портрет клієнта. Аудиторія неоднорідна - поділіть її на групи, докладно розпишіть портрет по кожній, розробіть для кожної підхід.
  • 2. Фіксація місії салону винятково на прибутки. Необхідні також концепція та філософія бренду, щоб керівник та колектив стали командою та працювали спільно.
  • 3. Відсутність чіткої картинки майбутнього. Не уявляєте, яким бачите салон, наприклад, через 2 роки? Розвиватися буде складно.
  • 4. Співробітники без управлінських якостей. Оцінюйте організаційні навички (а не лише кваліфікацію) майбутніх працівників на етапі співбесіди. Так ви отримаєте до команди людей, яким близькі ваші цінності.

Зрештою, плануйте маркетинг і займайтеся ним постійно: спробуйте різні варіанти просування, відсівайте невдалі та посилюйте робітники.

как эффективнее управлять салонами красоты

Що допоможе ефективніше керувати салонами краси

Відповідь – покращення комунікації з відвідувачами та зниження навантаження на співробітників. Домогтися цього з невеликими вкладеннями можна за допомогою спеціального програмного забезпечення – CRM-системи.

Програма допоможе:

  • прокачати клієнтську лояльність. CRM збирає єдину базу даних по відвідувачам, зберігає в одному місці історію візитів, вибір процедур та засобів, середній чек та ін. На основі цієї інформації можна в майбутньому пропонувати кожному клієнту те, що йому сподобається;
  • підвищити рівень обслуговування. ПЗ дозволяє не втрачати записи на послуги, робити автоматичне розсилання (з нагадуванням про візит, інформацію про акції), вітати відвідувачів зі святами та днями народження, ін.;
  • організувати роботу салону. Використовуючи програму, адмін краще планує час працівників. У спеціальному online-календарі працівники відразу бачать зміни в розкладі, за допомогою нього клієнти записуються в салон на вільні дні/час без дзвінка. З CRM адміністратору зручніше приймати/здійснювати дзвінки.

Програма автоматизації спрощує облік складу, нарахування окладів, ведення + контроль статистики та аналітики, залучення клієнтів через різні канали, документообіг та багато інших. ін Управляти бізнесом стає простіше без значних інвестицій, витрат часу, найму нових співробітників.

Компанія APPOINTER рада запропонувати власникам салонів краси свою CRM-систему, створену спеціально під потреби бьюті-бізнесу.

Управление салоном красоты

Висновок

Отже, як же ефективно управляти своїм салоном краси в Україні?

Створіть бізнес-модель, дізнайтеся конкурента та клієнта, налаштуйте комунікацію в колективі та з аудиторією. Поставте цілі, створіть образ бренду. Регулярно знімайте та аналізуйте виручку та витрати, перевіряйте документацію, стежте за динамікою співробітників. Підберіть хороший адміна, озброїть його CRM-системою. Займайтеся просуванням. Головне: не поспішайте, дійте послідовно, навчайтеся та йдіть до наміченої мети!

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo