Як відкрити свій салон краси з нуля

17.01.2022

Як відкрити свій салон краси в Україні? Розіб'ємо цю складну та актуальну тему на складові. Що входить до бізнес-плану? Які знадобляться документи та обладнання? Чому важливо розробити концепцію та визначити клас? Яке приміщення потрібне і як рекламуватися?

как открыть успешный салон красоты

Зміст

 

Бьюті-послуги – перспективний напрямок

Попит на послуги краси невпинно зростає. Аудиторія широка і кожен новий салон має шанс знайти свою нішу. Головне – правильно себе позиціонувати: визначити, для кого ви працюватимете, які послуги та на якому рівні пропонуватимете. Ще один важливий момент на старті – розібратися, чого залежать доходи.

Прибутковість салону краси безпосередньо пов'язана з:

  • його особливостями та фішками;
  • коректно прорахованої економічної складової;
  • вибором рекламних каналів;
  • управлінськими навичками власника.

Як визначити свою нішу, в якому порядку рухатися, відкриваючи справу, і як уникнути типових промахів підприємця-початківця? Далі розбиратись.

Яким буде ваш салон краси

Як відкрити салон і не прогоріти? Для початку вирішіть – ви хочете власну справу чи франшизу.

Франшиза – непоганий варіант, бо:

  • Можна зупинитись на відомому імені, мінімізувати ризики, заощадити час, гроші.
  • Вам допоможуть із ключовими завданнями на старті салону – дизайном та ремонтом, з персоналом, документами, закупівлею обладнання.
  • Ви відрегульовані ділові процеси та усталену репутацію, якій довіряють.

Мінуси франшизи: строгий контроль франчайзера та конкретизовані вимоги до абсолютно всього, у тому числі до прийняття бізнес-рішень.

Якщо вам важливо реалізувати амбіції, заробити власний досвід та втілити свої ідеї, відповідне рішення – відкрити власний салон.

Концепція, клас та тип

В ідеалі з концепцією народжується ідея відкриття салону. Це той образ, яким клієнт дізнається вас серед аналогічних закладів. Розробка концепції – це шлях, а пройти його допоможуть питання:

  • у яких послугах є потреба на ринку зараз?
  • який ваш клієнт?
  • які послуги та фахівці салону зможуть задовольнити потребу клієнта?
  • у чому ваша місія?
  • на яких цінностях ви побудуєте бізнес та організуєте команду?
  • як ви залучите аудиторію?

На цьому етапі визначте тип вашої студії та її ціновий сегмент – клас салону. Основні класи – це:

  • економ чи бюджетний;
  • середній чи бізнес;
  • преміум/люкс/VIP.

Клас – це вартість послуг. Також він включає особливості локації, рівень сервісу, кваліфікацію співробітників, дизайн студії та завантаженість.

Типи салонів краси:

  • Класичний – великий асортимент традиційних послуг.
  • Перукарня – заклад середнього або економ-класу, що спеціалізується на послугах та процедурах для волосся.
  • Салон-моно – одна послуга (видалення волосся на тілі, догляд за нігтями чи бровами тощо).
  • Студія експрес-послуги – швидке обслуговування, прості процедури (миття + укладання волосся, нанесення макіяжу, гігієнічний манікюр та ін.).
  • Окремі салони для клієнтів жіночої та чоловічої статі.
  • Лікувальна косметологія – серед співробітників косметологи, дерматологи, пластичні хірурги (відповідні послуги).
  • Також можна відкрити SPA салон (доглядові процедури для тіла) або студію засмаги.

У визначенні класу та типу салону допоможе дослідження ринку (хто клієнт і що йому необхідно, хто конкурент і в чому його сильні/слабкі сторони) та виявлення актуальних трендів (наприклад, зараз є тренд на салони однієї послуги). Ключове – вивчити аудиторію та подумати, які послуги/продукти їй запропонувати, а також сформувати конкурентну перевагу.

Місія та цінності

миссия и ценности

Перед тим, як відкрити салон краси, пропишіть його місію. Що ваш бізнес дасть цьому світові? Відповідь сформулюйте однією ємною пропозицією, потім розпишіть шляхи реалізації мети.

Приклади:

Місія компанії Mary Kay- робити життя жінок красивішим. Це реалізується шляхом створення якісної косметики, навчання професійних консультантів та надання їм перспектив для розвитку.

Місія бренду Schwarzkopf- Підтримка різних варіантів стилю та краси. Компанія регулярно створює для клієнтів якісні та модні косметичні продукти для догляду за волоссям.

Цінності салону краси – його релігія та філософія. Те, що ви поширите серед членів команди, буде однаково зрозуміло і важливо кожному співробітнику. Приклади цінностей, що не втрачають актуальності:

  • орієнтація на клієнта;
  • професійне надання кожної послуги;
  • висока репутація салону;
  • передбачення очікувань аудиторії.

Складіть бізнес-план

Перед тим, як відкрити власний салон, проведіть маркетинговий аналіз та прикиньте кількість інвестицій. Це допоможе адекватно оцінити витрати та доходи, зрозуміти терміни окупності підприємства. У реалізації цих завдань допоможе бізнес-план.

Увімкніть у нього пункти:

  • Цілі бізнесу – унікальні фішки, відмінності від конкурентів, докладний портрет аудиторії салону та ціновий сегмент.
  • Набір послуг, які пропонуватимете, та наповнення кожної, які косметичні засоби будуть продаватися у студії, ціни на процедури та косметику.
  • Реєстрація підприємства – оформлення документів та дозволів для законної діяльності салону краси.
  • Аналіз конкурентів – загальні дані щодо кожного, сильні та слабкі сторони, ніж ваш бізнес зможе перевершити суперників.
  • План організації - співробітники (які і скільки), їх обов'язки та зона відповідальності, графік роботи та оклади.
  • Виробнича організація – вибір приміщення, дизайн та ремонт, закупівля обладнання та інструменту, пошук та наймання кадрів.
  • Маркетинг-план – як забезпечити салону дохід: канали реклами та просування, залучення клієнтів.
  • План фінансів – вкладення на етапі підготовки до відкриття та витрати у процесі роботи.
  • Розмір стартового капіталу.
  • Окупність салону краси - підрахунок доходів за всіма майстрами, підсумовування та відрахування витрат.
  • Можливі ризики – аналіз непередбачених ситуацій та способи їх вирішення.

Необхідні документи та дозволи

Як законно відкрити салон краси? Перше – вибір форми власності:

  • Приватний підприємець (ПП або укр. абревіатура ФОП). Простіше оформити, у майбутньому простіше вести бухоблік та сплачувати податки. Власник бізнесу має матеріальну відповідальність власним майном.
  • Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ чи ТОВ). Складніша процедура оформлення документів. Резонно вибрати цю форму власності, якщо в салоні будуть медичні процедури та/або імпорт косметики із закордону.

Паралельно оформляються КВЕД (коди діяльності із зовнішньоекономічної класифікації). Для бьюті-бізнесу це:

  • 96.02 – послуги перукарень та салонів краси;
  • 96.04 – дотримання умов послуг масажу, солярію, сауни;
  • 47.75, 47.91, 20.42 – продаж косметики та виготовлення парфумерії.

Після отримання дозволу від різних служб:

  • Дозвіл від Держпродспоживслужби щодо відповідності приміщення нормам СЕС.
  • Дозвіл від пожежної служби.
  • Нормативний документ від Держадміністрації, що салон – це законний об'єкт побутового обслуговування (не завжди потрібен).
  • Ліцензія на медичні послуги (якщо вони будуть в асортименті).
  • Дозвіл на зовнішню рекламу.

Також згідно із законом у студії треба зробити куточок споживача, що включає дані про бізнес, журнал для відгуків та зауважень клієнтів, контакти органів захисту прав споживача.

Підберіть приміщення

Розташування салону

Де розташований салон – важливий критерій загалом, плюс він має нюанси для закладів різного класу:

  • локація для студії економ/бюджетного класу – місце високої прохідності людей для забезпечення стабільного припливу відвідувачів (поруч із вокзалами, метро, ​​університетами, торговими центрами або поруч із багатоповерхівками спальних районів). За розмірами підійде приміщення 50-70 квадратів;
  • середній/бізнес клас – такі салони доречні у ділових районах, центральних частинах міста, біля бізнес-або торгових центрів. Підійде площа 100+ м кв.;
  • під студії люкс/VIP класу вибирайте максимально просторі зали, які легко можна розділити на зони для релаксу, естетичних процедур і SPA. Будь-які престижні райони вітаються.

Загальні критерії вибору приміщення

Від чого відштовхуватися, вибираючи приміщення:

  • Окремий вхід до салону.
  • Можливість підтримувати високий рівень санітарії.
  • Поруч є розв'язка транспорту.
  • Мінімальна кількість прямих конкурентів у вибраному районі.
  • Жодних напівпідвальних приміщень – потрібно багато світла.
  • Мінімальна площа на робоче місце одного майстра – 15 кв. Повинно вистачити простору для роздягальні, стійки адміністратора, залу і т.д.

Якщо локація – житловий будинок, отримайте дозвіл мешканців. Для приміщення салону краси також знадобляться документи – план від БТІ, договір оренди чи право власності, проект студії, договір на постачання комунальних послуг від ЖЕКу та ін. служб.

Порада: якщо збираєтеся орендувати приміщення, договір укладайте після того, як у вас будуть на руках дозволи від усіх служб.

Купуйте обладнання

закупите оборудование

Почніть із вкладень у дизайн та ремонт. Відштовхуйтеся від вашого початкового бюджету, а чи не навпаки. Щоб відкрити стильний салон краси, виділіть кошти на дизайнерську консультацію та замовте у спеціаліста дизайн-проект. Професійний дизайнер врахує не лише стиль, а й технічні моменти.

Далі переходьте до питання купівлі техніки та інструменту. Декілька порад:

  • для початку замовте найнеобхідніше обладнання для салону краси;
  • яким буде список, залежить від типу бізнесу: один набір для перукарні, інший для nail bar, третій для солярію;
  • краще купити менше, але високої якості, оскільки обладнання є критерієм вашої оцінки у клієнта;
  • вартість обладнання, зокрема меблів, залежить від класу салону. Аналогічні крісла можуть мати ціну і 100+, і 1000+ доларів.

Найміть персонал

Як відкрити успішний салон краси? Одна з ключових умов – згуртована та професійна команда.

У бьюті-бізнесі – майстри, які одночасно талановиті, працьовиті та харизматичні, на вагу золота. Такі кадри потрібні, тому їх важливо знайти, а потім утримати.

Під час пошуку співробітників для салону краси:

  • орієнтуйтеся на наявність медичної книжки;
  • підшукуйте не лише стилістів, майстрів манікюру чи бровістів, а й професійних адміністраторів;
  • прагнете одночасно мотивувати персонал на згуртовану роботу;
  • доносьте команді пріоритет важливості високого рівня сервісу.

Щоб мінімізувати плинність, забезпечте співробітникам салону:

  • високу зарплату;
  • офіційне оформлення та оплачувану відпустку (28 днів на рік);
  • курси підвищення кваліфікації (за ваш рахунок);
  • медстрахування;
  • виїзні корпоративи.

Рекламні канали

Про залучення клієнтів подумайте ще на етапі створення концепції салону краси. Інакше будь ваш бізнес навіть тричі унікальним, про це ніхто не дізнається.

Варіанти доступних та ефективних каналів реклами для бьюті салону:

  • Соц. мережі (особливо FB та Instagram).
  • Співпраця з блогерами та лідерами думок.
  • Розсилка електронною поштою.
  • Платна контекстна реклама.
  • Внесення салону краси до спеціальних порталів пошуку.
  • Розміщення на картах 2gis та Google Maps.
  • Реклама по ТБ та на радіо.
  • Друкована реклама – у виданнях чи роздавальний матеріал (буклети, флаєри, листівки).
  • Зовнішня реклама - білборд, сітілайт, штендер.

Поради:

  • тестуйте одночасно кілька рекламних каналів, а чи не вкладайте багато грошей на один;
  • для акаунтів у соціальних мережах найміть спеціальну людину;
  • продумайте програми бонусів для постійних клієнтів.

Окупність салону краси

окупаемость салона красоты

Як відкрити салон і не прогоріти?

Попередньо оцініть прибуток бізнесу:

  • підрахуйте дохід за одним майстром. Середній чек помножте на середню кількість обслужених клієнтів та кількість годин роботи. Від отриманого числа відніміть зп майстра;
  • потім підсумовуйте такі розрахунки за всіма майстрами і відніміть від суми витрати салону.

Обов'язкова умова окупності – коректно розрахована економіка, як попередня, і по ходу роботи. Щоб невелика студія окупилася, потрібно зазвичай від 6 до 10 місяців. У закладів бізнес-класу термін складає 1-2 роки.

Яку типову помилку роблять майстри, які вирішили відкрити свій салон? Вони орієнтуються на прибуток у касі та не ведуть видатковий облік. В результаті, якщо гроші є, власник платить оренду та заробітні плати працівникам, що закуповує витратний матеріал. Але за відсутності регулярного обліку протягом одного з наступних місяців грошей на всі витрати не залишається. За статистикою неможливість виплатити оренду – найпопулярніша причина прогорання студій краси. Рекомендація досвідчених підприємців відкласти кошти на сплату оренди з розрахунком на рік.

Як бути на крок попереду конкурентів

Для успішної роботи салону краси потрібно знати клієнта, бути уважним та формувати персоналізоване ставлення. Важливо розбиратися в бізнес-процесах, збирати та аналізувати статистику, вміти приймати рішення. Друг і помічник у цьому – CRM-система:

  • Допомагає зрозуміти, що відбувається у вас у бізнесі, запланувати результат та прийти до нього.
  • Збирає та зберігає максимально повну інформацію про відвідувача, допомагає збільшити лояльність постійних клієнтів та залучити нових.
  • Здійснює роботу над помилками та допомагає підвищити якість обслуговування.
  • Швидко та без помилок вважає зарплату працівникам.
  • Контролює витрати та допомагає їх мінімізувати.

Щоб забезпечити прибутковість вашому салону, зважте на необхідність інвестицій у СРМ-систему ще на етапі створення бізнес-плану.

на шаг впереди конкурентов
connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo