Ефективні акції для салону краси
21.02.2022
Чи актуальні акції у салоні краси у новому році? Однозначно так! Але навіщо це потрібно б'юті-студії та як організувати залучення нових клієнтів і не прогоріти? Сьогодні в блозі Appointer про створення таких заходів, вимірювання їх ефективності, причини провалів та варіанти вдалих рішень.
Зміст
- Чи має сенс проводити акції у салонах краси
- З якою метою влаштовувати акції
- Як створити акцію
- Дізнайтесь все про цільову аудиторію салону
- Визначте цілі
- Пошук вдалих ідей для акцій у салоні
- Як обійти салони-конкуренти
- Вибір часу для акції
- Інвестуйте в CRM-систему
- Як і навіщо визначати ефективність акції
- Причини провалу акцій та можливі ризики
- Ви не знаєте своєї аудиторії
- Низький рівень акційної пропозиції
- Знижки на непостійні процедури
- Зростання конкуренції всередині салону краси
- Неякісна організація
- Варіанти вдалих акцій у студії краси
- Щасливий годинник/happy hour
- Перша процедура курсу безкоштовно/тест-драйв
- Подарунок при замовленні послуги
- Спеціальні пропозиції перед підвищенням цін
- Інші варіанти хороших акцій
- Як забезпечити успіх акції: висновки
Чи має сенс проводити акції у салонах краси
Розіграші, подарунки та знижки пропонує кожна бьюті-студія, бо акцією давно нікого не здивуєш. Відвідувачі салонів звикли до такої щедрості і неохоче йдуть туди, де на них не чекає подарунок. Однак, перераховане – не привід від акцій відмовлятися.
Обговоримо "Consumer Promotion" - акції для залучення клієнтів у салон краси. Такі пропозиції спонукають відвідувачів записатися бьюті-студію та/або придбати косметичну продукцію. Серед інших завдань – створення + підтримка репутації салону краси, оновлення бренду та підвищення статусу серед конкурентів та ін.
Щоб акція досягла мети, із нею потрібно ретельно попрацювати: поставити завдання, скласти план, покроково втілити його та оцінити ефективність. Про все це далі.
З якою метою влаштовувати акції
Основні завдання для салону краси – це:
- залучити клієнтів до салону;
- посилити лояльність ЦА, повернути клієнтів;
- розпродати косметичну продукцію;
- презентувати нові послуги, продукти;
- популяризувати існуючі, але не потрібні послуги салону краси;
- просунути сезонні процедури;
- посилити попит у «високий» сезон/підтримати у «низький».
Круті акції у салоні краси допомагають підвищити завантаженість та кількість відвідувачів, побудувати грамотну комунікацію з аудиторією, продати неходовий час (і товар), покращити імідж студії.
Категорії акцій, які можна провести у салоні краси:
- постійна– без обмежень за часом та сезоном, проводиться цілий рік. Наприклад, кожна четверта жіноча зачіска зі знижкою 50%;
- короткочасна- З кінцевим терміном, стимулює клієнтів салону брати участь. Знижка на ламінування 25% на 14 днів;
- сезонна– проводиться у періоди спаду («низькі» місяці, час після свят тощо). Дуже популярні в такий період процедури, що відновлюють і розслабляють (масаж, відновлення волосся тощо);
- ситуативна- Цікаві акції в салонах краси до значних заходів, дат, свят. Класичний варіант – знижки на день 8 березня для прекрасної статі;
- пакетна- Декілька послуг разом за більш вигідною вартістю. Розумно влаштовувати перед святами, коли багато хто хоче зробити все й одразу;
- ексклюзивна - розрахована на частину клієнтської бази салону. Наприклад, пропозиція для VIP-аудиторії;
- giveaway – розіграші косметики та послуг. Корисно проводити у соц. мережах салону краси з метою виростити популярність сторінок.
Як створити акцію
Щоб вичавити з акції в салоні краси все максимально, а можливі ризики звести до нуля, складіть план дій і приготуйтеся ретельно працювати з кожним пунктом.
Дізнайтесь все про цільову аудиторію салону
Без розуміння потреби клієнта нічого не вийде. Тому досконально вивчіть свою ЦА:
- познайомтеся з відвідувачем;
- дізнайтеся про його переваги та інтереси;
- структуруйте та аналізуйте інформацію;
- плануйте захід.
Хорошу акцію в салоні краси клієнт сприймає як знак уваги. Тому складайте докладний портрет аудиторії та розмірковуйте, як дати те, що їй потрібно.
Спирайтеся не на загальну сегментацію аудиторії, а на збір даних щодо кожного клієнта. Збирайте інформацію разом із співробітниками всіма доступними способами – бесіда з відвідувачем, аналіз його процедур, заповнення анкет та ін.
Визначте цілі
Спочатку думайте про цілі, а під них розробляйте відповідну пропозицію.
Яку акцію проводити у салоні красиякщо стоїть завдання збільшити приплив відвідувачів? Підійде варіант «візьми із собою друга – отримай знижку». Якщо плануєте презентувати косметичний продукт і хочете мінімізувати старі запаси, така акція, звісно, не спрацює.
Пошук вдалих ідей для акцій у салоні
Дізнавшись клієнта і поставивши ціль, сміливо пірнайте у пошук ідей. Орієнтуйтеся на відвідувача, його інсайти, життєві обставини та потребу безпосередньо зараз. Відмовтеся від стандартного напрямку пошуку ідей (компанія – її послуги та товари, бренд, майстри, переваги салону краси).
Скористайтеся іншим шляхом:
Життя вашого клієнта
- Потреби та бажання?
- Сімейний статус?
- Час?
- Особливості поведінки?
- Місце?
Докладно заповніть колонки та аналізуйте інформацію, щоб отримати основу для вирощування справді вдалих ідей для акцій.
Не сприймайте клієнта як щось окреме, а взаємодійте з ним. Почніть з того, як ви повідомите відвідувачів про акції в салоні краси. Відмінно діє заклик – надіслати фото для професійної рекомендації за стилем, залишити відгук з метою отримати бонус. Намагайтеся надати повідомленню форму діалогу, а не оголошення. Обговоріть щось із клієнтом, запитайте про його думку.
Погано: «Даруйте близьким радість – купуйте сертифікати у подарунок!»
Добре: «У нас з'явилася обмежена серія подарункових карток до Нового Року! Твоєї подруги сподобається, що скажеш?
Як обійти салони-конкуренти
Прямих конкурентів треба знати не гірше, ніж відвідувачів. В ідеалі акції повинні виділятися і бути кориснішими ЦА, ніж у салонів краси, що конкурують.
Поради:
- дізнайтесь кількість найближчих бьюті-салонів, їх особливості та фішки;
- чи є у конкурентів надлишок акцій одного типу та нестача в інших?
- як обслуговують акції в інших студіях краси? Запишіться самі чи просіть знайомих стати таємними клієнтами;
- вивчіть цінову політику, рівень сервісу та фахівців, знижки суперника.
Вибір часу для акції
Щоб акція вистрілила, прив'яжіть її до пори року, особливої дати, святкового періоду. Відповідні варіанти:
- відкриття або день народження салону;
- початок сезону;
- старт нової процедури/запуск нової косметики;
- ДР вашого клієнта;
- свята – 14 лютого, новорічний період, 8 березня, Хелловін.
Інвестуйте в CRM-систему
Пункти вище вимагають збирання та обробки величезної кількості інформації. Найшвидше і точніше це зробить CRM-система. У неї розумно інвестувати не лише для створення крутих акцій у салоні краси.
CRM Appointer допоможе:
- Оцінити прибутковість акційних заходів.
- Обчислити недоліки і допускати їх більше.
- Зібрати максимально повну базу даних клієнтам салону краси.
- Автоматизувати усі процеси.
- Враховувати знижки у звітності бізнесу.
- Розсилати повідомлення про спец. пропозиції відвідувачам – всієї ЦА або лише певної її частини.
Як і навіщо визначати ефективність акції
Хороша акція у салоні краси – проста, зрозуміла, кінцева (крім постійного типу акцій). Захід важливо узгодити з іншими програмами маркетингу та лояльності. Підготовка та дотримання плану «Як створити акцію» – вже запорука успіху.
А щоб зробити висновки, чи коштувала гра свічок, оцінюйте ефективність заходів.
Дайте відповіді на запитання:
- Чи реалізувалася мета акції? Чи відбулося підвищення продажів та збільшення клієнтської бази? Яке завдання ви ставили на початку і чи досягнуто вона?
- Скільки ви заробили у результаті? Оцініть фінансові показники акції. Це допоможе зробити систему CRM.
- Чи покращилися стосунки вашого салону краси з клієнтами? Навіть якщо не була мета збільшити кількість відвідувачів, хороша акція привертає увагу клієнтів, допомагає покращити комунікацію та отримати активний фідбек.
Добре, якщо по кожному з пунктів була позитивна динаміка. Щось пішло не так, як ви очікували? Це ґрунт для роботи над помилками та досвід на майбутнє.
Порада: робіть оцінку ефективності в процесі акції, а не лише після завершення. Це допоможе відразу усунути помилки та мінімізувати витрати.
Причини провалу акцій та можливі ризики
Винуватці відсутності результатів – погана організація, непідготовленість та спонтанність акцій у салоні краси. Також захід може провалитися через те, що:
- ви не потрапили на інтереси клієнтів;
- увага перескочила з однієї процедури в салоні на іншу, що не вплинуло на загальний прибуток;
- аудиторія пасивна в очікуванні вигідної пропозиції тощо.
Розглянемо основні причини провалів уважніше.
Ви не знаєте своєї аудиторії
Це може призвести до того, що ви не зможете запропонувати людям щось цікаве. Успішна акція не в тому, що стилісти вашої студії краси найкращі. У посланні до клієнта дайте те, що важливе і потрібне йому.
Погано: «Укладання у кращого стиліста області зі знижкою 30% до Нового року!»
Добре: «Стань найкрасивішою на новорічній вечірці Знижки 25% на макіяж, фарбування, стрижку та укладання до свят!»
Низький рівень акційної пропозиції
Ахіллесова п'ята більшості акцій у салонах краси:
- попит на послугу зріс, а забезпечити виконання на належному рівні студія краси не може;
- оголошено знижки на нову косметику, бо власник вигідно купив партію. Але якість продукту не перевірили заздалегідь і клієнти залишаються незадоволеними результатами використання.
Обидва варіанти зводяться до поспіху, спонтанності, відсутності продуманості.
Знижки на непостійні процедури
Результативність показують акції на процедури/косметику студії краси, які відвідувачі купують регулярно. Разові послуги - не найкраща ідея для спец. пропозицій.
Хороша ідея- Знижки на фарбування, стрижки, манікюр, педикюр.
Погана ідея- Знижка на перманентний макіяж. Його роблять один раз на тривалий час. Немає гарантії, що людина знову повернеться до вашого салону краси.
Зростання конкуренції всередині салону краси
Йдеться про ситуації, коли попит однією послугу зростає з допомогою просідання інший.
Приклад:
- у студії виконуються лікувальні процедури для волосся;
- ви додаєте до них ще одну рівного рівня та вартості та влаштовуєте на неї акцію;
- в результаті її активно купують, залишаючи поза увагою інші аналогічні послуги.
Результат: Ви перевели відвідувачів з однієї послуги на іншу, фінансовий результат залишився тим самим.
Робота над помилками: акцію вводите не на послуги-конкуренти, а на процедури, що взаємодоповнюють. Клієнти замовляють більше – салон краси отримує прибуток.
Неякісна організація
Поспіх в організації акції в салоні негативно впливає на її ефективність. Приклади:
- Частина аудиторії не відгукнулася спец. пропозиції через погану поінформованість.
- Складна система знижки відштовхнула аудиторію – люди не захотіли морочитися заради бонусу.
- Попит настільки перевищив пропозицію, що не вистачило майстрів.
Такі ситуації призводять до збитків чи падіння репутації салону краси. Поспіх цього не вартий.
Варіанти вдалих акцій у студії краси
Яку ж акцію організувати у своєму салоні? Нижче популярні варіанти спец. пропозицій – давайте розберемо, коли та чим вони вигідні.
Щасливі години/happy hour
Йдеться про спеціальні ціни на процедури, що діють у максимально вільні години салону.
Приклад: знижка 25% на всі послуги з 12.00 до 15.00 у будні дні.
Вигода- Можливість замість простою заробити.
Акції знижкикористуються великою популярністю у клієнтів та дають простір для фантазії власнику салону. Варіанти:
- знижки для тих, хто відвідує салон краси вперше;
- знижки тим, хто приведе друга;
- у разі введення нової процедури знижка на перший місяць;
- покупка косметики за спеціальною ціною (майстер використовує продукт під час роботи з клієнтом, потім пропонує купити цей засіб по знижці);
- «чорна п'ятниця» тощо.
Круті акції у салоні краси з цієї категорії – подарункові картки по знижці. Запустіть таку пропозицію перед святами, коли більшість клієнтів шукають подарунки. Поширення карт салону дозволить збільшити кількість потенційних відвідувачів.
Перша процедура курсу безкоштовно/тест-драйв
Акція чудово працює для нових процедур (особливо якщо вони серійні). Якщо клієнт сподобається послуга, він запишеться на весь курс. Для власника салону це ще й можливість допродати косметичні засоби, що використовуються у процесі.
До категорії також входять пропозиції безкоштовного тестування косметики або семплінг. Якщо провести його правильно, клієнт придбає кошти, які спочатку безкоштовно випробував.
Погано: безкоштовні пробники лежать у вазі на стійці адміністратора салону Тут є приємна дрібниця для відвідувача, але немає стимулу для подальшої покупки.
Добре: роздавати пробники та консультувати відвідувачів щодо використання та результатів.
Важливо: залучайте косметичні засоби сегменту преміум, а не мас-маркет
Подарунок при замовленні послуги
Приклад: шампунь + бальзам для збереження кольору при замовленні процедури фарбування волосся.
Вигода- Можливість реалізувати залишок косметичної продукції перед закупівлею нових коштів.
Спеціальні пропозиції перед підвищенням цін
Акцію, коли у салону краси планується подорожчання. Попередьте клієнтів заздалегідь. До того ж запропонуйте покупку абонементу на відвідування терміном, наприклад, три місяці за старими цінами або зі знижкою. Можна також додати до абонементу подарунок – безкоштовну послугу, консультацію майстра або косметику.
Інші варіанти хороших акцій
Можна використовувати одну з таких ідей:
- знижки відвідувачам, які залишили відгук;
- безкоштовні консультації майстрів при покупці косметики;
- преміум-пакети послуг – 3+1, 2+1;
- лотереї, конкурс чи ігри (здорово залучати відомих людей до вручення подарунків).
Також ефективно при продуманому використанні роздавати флаєри на знижки.
Як забезпечити успіх акції: висновки
Інвестуйте час, інтелект та засоби, щоб захід окупився. Пам'ятайте про:
- Організацію - поетапно, без поспіху, з розрахунками.
- Вивчення клієнтської бази.
- Постановка конкретних цілей – розбивайте одне велике завдання на дрібні.
- Узгодженість із програмами лояльності та просування салону краси.
- Оцінку та аналіз результативності.
- Використання системи CRM.
Не поспішайте, щоб не потрапити до пастки недостатньої підготовки. Якщо запущена акція не дає результатів, поверніть її, проведіть роботу над помилками та почніть щось нове.