Як назвати кав'ярню: ідеї та варіанти назви кав'ярень
30.05.2024
Сьогодні в блозі APPOINTER розповідаємо, як вигадати назву для кав'ярні. Чи є у формуванні назв правила? Які етапи включає неймінг? Де брати ідеї? У чому переваги назв українською та англійською? І, звичайно, матеріал не обійдеться без прикладів. Також порадимо, як кав'ярню не називати.
Зміст:
- Правила формування назв кав'ярень
- Неймінг кави-бізнесу поетапно
- Де взяти ідеї для назви кав'ярні
- Як назвати кав'ярню: популярні варіанти та приклади
- Використовується слово "кава" + похідні
- Назва кав'ярні викликає асоціацію з напоєм, їжею
- Оригінальні назви кав'ярень
- Навіщо називати бізнес англійською
- Креативні українські назви
- Як краще НЕ називати кав'ярню
- Висновок
Правила формування назв кав'ярень
Вдалий нейм кава-бізнесу має залучати клієнта. Робити це можна по-різному – зрозумілістю, простотою, звучністю, оригінальністю, «смачною» асоціацією чи ще якось. В ідеалі гарна назва відповідає ряду критеріїв:
- легко вимовляється, запам'ятовується з першого разу;
- є зрозумілим;
- викликає позитивні асоціації – із затишком, смаком, теплом;
- вдала назва кав'ярні гарна + має сенс;
- обраний нейм вирізняється серед конкурентів.
Ваше кавове ім'я може не відповідати критеріям вище. Завжди зустрічаються вдалі винятки із правил. У будь-якому випадку, щоб знайти ідеальну назву, доведеться попрацювати. Про це розповідаємо далі.
Неймінг кави-бізнесу поетапно
Які кроки допоможуть знайти найкращу оригінальну назву кав'ярні?
Хто є клієнтом? Вік, дохід, рід занять, хобі – важливе все. Визначити + дослідити аудиторію необхідно, щоб зрозуміти, що шукає клієнт та що його зачепить. Це ви використовуєте при пошуку нейма.
Ринок та конкурент. Зокрема, проаналізуйте, як суперники назвали свої кав'ярні. Так ви не повторитеся > зрозумієте, що актуально в кавовому неймінгу > виділитеся. Про що бренд? Випишіть свої особливості + переваги (те, чого немає в інших). Це необхідно, щоб подати себе правильно у вибраному сегменті ринку, у тому числі через назву кав'ярні.
Концепція. Дані з попередніх пунктів допоможуть за допомогою нейму подати особливості вашого бізнесу вашому ж клієнту у вигідному світлі.
генерація імен. Інформація, яка у вас є, + концепція + запит клієнта – відправні точки підбору варіантів назв за параметрами краси, звучання, сенсу.
На останньому етапі має бути список імен, який ви відфільтруєте з метою вибрати най-най. Найкраще необхідно протестувати та вибрати бізнесу ім'я.
Де взяти ідеї для назви кав'ярні
Розробляти назву можна одним із методів нижче/комбінувати декілька. Поштовхом натхнення стануть:
- -генератори імен Пошукайте сайти, що генерують назви для бізнесу. Зазвичай потрібно встановити тип продукції, кухню, локацію, ім'я, щоб робот видав варіанти. Спосіб не ідеальний, оскільки можна не згенерувати нічого розумного, але спробувати варто;
- словесні експерименти. Пограйте зі словами – діліть на частини, міксуйте, прибирайте/додавайте літери, підберіть риму, виділіть абревіатуру та інше;
- мозковий штурм. Брейнстормінг – один із найкращих методів підібрати назву для кав'ярні. Він задіює креативність багатьох людей одночасно народжує найоригінальніші варіанти;
- візуалізація. Уявіть майбутній нейм написаним на вивісці, гуртках, уніформі бариста і т. д. Дайте волю уяві – візуалізуйте шрифт, логотип, кольори, щоб стимулювати ідеї;
- гра в асоціації. Дата, символ, місце можуть стати частиною назви, якщо побудувати на них асоціацію, логічну зв'язку з брендом.
На цікаву назву кав'ярні можуть наштовхнути інтер'єр, формат закладу (сімейна/студентська кав'ярня, мобільне кафе, кава на виніс), меню (сорт/варіант приготування кави, варіант десерту), співробітники, партнери, друзі та рідні, улюблена пісня, фільм або літературний твір, місце, де кав'ярня буде відкрита, і все, що поряд.
Як назвати кав'ярню: популярні варіанти та приклади
Усі вдалі назви можна поділити на 3 групи. Розглянемо їх із прикладами.
Використовується слово "кава" + похідні
Завтра буде кава, Coffeeman_Irpin, КаваLab, Coffee Station, Глазур та Кава, Кавова Кімната, Львівська Копальня Каві, KaVa, Хліб.Coffee, Кавова гільдія, TeaKava, Музей кави, Coffee Life Київ, AROMA KAVA, Кавовий Дім Ренлі, F2 by Formula Coffee
Назва кав'ярні викликає асоціацію з напоєм, їжею
Ваніль, Profitrolli, ПончікоФФ, Honey, Кавомолка, Львівські Пляцькі, EspressoHolic, Шокко-Мокко, Фунт Ізюму, Zeffirino, Солодко, THE ROASTERY by Odessa, Blue Cup, Латте ART, Львівська Майстерня Шоколаду, Caramel
Оригінальні назви кав'ярень
Who is Teddy?, Кіткава, SOVA, Чорнобаївка 20.0, Хармс, Cat in Space, Баристократ, Фільтр, Своя Кімната, Come&Stay, Гніздечко, Радість У Стаканчику, The.Tochka, Невинний Кіт, Mellow Yellow, Indian Gardens
У цій групі окремо згадаємо тренд останніх кількох років – літературні нейми кав'ярень. Вони дають асоціацію із затишком, книгами, приємним суспільством та бесідою, можуть означати, що в кав'ярні є й книги. Приклади: Paliturka-Coffee & Books, Чеширський Кіт, Гоббіт, Гюго, 12 Стільців.
***
В окрему категорію виділимо "географічні" назви кав'ярень - з прив'язкою до місця. Мова не лише про вказівку міста. Можна використовувати регіон, район, вулицю, елемент архітектури/ландшафту поряд та ін. Очевидна перевага географічного нейму – заклад простіше знайти + такі імена краще запам'ятовуються. Декілька прикладів: Квартира №3, Central Perk, Кава на Подолі, Кав'ярня Турка на Гончара, Каштан Coffee, Армянка, KavaPoltava.
Навіщо називати бізнес англійською
Зупинимося на назвах кав'ярень англійською. Більшість власників обирають саме англійські нейми, оскільки:
- вони дозволяють експериментувати - виходять ефектними, стильними, атмосферними;
- викликають емоції, допомагають охопити + залучити велику аудиторію, відбудуватися від бізнесів-суперників;
- зрозумілі іноземцям (подвійна перевага у великих містах, куди приїжджають туристи);
- англійський нейм працює фішкою/акцентом (наприклад, вказує на популярний іноземний десерт, який ви подаєте).
Чого краще уникати в назвах кав'ярень англійською? Зайвого пафосу, примітивізму, складнощів у прочитанні. Декілька вдалих прикладів: Baggins Coffee, Coffee 4U, Bake Me Up, You Can Coffee, Saint-Espresso, Black Unicorn, 7sevenheaven, Sweet Gallery, Mr. Black.
Альтернативний варіант англійським неймам – використовувати латиницю для українських/російських слів або назвати кав'ярню іншою іноземною мовою (французькою або італійською, наприклад). Варіанти: Med Limon, Bublik's Coffee, Bolshe Coffee Roasters, Presto, Closerie des Lilas, Molinari, La Cafeotheque.
Креативні українські назви
А як бути з назвами кав'ярень українською? Вдало обрані українські нейми можуть бути стильними та звучними, допоможуть залучити аудиторію, виділитися серед конкурентів, підкреслять родзинку, дадуть вказівку на особливості меню та/або інтер'єр.
Приклади креативних українських назв із поясненням:
На Бамбетлі. Гості пробують десерти та каву, сидячи на дерев'яних лавках – бамбетлях.
Говорить Івано-Франківськ. Інтер'єр розповідає історію міста. Сам заклад давній + у ньому подають дуже смачну каву.
Скаварідка. Нейм натякає на те, що тут зерна смажать самостійно.
Філіжанка. Яскрава діалектна назва кав'ярні українською, що означає чашку.
Без дверей. У цій кав'ярні немає дверей, натомість є 2 поверхи + тераса.
Віденьська Кав'ярня. Перша Львівська кав'ярня початку 19 століття, ім'я вказує на традицію пити каву, що прийшла з Відня.
Зефірські. Сімейна кав'ярня з милим ім'ям, точніше прізвищем.
Як краще НЕ називати кав'ярню
Ознаки поганої назви:
- нечитабельність: клієнти роблять помилку в назві, неправильно ставлять наголос, ін.;
- вульгарність, двозначність, образливий гумор;
- погано запам'ятовується;
- розпливчаста асоціація: незрозуміло, що тут можна випити кави;
- надмірно довгі назви: 3+ слів (хоча з правила є винятки);
- нейм співзвучний із конкурентним, схожий чи не унікальний.
Декілька лайфхаків, як назвати кав'ярню і не потрапити в халепу.
Коли ви використовуєте іноземні слова, гугліть усі варіанти перекладу. Обов'язково тестуйте вигадані нейми на фокус-групі – колегах, друзях, близьких, родичах, передплатниках соцмереж, незнайомців. З'ясуйте, як майбутня назва звучить у контексті – використовуйте у різних реченнях. Перевіряйте унікальність затверджених варіантів за допомогою спеціальних сайтів.
Разом із назвою розробляйте слоган для рекламної кампанії, щоб обидва елементи поєднувалися. Плюс наперед продумуйте нейм у контексті SEO-просування.
Висновок
Підведемо підсумки. Як знайти вдалу назву для своєї кав'ярні?
Почніть з аналізу конкурентів, щоб визначити напрямок роботи. Проаналізуйте нейми суперників і вирішіть, чи хочете бути схожим або кардинально відрізнятися. Переходьте до мозкового штурму. Поговоріть про бізнес із партнерами та співробітниками, виявіть свої фішки та посил, який направите аудиторії. На цьому етапі складіть докладний портрет клієнта. Вибираючи ключові слова для нейма, відштовхуйтеся від концепції кав'ярні, інтер'єру, локації. Пограйте зі словами різними мовами. Відібрані ключі встановіть генератору імен. Проаналізуйте отримані варіанти, відкладіть найвдаліші.
Останні протестуйте на фокус-групах, перевірте унікальність.
Нагадуємо: для тих, хто не справляється самотужки, послугу неймінгу пропонують маркетингові агенції.