Як відкрити перукарню: покрокова інструкція

Автор: Юлія Піскова

30.08.2023

Сьогодні у блозі APPOINTER матеріал для тих, кого цікавить перукарський бізнес. Перерахуємо важливі кроки дорогою від ідеї до готового салону. Розкажемо, чому формат потрібно вибрати насамперед, а потім шукати приміщення. Торкнемося теми автоматизації та переваг використання CRM. Також обговоримо нюанси відкриття різних видів перукарень – дитячого, чоловічого, бюджетного та експрес-обслуговування.

как открыть парикмахерское дело

Зміст:

 

Перспективи перукарського бізнесу в Україні

На українському ринку функціонують 10+ тисяч салонів краси. Лише 3% посідає мережевий бізнес, решта – окремі перукарні зі своїми клієнтами. Маєте намір відкрити власну справу? Є 2 хороші новини: не потрібні надхмарні вкладення та окупність настає протягом року. Конкурентний бар'єр також легко обійти: прямої конкуренції у вас не буде, хіба салони, які поряд. В іншому кожна перукарня працює у своєму сегменті, пов'язаному з територією.

На питання, чи варто відкривати перукарню, дамо ствердну відповідь. Навіть у кризу люди регулярно стрижуться. І для більшості якість послуг важливіша, ніж їхня ціна. Перукарська ніша перспективна і місця у ній вистачить усім.

Хочу відкрити перукарню – з чого почати

Почніть із бізнес-плану. Структурований та продуманий, він дасть покрокову інструкцію для роботи, наштовхне на вибір ефективної стратегії розвитку, підсвітить можливі ризики – допоможе краще розібратися у власному бізнесі.

Що необхідно прописати в бізнес-плані для відкриття перукарні:

  • загальну концепцію та формат підприємства;
  • цілі і завдання;
  • портрет аудиторії;
  • ситуацію на ринку;
  • набір послуг + ціни;
  • окупність та ризики;
  • список документів для роботи;
  • посади та кількість співробітників, оклади, розклад;;
  • фінансовий та виробничий плани;
  • шляхи просування.

Як відкрити свою перукарню в Україні з нуля

Как открыть свою парикмахерскую в Украине с нуля

Крок 1: спочатку формат

Формат впливає на те, яке потрібне приміщення, під якого клієнта і для яких послуг.

Основні формати:

  • 1. Економ – невеликий салон, куди клієнти йдуть, щоби бюджетно підстригтися, зробити укладання, пофарбувати волосся. Витрати на відкриття такої перукарні мінімальні.
  • 2. Середній клас – паралельно з волоссям клієнтам пропонують процедури для нігтів, вій, брів. Цінова політика вища, як і рівень сервісу.
  • 3. Перукарні VIP-рівня – максимум у всьому: від оформлення залів до асортименту послуг. На reception пропонують каву та ін напої, майстри доглянуті і носять уніформу, адміністратор привітний і т. д. Цільова аудиторія відповідна.

Визначаючись з форматом, аналізуйте ринок, вивчайте споживчі переваги та враховуйте ризики. Наприклад: у кризу з більшою ймовірністю виживуть салони класи економ.

Крок 2: приміщення, щоб відкрити перукарню

Якщо мова не про елітний салон, переважну кількість ваших клієнтів складуть люди, які живуть неподалік. Тому уважно обирайте район та/або шукайте прохідне, чільне місце. Відповідна будівля або стоїть окремо, або це частина ТЦ, лазні, вокзалу та ін. Також можна відкрити салон у житловому будинку на першому, цокольному або підвальному поверсі за наявності окремого входу.

Вимоги до приміщення для відкриття перукарні:

  • площа зали – 60+ м кв.;
  • зал для обслуговування клієнтів окремо, склад окремо + кімната для персоналу, санвузол;
  • центральний водопровід та каналізація, а також вентиляція, щоб вивітрювалися хімічні пари;
  • можливість монтувати продумане освітлення;
  • облицювання стін, підлоги, стелі повинно допускати часте вологе прибирання + дезінфекцію.

Крок 3: які документи потрібні для відкриття перукарні

Спочатку ви реєструєте форму підприємництва. Підійде ФОП або ТОВ (рос. ООО). Потім сплачуєте держмито та вибираєте форму оподаткування – ЕНВД (єдиний податок на поставлений дохід) або УСН (спрощена система оподаткування). За потреби відкриваєте розрахунковий рахунок.

Далі треба оформити договір оренди, якщо приміщення вам не належить. Ліцензія на надання перукарських послуг не потрібна, якщо в їхньому списку немає косметологічних.

Якщо ви не використовуєте ЕНВД, купіть касовий апарат та поставте на облік у Податковій. Обов'язково перевірте відповідність перукарні санітарним нормам. Укладіть договори з Пожежною службою та СанЕпідемСтанцією (на утилізацію сміття, окремо на утилізацію люмінесцентних ламп, на прання білизни, на санітарну обробку приміщення).

Щоб законно відкрити перукарню в Україні, заведіть журнал обліку засобів дезінфікування, ознайомте співробітників з технікою безпеки, зафіксуйте все в спец. журнал. Роздрукуйте на стіну плани евакуації та вентиляції, розмістіть у салоні засоби протипожежної безпеки.

Крок 4: яке обладнання потрібне для перукарні

Купуйте:

  • перукарські крісла;
  • великі дзеркала;
  • раковини для миття волосся, сушарки;
  • меблі в зал очікування;
  • столики, шафки, статичні та мобільні полички;
  • вішалки для одягу;
  • сміттєві кошики.

Що ще потрібно для відкриття перукарні? Основні позиції інструментів – ножиці, машинки для стрижки, фени, плойки, гребінці, бігуді, затискачі. Плюс до цього фартухи (для майстрів), накидки (для клієнтів), рушники. До витратної хімії увімкніть лаки, гелі, фарби, шампуні, пінки. Конкретні списки залежать від формату та класу салону.

Крок 5: кого наймати

Чи вигідно відкрити перукарню? Експерти сходяться на думці, що це найбільш прибуткова справа у невеликому місті. Але успіх бізнесу багато в чому залежить від якості послуг та персоналу. Наймайте кваліфікованих майстрів з освітою та досвідом роботи. Просіть співробітників надати документи та сертифікати. Простежте за наявністю медкнижки. Вік перукарів не такий важливий, як майстерність та комунікативні навички.

Кого наймати? Мінімальний набір включає 2-3х майстрів-перукарів, адміністратора, прибиральницю.

Как открыть свою парикмахерскую в Украине с нуля

Крок 6: як рекламувати та просувати перукарський салон

Рекламуйте до відкриття і продовжуйте після. Заманюйте клієнтів, а не чекайте, що вони прийдуть самі (хоча так також буде).

З offline/online методів перукарні підійдуть:

  • вивіска - стильна, яскрава, помітна здалеку;
  • роздавальна поліграфія – листівки, флаєри, купони знижок, буклети, візитки. Їх можна роздавати на вулиці та/або поміщати у поштові скриньки будинків вашого району;
  • реклама у газеті;
  • контекстна реклама;
  • публікація оголошень на інтернет-дошках оголошень;/li>
  • розміщення позначки на Google картах;
  • створення інформаційного сайту;
  • ведення тематичної групи у соц. мережах. На це зробіть акцент спочатку, як на найефективніший і найдоступніший метод.

Крок 7: відкриття перукарні має запам'ятатися

Свято на честь першого робочого дня – це рекламний захід + робота щодо формування клієнтської бази. Ключове завдання – розповісти аудиторії, чому вашими послугами варто користуватися.

У рамках свята проведіть:

  • безкоштовні консультації майстрів, діагностику;
  • стрижки, укладання, фарбування по знижці;
  • лотерею із приємними для клієнтів призами.

Щоб відкриття перукарні справило максимально приємне враження, подбайте про оформлення свята та частування для відвідувачів. А щоб прийшло якнайбільше людей, проінформуйте їх про свято заздалегідь (постери, оголошення в соцмережах тощо).

Крок 8: чому важлива автоматизація

Автоматизований облік та управління перукарнею варто впровадити з моменту відкриття. Це допоможе CRM-система APPOINTER, розроблена для бьюті-бізнесу.

Переваги використання CRM:

  • Можливість визначити ефективну стратегію розвитку.
  • Високий рівень обслуговування клієнтів.
  • Автоматична робота на залучення аудиторії.
  • Простий контроль + ухвалення рішень для власника.
  • Зручне поповнення розхідників, швидка інвентаризація в салоні та багато інших.

Автоматизація бізнес-процесів заощадить час господарю салону та розвантажить співробітників – підвищить продуктивність, покращить стосунки у команді, знизить ризик помилок. Клієнти будуть легко записуватись на послуги, отримувати нагадування про візити та інформацію про акції. В результаті виростуть середні чеки, знизяться можливі збитки та підвищиться прибуток перукарні. Все це без найму додаткових співробітників та доп. вкладень.

Нюанси відкриття перукарень різних видів

Який би тип салону ви не вибрали, описане вище залишиться актуальним. Проте зі спеціалізацією визначтеся на етапі написання бізнес-плану, оскільки різні перукарні мають свої нюанси.

Як відкрити економ перукарню

Бюджетному салону підійде форма підприємництва ІП (індивідуальний підприємець), вона ж є ФОП. Її швидко та просто оформити, податки будуть невисокими.

У перукарень найбільш низький рівень конкуренції і великий потік клієнтів. Головне – вибрати вдале місце для відкриття: наприклад, густонаселений спальний район. Ремонт та оформлення залу можна виконати без дорожнечі та химерності. При цьому бюджетний формат не означає дешеве обладнання. Навпаки – закуповуйте професійне обладнання, яке винесе навантаження безперервним клієнтопотоком.

открытие парикмахерского салона

Як відкрити експрес перукарню в Україні

Цей тип салону також має великий потік клієнтів (+гарантований заробіток), оскільки багато хто цінує можливість швидко та недорого підстригтися без попереднього запису. Плюси такого формату – простота організації та контролю, мінімальні вкладення та податки.

Для відкриття:

  • вибирайте ергономічні, мобільні меблі;
  • інструмент має витримувати безперервну роботу;
  • використовуйте косметичні засоби із швидким ефектом;
  • можна обійтися невеликим приміщенням максимально людної локації;
  • дзеркала в залі повинні бути більшими, а підсвічування – яскравим;
  • замовте помітну здалеку вивіску.

Оскільки клієнти експрес-салонів завантажені роботою, графік роботи можна структурувати так: під «конвеєрні» послуги виділіть час до 9.00 ранку, обідній період та період після 18.00. Решту часу приймайте відвідувачів під запис.

Як відкрити дитячу перукарню з нуля

Шукайте приміщення біля дитячих майданчиків, садків, шкіл. Якщо це перукарня у ТЦ, нехай поряд буде ігровий куточок, магазин дитячого одягу, іграшок чи солодощів, парк атракціонів.

Ваші клієнти – діти від року до 15 років. Наймайте на роботу співробітників, які вміють знаходити підхід до таких відвідувачів. В оформленні залу використовуйте яскраві кольори та ігрові елементи, купіть для салону іграшки, дитячі книги, комікси та частування.

У просуванні бізнесу орієнтуйтеся не так на дітей, як на батьків.

Чоловіча перукарня – як відкрити

В ідеалі вже назва має залучати цільову аудиторію. Для чоловічого салону оптимальна локація біля торгового/офісного центру максимально прохідна. Навіть якщо у вас не повноцінний барбершоп, не заощаджуйте на оформленні залу та постарайтеся створити атмосферу чоловічого клубу. Зокрема продумайте зону очікування – тематичні журнали, ігрова приставка, напої, кавоварка.

У списку послуг мають бути спеціалізовані опції – чоловічі стрижки та укладання, стрижка + стайлінг бороди, вусів, можна додати чоловічий манікюр. Майстрів наймайте відповідної кваліфікації, а саме – барберів.

Скільки коштує відкрити перукарню в Україні

Розрахуємо вкладення у бізнес із використанням усереднених цифр.

Стартові витрати:

  • оформлення підприємства – 320₴;
  • ремонт – 40 000 ₴;
  • реклама - 13 000 ₴;
  • обладнання, меблі, техніка, уніформа, розхідники - 50 000 ₴ + 20 000 ₴ + 15 000 ₴ + 15 000 ₴ + 10 000 ₴;
  • касовий апарат – 3200₴;
  • інтернет, телефон – 400 ₴.

Разом ~ 167 000 ₴.

Щомісячні витрати:

  • оренда – 7 000 ₴;
  • реклама - 5 000 ₴;
  • оклади – 46 000 ₴;
  • комунальні послуги, телефон, інтернет – 3000₴ + 300₴;
  • обслуговування касового апарату – 320₴;
  • розхідники, канцелярія, миючі засоби – 6 000₴ + 300₴ + 300₴ + 200₴..

Разом ~ 69 000 ₴.

Чи вигідно відкривати перукарську справу

Спочатку підрахуємо дохід за умов:

  • конкуренти – салони середнього класу та економ;
  • вартість ваших послуг середньоринкова;
  • середній чек = 160₴;
  • середня відвідуваність одного перукаря на день – 10 осіб;
  • 2 майстри на день заробляють 3200 ₴.

Місячна виручка салону: 3200 ₴ * 30 днів = 96 000 ₴. Чистий прибуток: 96 000 ₴ - 69 000 ₴ = 27 000 ₴. Віднімемо з цієї цифри 15% єдиного податку: 27 000 ₴ * 0,15 = 4 050 ₴; 27 000 ₴ – 4 050 ₴ = 22 950 ₴.

Тепер вважаємо окупність: 167 000 ₴ / 22 950 ₴ = ~7,3. Висновок: ваш салон окупиться за 7+ місяців. Реальніша цифра – 10 місяців. З урахуванням швидкої окупності, низької конкуренції та невисоких інвестицій, відповімо, що відкривати перукарню вигідно.

Как открыть свою парикмахерскую в Украине

Висновок

Щоб відкрити свою перукарню з нуля та підвищити шанси на процвітання, заздалегідь продумайте ризики. Салон може зіткнутися з неплатоспроможністю, падінням попиту та цін, інфляцією, а також виробничими, фінансовими та природними ризиками. Впоратися з проблемами допоможе гнучка політика цін, якісний сервіс та послуги, реклама, профілактика та ремонт техніки, прописана стратегія розвитку, створення фонду на випадок непередбачених ситуацій та страхування майна.

connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo