Як вести облік у салоні краси, щоб прибуток зростав
29.01.2021
Хочете, щоб ваш салон краси процвітав? А скільки часу ви приділяєте обліку і як його ведете? Сьогодні в блозі Appointer розберемо найпоширеніші помилки власників б’юті-салонів в питаннях обліку, і розповімо, як їх виправити і підняти прибутковість справи.
Зміст
- Чому реальна прибутковість бізнесу не відповідає очікуванням
- Ключові помилки власників салонів краси в питаннях обліку
- Як правильно вести облік в салоні краси
- Виявить і проаналізуйте помилки
- Товаришуйте з цифрами
- Витрати повинні бути ефективними
- Контролюйте використання робочих матеріалів
- Використовуйте різні рекламні канали
- Оцініть ефективність майстрів і адміністраторів
- Дізнайтеся думку клієнта
- Складіть маркетинговий план
- Підберіть і встановіть CRM-систему
- Вибір програми ведення обліку в салонах краси
- Що повинно бути в програмі для обліку
- Ефективне управління – шлях до збільшення прибутку
Чому реальна прибутковість бізнесу не відповідає очікуванням
Бізнесмени вважають, що найскладніше – відкритися, а далі все легко і просто. Реальність інша. Оптимізму, інтуїції і креативності мало, щоб утримати на плаву навіть таку творчу справу, як б’юті-салон. Ведення обліку в салоні краси, грамотне планування і управління важливі більшою мірою. Вони допомагають не прогоріти в перший рік, розвивати справу і планомірно збільшувати доходи.
Навіть якщо ви на всі 100% творча особистість, не поспішайте сумно зітхати. Дійте послідовно, розбивайте складні завдання на прості і переконайтеся – вести облік в салоні простіше, ніж здається.
Ключові помилки власників салонів краси в питаннях обліку
Типові помилки ведення обліку в салоні краси помітні відразу. Розберемо основні:
- Облік клієнтів не ведеться / ведеться абияк. Успіх салону краси залежить від постійних відвідувачів. Це опора в «низький» сезон, страховка при непередбачених обставин, база для вдосконалення справи. Який % від загального числа клієнтів у вас доводиться на постійних? Скільки людей пішли від вас до конкурентів і чому? Чи ведеться робота по підвищенню лояльності? Без відповідей на ці питання ви втрачаєте основи для стабільності і процвітання.
- Немає якісного обліку витратних матеріалів. Ця похибка проливає світло на ситуацію, коли клієнтів багато, закупівля витратних матеріалів дорожчала, але прибуток не росте. Як вести облік косметики в салоні краси? Регулярно, щодня, по кожному майстру. Розподіліть витратні матеріали на групи: основні і додаткові, косметика і інструмент, т.п. Плануйте склад з урахуванням попереднього запису клієнтів і сезону, в якому працюєте (активний або «низький»). Своєчасно зв’язуйтеся з постачальниками для замовлення продукції, домовляйтеся про знижки і т.д.
- Ви не займаєтеся маркетингом салону. Ця помилка іноді проявляється не відразу. Тобто ви вдало вибрали місце, найняли хороших майстрів і зробили класний ремонт – справа пішла, люди потягнулися. Але потім все застопорилося і доводиться щось придумувати, щоб закликати аудиторію. Розробіть маркетингову стратегію заздалегідь: як просуватися в різні періоди року, які рекламні канали використовувати, коли запускати акції і т. Д. Пропрацювавши такий план, ви ефективніше розподіліть ресурси і мінімізуєте можливі збитки.
- Ви не використовуєте CRM-систему. Вести облік без неї можна, але це забирає більше часу, вимагає уваги, значною кількістю помилок. Коректно обрана система CRM візьме на себе розрахунки і управління, зробить все швидко і правильно. Важливо підібрати продукт саме для свого бізнесу, розібратися в зверненні і регулярно вносити цифри.
- Відсутнє планування бізнесу. Це стосується не тільки ведення обліку в салоні, але планування діяльності в цілому. Продумуйте кожен крок: навчання майстрів, замовлення витратних матеріалів, запуск акцій, діяльність в різні періоди тощо. Якщо планування лякає, розпишіть всі етапи, поділіть об’ємні на більш дрібні, і картинка стане зрозумілою.
Як правильно вести облік в салоні краси
Виявіть і проаналізуйте помилки
Наявність помилок – не показник вашої бездарності, як бізнесмена, це частина розвитку і набуття досвіду. Щоб змінити поточну ситуацію в кращу сторону, знайдіть недоліки і проведіть роботу над ними.
Можна діяти так:
- винесіть помилки в окремий список;
- розпишіть кожну ситуація за принципом «що є зараз?» і «що можна з цим зробити – прямо зараз і в майбутньому?»;
- дійте згідно з планом.
Товаришуйте з цифрами
Цифри – основа навіть творчого бізнесу. У звітах доведеться розібратися. Навіть якщо ваша сильна сторона – креативність, не сприймайте числа як ворогів.
Щоб правильно вести облік в своєму салоні краси, визначте показники:
- Розрахунок клієнтів: кількість первинних відвідувачів за певний період (місяць, три місяці, півроку), кількість постійних клієнтів,% тих, хто повернувся і не повернувся.
- Фінансовий оборот – кількість коштів для утримання салону і реалізації послуг.
- Прибуток – дохід мінус всі витрати.
- Окупність (рентабельність) – економічна ефективність салону краси. Наскільки раціонально ви використовуєте ресурси, окупається річ?
- Рух фінансових потоків. Ефективне управління фінансами йде через аналіз витрат, контроль витрат, оптимізацію витратних матеріалів.
Витрати повинні бути ефективними
Ви хочете отримувати прибуток або салон – просто хобі? Навіть якщо ви вибрали другий варіант, ведення обліку в салоні необхідно, щоб хобі могло існувати.
Прибуток неможливий без ефективних витрат. Приклад: ви вклалися в курси для майстра, чи варта гра свічок? Розбиваємо ситуацію на складові:
- 5% доходу – оплата курсів для співробітників;
- навчання пройшли 3 майстри;
- наступні 3 місяці ви відстежуєте середній чек за цими працівникам;
- виріс цей чек, за ким із майстрів і наскільки?
- аналізуєте інформацію і робите висновок, чи ефективно вклали кошти і чи варто продовжувати.
Площа буде потрібна від 50 кв. метрів. Критично оцініть висоту стель і рівність стін, вікна і здатність світла проникати в приміщення, сантехніку, комунікації, ремонт на момент знімання. Ці моменти формують орендну плату. Внесіть її в бізнес-план для розрахунку вартості відкриття барбершопа.
Контролюйте використання робочих матеріалів
Як вести облік косметики та ін. Матеріалів в салоні краси, щоб врахувати всі нюанси? Поради:
- Відзначайте, скільки матеріалів витрачається за фактом.
- Розраховуйте відношення салонного доходу з витратою косметики.
- При списанні матеріалів перевіряйте, чи відповідає звіт майстра фактичному стану справ.
- Розраховуйте прибутковість і витрати щомісяця, порівнюйте різні місяці.
- Попросіть у постачальників витратні норми за матеріалами, що замовляються .
CRM-система полегшує облік косметики. Наприклад, під час інвентаризації ПЗ допоможе зрозуміти, чи вписуються співробітники в норми витрати косметичних засобів.
Використовуйте різні рекламні канали
Не всі рекламні канали ефективні однаково. Куди розумніше інвестувати? Проаналізуйте рекламні шляху, які використовуєте. І при веденні обліку в салоні краси враховуйте витрати на просування.
Які рекламні канали ви використовуєте:
- просування через соцмережі,
- контекстна реклама,
- поліграфічна продукція – листівки, флаєри, візитки,
- реклама на білбордах та ін.?
Скільки грошей вкладаєте в кожний з каналів? Який ефект отримуєте?
Важливі моменти:
- Маркетингова стратегія реалізується поетапно.
- Плануйте бюджет реклами, як і інші статті витрат.
- На кожному етапі реалізації рекламної стратегії контролюйте вкладення і аналізуйте віддачу.
Не вкладайтеся в усі види реклами відразу. По черзі тестируйте різні напрямки і порівнюйте підходи.
Оцініть ефективність майстрів і адміністраторів
Об’єктивно оцінюйте співробітників. Якщо мова про майстра, його показники – це:
- кількість відвідувачів в день;
- продажі;
- розмір середнього чека;
- відгуки відвідувачів;
- виплачені премії.
Цей майстер може обслуговувати в день менше клієнтів, але по чеку приносити салону більше доходу. Премія дає співробітнику мотивацію працювати ефективніше. Але щоб не опинитися в збитку, зіставте для початку розмір премії з доходом салону.
Щоб вести облік в салоні краси, відстежуйте ефективність адміністраторів, які забезпечують зв’язок між вами, клієнтами, співробітниками і постачальниками.
Враховуйте показники:
- продажів;
- звітності по дзвінках;
- розрахунок постійних клієнтів певного періоду;
- запис клієнтів, наявність вікон;
- прибутковість салону.
Дізнайтеся думку клієнта
Клієнтський фідбек важливий також, як продуманий маркетинг і розпланований бюджет. Щоб вести звіт в салоні ефективно, аналізуйте:
- Коментарі відвідувачів на сторінках соцмереж.
- Відповіді, отримані з опитувальників.
- Відгуки, зібрані на сайті.
Відповідь клієнта формує репутацію, а вона обумовлює, чи виросте ваша клієнтська база і сам салон в майбутньому. Для аналізу потрібний правдивий зворотний зв’язок. Отримайте його, подружившись з відвідувачем.
Складіть маркетинговий план
Ця частина бізнес-плану – рушійна сила в розвитку вашого б’юті-бізнесу. Включіть в план маркетингу основні аспекти управління салоном краси:
- Збір інформації за цільовою аудиторією, щоб зрозуміти, який перелік послуг пропонувати клієнтові.
- Як клієнта залучити і – головне – утримати.
- Бюджет на кожну статтю маркетингового плану.
- Розклад рекламних акцій і заходів.
- Заходи, щоб зробити акції ефективними.
Підберіть і встановіть CRM-систему
Всі поради вище підводять до використання єдиного інструменту, який полегшить облік, планування, аналіз витрат і прибутковості салону. Якісна CRM:
- структурує і впорядковує бізнес;
- розпише алгоритм дій для співробітників в різних ситуаціях;
- підвищує ефективність управління;
- дає відповідь на питання, як вести облік в салоні краси швидше, простіше, з виключенням помилок;
- допоможе збільшувати прибуток.
Перераховані переваги надасть тільки правильно вибране ПЗ. Про це далі.
Вибір програми ведення обліку в салонах краси
Уточнимо, що CRM – це не зовсім про бухгалтерський облік. Подібне програмне забезпечення дає більш об’ємну інформацію. Воно використовується не бухгалтерами, а директорами підприємств б’юті-сфери (салони СПА, косметологічні центри, барбершопи та ін.). Впровадження CRM автоматизує управління і збільшує його ефективність. Бухгалтерський компонент – це вже бонус. Можна використовувати CRM паралельно з іншими програмами ведення обліку в салоні краси.
Як вибрати CRM:
- Максимальний функціонал: наявність опцій, які вам потрібні. Один з важливих моментів – звіти управління для автоматизації всіх процесів в салоні краси.
- Співвідношення вартості і функціональності. Чого варті ПЗ при їх можливостях? Чи входять у вартість функції обліку, аналізу та контролю фінансів, витратних матеріалів, послуг, відвідувачів і т.д.? Чи є додатковий функціонал, гарантійний сервіс? Наскільки просто встановити ПЗ?
- Зручність використання. Простий і зрозумілий інтерфейс.
- Чи розрахована CRM-система на мережу підприємств? Стане в нагоді в перспективі, якщо ви зберетеся відкривати нові салони.
Отримайте інформацію у співробітників компанії-виробника CRM і пошукайте відгуки тих, хто вже використовує таке ПЗ.
Що повинно бути в програмі для обліку
Щоб повноцінно вести облік в салоні краси, підбирайте CRM з інформативним функціоналом:
- облік відвідувачів (допоможе скласти портрет ЦА, дізнатися % постійних клієнтів і скільки людей прийшло за рекомендацією, виявити середню частоту візитів та ін.);
- бухгалтерський облік;
- звітність для власника бізнесу;
- аналіз продажів (допоможе контролювати витрату матеріалів, виявити популярні послуги, розмір середнього чека і т. д.);
- облік кадрів (картка працівника, заробітна плата, табель робочого часу);
- клієнтські розсилки по sms, email.
Корисно, коли CRM синхронізується з технікою власника салону незалежно від того, де він знаходиться. Це дозволить віддалено контролювати бізнес. Якщо у вас вже мережа салонів або ви плануєте розширюватися, стане в нагоді опція синхронізації даних по всіх підприємствах.
Ефективне управління – шлях до збільшення прибутку
Рішення вести облік в салоні краси в цілому і за допомогою CRM зокрема дає можливість ефективно управляти справою і збільшувати виручку.
CRM-система:
- виявляє реальні доходи і витрати;
- дає об’єктивну ситуацію станом справ;
- допомагає обробити будь-які дані швидко і ефективно.
Потенціал у такого ПЗ величезний. З його допомогою власники краще пізнають клієнтів, вчаться говорити з ними однією мовою, розробляють ефективні програми лояльності, виявляють успішні канали просування, знижують витрати, оптимізують робочі процеси і, як закономірний результат, підвищують заробіток.
Нарешті, якісний облік салону краси з CRM-системою дозволить перезавантажитися вже існуючого бізнесу. Тобто замість нового початку, фінансово і енергетично витратного, ви даєте вже існуючій справі другий шанс.