Як відкрити косметологічний кабінет: всі нюанси та тонкощі
31.10.2024
Сьогодні у блозі APPOINTER обговоримо відкриття власної косметології в Україні. Які вимоги висуваються до власника? Чи потрібна бізнесу ліцензія чи можна без неї? Як вибрати та обладнати приміщення? І, нарешті, скільки коштуватиме затія і як просувати справу?
Зміст:
- Косметологія як бізнес: актуальність, плюси, причини вибору
- З чого розпочати, відкриваючи косметологічний кабінет
- Косметологічні кабінети в Україні: вимоги перед відкриттям
- З ліцензією чи без
- Кабінет косметолога вдома
- Документація для законного відкриття косметологічної клініки
- Як відкрити свій косметологічний салон
- Визначити послуги та ціни
- Знайти приміщення
- Закупити обладнання
- Найняти персонал
- Скільки коштує відкрити косметологію, коли чекати на окупність
- Просування та пошук клієнтів
- Як CRM Appointer стане в нагоді кабінету косметології
- Висновок
Косметологія як бізнес: актуальність, плюси, причини вибору
Попит на послуги косметолога в Україні є величезним і не лише серед жіночої частини аудиторії. Ніша розвивається, оскільки все більше споживачів хочуть платити за результативні та безпечні процедури. Відповідь на питання, чи варто відкривати косметологічний кабінет, однозначно позитивна. Але давайте розберемося, навіщо це вам?
Причини розпочати таку справу 2: ви – косметолог за освітою та не хочете працювати на когось; освіти у вас немає, але сфера цікава, є капітал, ви готові наймати професіоналів і занурюватись у тонкощі бізнесу. До речі, про капітал – він, щоб відкрити косметологію, потрібний невеликий. Інші переваги бізнес-ідеї:
- коло клієнтів широке;
- попит послуги – цілий рік (= стабільність);
- формат, робочий графік гнучкі + є можливість творчо розкриватися;
- перспективи масштабування.
Що з ризиків? Їх список типовий: низький потік клієнтів, висока конкуренція, подорожчання витратних матеріалів та оренди, нестабільність економіки та непередбачені ситуації. Якщо врахувати «підводне каміння» заздалегідь, продумати хід дій та створити резервний фонд, їх можна обійти. А з якісним сервісом та високим класом процедур шанси на успіх зростають у рази.
З чого розпочати, відкриваючи косметологічний кабінет
Формат косметології
Є 3 альтернативи: ви починаєте самі, купуєте готову справу чи франшизу. У першому випадку необхідний докладний бізнес-план, передбачливість, готовність багато вчитися (у т. ч. – за гроші) та працювати. Плюси – реалізація потенціалу, набуття досвіду. Ризики – невдачі у бізнесі, втрата коштів. У цій статті ми зосередимося саме на самостійному старті.
Якщо замість відкриття кабінету косметолога з нуля ви вибираєте покупку готового підприємства, то зможете відразу розпочати роботу. Ризики – плями на репутації салону за попереднього власника, борги, проблеми з документами. Альтернатива – взяти франшизу. Бізнес розкручений та популярний, клієнти є, франчайзер допоможе у всьому. Однак і набір правил тут фіксований, а для творчості мінімум місця + щомісячне роялті.
План бізнесу косметології
Як відкрити власний кабінет косметолога? Щоб не упустити важливого, зважити ризики, зрозуміти, коли чекати на окупність тощо, знадобиться продуманий бізнес-план з розрахунками.
Його ключові статті:
- 1. Документи, ліцензії, які необхідно оформити.
- 2. Статті, підрахунок витрат: інвестиції на старті, щомісячні витрати, середній чек, точка беззбитковості, термін повернення коштів.
- 3. Асортимент процедур, ціноутворення.
- 4. Елементи бренду – назва, логотип, інтер'єр.
- 5. Локація та приміщення.
- 6. Що потрібно придбати – меблі, техніка, розхідники, інструменти, форма.
- 7. Список співробітників, професійні вимоги до кандидатів.
- 8. Реклама та просування.
Косметологічні кабінети в Україні: вимоги перед відкриттям
З ліцензією чи без
Від виду процедур, які ви пропонуватимете, залежить потреба в ліцензії. Будь-яка послуга з проникненням у шкіру тіла, обличчя має ліцензуватися, а це:
- доглядові для обличчя – уколи, процедури відновлення, омолодження, шліфування та очищення, кріодеструкція, ботокс, підтяжки, мезотерапія;
- доглядові для тіла – все інвазивне, лімфодренаж, масажі проти целюліту та лікувальні, апаратна косметологія (у т. ч. видалення доброякісних утворень), пілінги;
- послуги педикюру - робота з мозолями, нігтями, що вросли.
Як відкрити кабінет косметології без ліцензії? Надавати послуги іміджевої спрямованості – make-up, стрижки, манікюрні процедури, очищення шкіри без проникнення.
Щоб отримати ліцензію, подають такі документи до МОЗ: реєстрація підприємства (ТОВ), орендна документація, сертифікати на обладнання + його техсервіс, дипломи працівників, дозвільні документи на роботу від СанЕпідемСтанції, Пожежної + заява на отримання ліцензії.
Кабінет косметолога вдома
Законодавство України не забороняє домашню косметологію, якщо ви оформите бізнес офіційно (як ФОП), за стандартом зробите ремонт та закупите обладнання, не проводитимете інвазивні процедури. Для домашніх кабінетів допустимі процедури: поверхневий догляд + очищення шкіри (наприклад, маски), СПА, декоративний татуаж, фарбування (волосся, вії, брови), обгортання антицелюлітне, relax-масажі, неінвазивні манікюрні, педикюрні послуги.
Відкривати вдома косметологічний кабінет простіше, швидше та дешевше, ніж повноцінний салон. Проте розвивати справу складно, а високий прибуток приносять якраз послуги з ліцензією. Також косметологам-надомникам менше довіряють.
Документація для законного відкриття косметологічної клініки
В обов'язковому порядку реєструють підприємство як ТОВ (клініка/салон з ліцензією) або ФОП (кабінет вдома, косметологія без ліцензованих процедур).
ФОП оформляється швидко (5 днів) і просто, у т. ч. через «Дію». Для реєстрації ТОВ звертаються до спеціального органу держреєстрації або Мін'юст, куди подають набір документів: статут юрособи, протокол, засвідчений учасниками правління, заповнена карта (форма №2), управлінське рішення про реєстрацію ТОВ, дані бенефіціарів (завірені нотаріусом паспортні копії), реєстраційна виписка нерезидента (якщо той – засновник ТОВ). Реєструючи бізнес, також визначають вид податку – єдиний/ПДВ.
Як відкрити свій косметологічний салон
Визначити послуги та ціни
Від набору процедур залежить потрібна техніка, інструмент, витратні матеріали, а головне – прибутковість бізнесу. Основа доходу – послуги, для котрих отримують ліцензію. Бажаєте заробляти? Робіть ставку на омолодження, глибоке очищення шкіри, уколи краси, антицелюлітні процедури, терапію лазером. Якщо не плануєте наймати великий штат, надайте послуги, на яких спеціалізуєтесь та в яких досвідчені. Відкриваючи свою косметологію та встановлюючи прайс, врахуйте у т. ч. дохід потенційних клієнтів (портрет аудиторії необхідно скласти на етапі написання бізнес-плану). Також відштовхуйтеся від регіональних цін, прайсу салонів-суперників (бажано не перевищувати їх ціни), інвестицій у справу.
Знайти приміщення
Від локації залежить кількість та тип клієнтів. У районі-спальнику основну частину складуть люди із середнім заробітком – студенти, домогосподарки, мами. Косметологія біля офісного центру привабить більш статусного та дорогого відвідувача.
Про приміщення. Бізнесменам із планами на кабінет краще орієнтуватися на майданчик у ТЦ – потік людей, наявність розв'язки та паркування стануть вашою перевагою. Якщо хочете відкрити салон чи клініку косметології, доведеться купувати/орендувати окреме приміщення – будинок, поверх, квартиру.
Будь-яке місце для бізнесу має відповідати вимогам:
- якщо це поверх,то перший;
- мінімальна робоча площа одного фахівця – 4-8 м кв.;
- окремі кабінети для різних процедур;
- місце (60+ м кв.) під reception, кушетки/крісла для очікування, гардероб, санвузол та підсобка;
- справні комунікації, протипожежна сигналізація;
- відповідність салону нормам СЕС.
Додайте до цього простору, багато світла, гарну вентиляцію, підтримку t режиму – 16-21 °C + вогнегасники. Зовні важливі місця для паркування, зручність заїзду, розв'язка транспорту.
Закупити обладнання
Постанова МОЗ 2011 дає мінімальний список техніки для оснащення косметологічного бізнесу + регулює вимоги до обладнання. Основне – регулярна перевірка приладів у метрологічному центрі. Також техніка має бути сертифікована та своєчасно перевіряться за нормативами.
Що ж купують для відкриття косметологічного кабінету? З техніки - апаратні масажери, обладнання під мезотерапію та очищення шкіри ультразвуком, дарсонвалевський лазер, апаратуру для процедур, що коригують фігуру, пресо- і ударно-хвильової терапії, комбайн косметолога, ін. Список варіюється в залежності від переліку процедур. Необхідні меблі, інструменти - кушетки і стільці майстрів (з покриттям/спеціальними чохлами, що миються), візки, що збільшують і бактерицидні лампи, обстановка reception і зони очікування. Не забувайте про серветки, рукавички, шпателі, ванни та ін. витратні матеріали, косметику, препарати для процедур, побутову хімію та засоби дезінфекції.
Найняти персонал
Хто потрібний у штат косметологічного салону? Основу складуть косметологи із дипломами, співробітники для педикюру-манікюру, майстри масажу. Також потрібні адміністратори, маркетолог, бухгалтер, прибиральник.
Керівником косметології повинен працювати дипломований косметолог-дерматолог з досвідом 5+ років. Практикувати мед. процедури (корекції, ін'єкції та ін.) можуть лише кваліфіковані у цьому напрямі лікарі. Вони ж консультують, призначають препарати. Їхнім асистентам медосвіта не обов'язкова. Можна наймати косметологів після спеціальних курсів, але послуги з проникненням у шкіру вони не надають. Дипломи, сертифікати працівників мають видаватися акредитованими МОЗ установами. Санітарні книжки + регулярний медогляд є обов'язковими для всіх.
Скільки коштує відкрити косметологію, коли чекати на окупність
Стартові інвестиції:
- орендна плата, ремонт + інтер'єр ~ 2500$;
- техніка, інструмент, меблі, препарати, розхідники ~ 5000$;
- рекламні заходи перед відкриттям ~ 1000$;
- фонд ризиків ~25% бюджету.
Загальна сума = 10625$.
Помісячні витрати включають орендну плату + комунальні, податки, оклади, рекламні відрахування, поповнення препаратів та розхідників, поповнення фонду ризиків, непередбачені витрати.
Перед відкриттям косметологічного кабінету визначте точку беззбитковості (ТБ) – які послуги + за якою ціною пропонувати, щоб салон вийшов у нуль. Формула ТБ: щомісячні витрати / (вартість процедури для клієнтів – собівартість). Розрахунок проводять під кожну послугу
Коли ж окупиться бізнес? Підготуйтеся, що перші місяці косметологія працює в мінус. Приблизні терміни окупності допоможе визначити середній чек з відвідувача: місячний дохід, поділений на кількість клієнтів за цей період. Підвищити середній чек (прискорити окупність) допоможе розширення асортименту процедур, перегляд цін, акції та знижки, підвищення ефективності реклами, підвищення рівня сервісу.
У середньому косметологічний бізнес в Україні окупається за 1-1,5 роки.
Просування та пошук клієнтів
Рекомендації клієнтів просувають косметологію краще за інше. Залучити аудиторію допоможуть роздаткові матеріали, банери, сайт, соцмережі з крутим контентом, налаштування таргета та контекстної реклами. Все це важливо робити до відкриття косметологічного кабінету.
Після початку роботи регулярно влаштовуйте лекції, майстер-класи, розіграші, щоб залучити нових відвідувачів та підтримати лояльність постійних. Беріть участь у тематичних подіях (семінари, симпозіуми) та/або станьте спонсором sport-, health-, beauty-заходів.
А неочевидний спосіб залучити аудиторію – наймання співробітників зі своєю клієнтською базою.
Як CRM Appointer стане в нагоді кабінету косметології
CRM Appointer – це програмне забезпечення для автоматизації малого та середнього бізнесу. Програма вміє вести клієнтську базу, допомагає відвідувачам записуватись на послуги, веде облік розхідників, рахує оклади, збирає статистику та аналітику.
CRM Appointer однаково корисна відразу після відкриття кабінету косметолога і бізнесу, що вже діє, тому що допомагає:
- залучити нових клієнтів + утримати старих;
- покращити рівень обслуговування;
- підняти ефективність управління;
- збільшити прибуток
Все це без найму нових співробітників, великих інвестицій, складних трансформацій. Бажаєте знати більше? Задавайте нам свої запитання та приготуйтеся перейти на новий рівень бізнесу.
Висновок
Отже, як же відкрити кабінет, салон, клініку косметології з максимальними шансами на успіх?
Допоможуть докладний бізнес-план, продуманий формат роботи, якісне обладнання та кваліфікований персонал. Знайдіть хорошу локацію і приміщення. Не забудьте про реєстрацію підприємства. А особливий акцент зробіть на маркетинг, високий рівень сервісу та ефективність запропонованих процедур.