Як відкрити солярій: все, що потрібно знати для відкриття студії засмаги
30.10.2023
Сьогодні в блозі APPOINTER розберемося, наскільки актуальним в Україні є такий бізнес. Чи варто відкривати солярій та чи вигідно це? З чого починати та які моменти ретельно продумати? Які зібрати документи та що важливо для успіху?
Зміст:
- Бізнес солярій – чи варто відкривати в Україні
- Хочу відкрити свій солярій: з чого почати
- Що потрібно для відкриття солярію
- Бізнес-концепція
- Локація та приміщення
- Устаткування
- Співробітники
- Які документи потрібні для відкриття студії засмаги
- Навіщо солярію CRM-система
- Скільки коштує відкрити солярій і чи це вигідно
- Висновок
Бізнес солярій – чи варто відкривати в Україні
Вітамін D потрібен організму для здоров'я та високої якості життя, тому похід у студію засмаги – це не лише про красу, а й про турботу про себе. Для українців солярії є актуальними, оскільки країна розташована у середніх широтах і сонця не завжди достатньо.
Хочете спробувати сили у такому бізнесі, як солярій? Ідея цілком вдала, оскільки:
- сегмент ринку зростає та приймає новачків;
- перспективи є у мегаполісах та невеликих містах;
- дохід можна отримувати цілий рік, тому що попит не вщухає ні взимку, ні влітку;
- з організаційної точки це просто;
- не потрібно великих інвестицій.
Хочу відкрити свій солярій: з чого почати
Ключові моменти студії засмаги – відповідна локація та зал, покрокова стратегія просування та залучення клієнтів, якість послуг, якими ви цих клієнтів утримаєте. Тому розумним початком будь-якої справи залишається докладний бізнес-план. Документ допоможе визначитися з концепцією, врахує етапи, деталі та ризики відкриття, підрахує вкладення.
Основні пункти бізнес-плану відкриття солярію:
- Концепція, локація, салони-конкуренти.
- Портрет відвідувача.
- Статті + Розмір стартових вкладень.
- Поточні статті видатків.
- Стратегія маркетингу, реклами.
- Коли окупиться бізнес.
- Можливі ризики та що робити.
Зробіть акцент на опрацюванні портрета аудиторії, оскільки солярій – бізнес, орієнтований відвідувача. Знаючи клієнта, ви зрозумієте, чим його привабити і як утримати.
Що потрібно для відкриття солярію
Бізнес-концепція
Концепт залежить від аудиторії, яку ви розраховуєте. У свою чергу, від концепції залежать масштабність проекту, розмір приміщення, яке знадобиться, специфіка + ціна обладнання, вартість послуг, термін окупності. Тому починайте роботу над проектом з відповіді на запитання: чи ви хочете маленький солярій економ-класу чи професійну студію засмаги?
Щоб відкрити солярій економ, знадобиться два напівпобутові апарати. Така техніка окупається протягом кількох місяців. Для старту бізнесу приготуйте 300–500 тис. грн. Якщо задумали організувати професійну студію, налаштуйтеся на великі масштаби та вкладення. Залучити відповідного клієнта можна технікою різних модифікацій. Знадобиться від 4-х апаратів, кожен із яких коштує 300+ тис. грн. Також вкладіться у стильний інтер'єр, розробіть набір додаткових послуг до основних.
Локація та приміщення
Де відкрити студію засмаги? Основні варіанти – центральна частина населеного пункту чи старі, обжиті райони. Мінуси локації в центрі: висока оренда та конкуренція, складніше знайти вільний простір. Плюси: справа швидше розкручується, багаті клієнти живуть у центрі. Хороше рішення - прив'язати розташування до СПА-комплексу, салону краси, б'юті-клініці, басейну, відкритися в ТЦ, поряд з магазинами одягу або косметики. Якщо ви обрали спальний район, постарайтеся розміститися поруч із розв'язкою транспорту.
На етапі написання бізнес-плану, продумайте, як відкриєте солярій – на базі бьюті-салону чи окремо. У другому випадку враховуйте, які/скільки кабін хочете встановити. Відповідно до вимог розміри студій засмаги повинні бути більшими за самий солярій на 120+ см завширшки, 170+ см завдовжки. Якщо солярій орієнтований горизонтально, потрібні стелі 220 см, вертикально – 260 см. Відстань між стелею і верхньою частиною обладнання – 20 див. У приміщенні необхідний простий доступ до розеток 380V (+ наявність захисного відключення), а також потужна вентиляційна система та витяжка.
Устаткування
Що потрібно, щоби відкрити солярій? Безпосередньо для засмаги є горизонтальне та вертикальне обладнання + окремі апарати для обличчя.
Горизонтальні комплекси вигідні господарю бізнесу (ціна 2500+ $), але менш улюблені відвідувачами – у них треба перебувати довше (хоча їх дуже шанують ті, хто любить розслабитися та засмагати лежачи). Вертикальні – навпаки: дорожчі (5000+ $), але популярніші за рахунок швидкої (5-7 хвилин) та рівномірної засмаги, займають мало місця. Лицьові солярії бюджетні – 200+ доларів.
Також існує дводверне обладнання. Це два солярії в одному – при покупці ви заощаджуєте гроші та місце, зможете обслужити більше клієнтів. У апарату 2 кабіни і поки одна людина всередині, друга спокійно готується. Процес іде швидше.
У питанні обладнання може виникнути спокуса взяти вживане. Краще не заощаджувати таким чином, оскільки лампи такої техніки частіше перегорають – техобслуговування коштуватиме дорожче.
Щоб відкрити студію засмаги, вкладіться в меблі для reception, зони очікування, санітарної зони та кабінету, закупіть полички та шафки, каву-машину та аксесуари для фіто-бару (якщо хочете його організувати). Знадобиться форма для персоналу, розхідники та косметика.
Співробітники
Привітний та професійний персонал незамінний. Це запорука добрих стосунків із відвідувачами та того, що вони регулярно повертатимуться. Також співробітники можуть підкреслювати стиль студії – бути засмаглими, носити фірмовий одяг та ін.
Кого наймати, щоб відкрити солярій:
- адміністратора (запис на процедури, зустріч гостей, розрахунок, контроль часу засмаги);
- консультантів (пояснюють відвідувачам, як правильно та безпечно засмагати, визначають тип шкіри, підбирають косметичні засоби тощо);
- бухгалтера;
- прибиральниць.
Додайте до списку майстрів манікюру, масажистів тощо, якщо плануєте дод. послуги.
Які документи потрібні для відкриття студії засмаги
Щоб розпочати бізнес законно, зареєструйте підприємство (ІП чи ТОВ). Не забудьте вказати класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД). Для саун, масажних салонів, соляріїв – це 96.04.: Діяльність із забезпечення фізичного комфорту.
До списку необхідної документації увійдуть реєстраційне свідоцтво, документація касового апарату, набір дозволів – від Пожежної служби, СанЕпідемСтанції (на проведення лікувально-оздоровчих процедур) та ін., договори, щоб вивозити сміття, утилізувати відпрацьовані лампи, + договори на очищення вентиляцій (знищення гризунів) та прання уніформи. У техніки мають бути сертифікати та гарантії, у співробітників – ліцензії на надання послуг, + потрібні санітарні книжки для персоналу.
Щодо медичної ліцензії: її відкривають у разі, коли у гарантійних документах обладнання вказано «медичну техніку».
Чи потрібна медична освіта для відкриття солярію? Вона може бути, але не є обов'язковою, як і експертність у б'юті-індустрії (хоча знання та практика бажані). Головне у цьому бізнесі – сильні управлінські якості.
Навіщо солярію CRM-система
Студії засмаги надзвичайно важливий сервіс. CRM – інструмент, який підніме сервіс якісно на новий рівень.
Ваші відвідувачі зможуть записатися на сеанс до солярію без дзвінка, отримуватимуть ненав'язливі нагадування про візит, повідомлення про акції. Використовуючи систему CRM, ви створите детальну клієнтську базу, дізнаєтесь аудиторію ближче, відповідно – покращите рівень комунікації, а заразом і ефективність просування бізнесу.
Ще одна причина використати CRM після відкриття солярію – розвантаження співробітників від зайвої роботи. Рутинні процеси прискорюються, оклади розраховуються автоматично, персонал завжди у курсі графіка. Ви, як власник, краще контролюєте та аналізуєте бізнес-процеси, своєчасно приймаєте необхідні рішення.
Компанія APPOINTER підтримує українського підприємця та пропонує CRM, створені спеціально для малого та середнього бізнесу. Ви зможете інтегрувати систему в студію засмаги, салон краси, б'юті-клініку або барбершоп у будь-який момент. І все це – за помірну щомісячну платню.
Скільки коштує відкрити солярій і чи це вигідно
Щоб зрозуміти вартість задумки, у фінансовій частині бізнес-плану проведіть розрахунки* стартових та щомісячних витрат:
Стартові:
- купівля обладнання – 400 тис. грн.;
- оренда + ремонт приміщення – 90 тис. грн.;
- меблі – 40 тис. грн.
- рекламні витрати – від 100 тис. грн.
Щомісячні:
- оренда + комунальні – 40 тис. грн.;
- оклади – 50 тис. грн.;
- реклама – 30 тис. грн.;
- закупівля витратних матеріалів – 80 тис. грн.
*наведено приблизні цифри та статті для ілюстрації принципу.
Чи вигідно відкривати солярій? Припустимо, вартість послуги за хвилину – 15 грн. > За день вас відвідують 40 клієнтів, які загоряють по 10 хвилин кожен. > На місяць салон працює 26 днів. > Щомісячний дохід становитиме 156+ тис. грн. Заберіть від цієї суми витрати, щоб підрахувати прибуток.
Висновок
Підіб'ємо короткий підсумок. Щоб не просто відкрити свій бізнес солярій, але досягти успіху в ньому, важливі комфорт відвідувачів, якість послуг та реклама. Перше та друге вам гарантують професійні співробітники та фірмове обладнання. А рекламу доведеться продумати та вкластися в неї. Враховуйте це та закладайте статтю у бізнес-план.