Як написати бізнес план салону краси
06.10.2021
Як скласти бізнес-план салону краси: які пункти в нього включити і якою інформацією наповнити? Чи потрібно взагалі витрачати час на цю задачу перед відкриттям власного бізнесу? Сьогодні в блозі Appointer детально відповідаємо на важливі питання даної теми.
Зміст
- Актуальність б'юті бізнесу і важливість стратегії
- Що таке бізнес-план
- Які функції виконує бізнес-планування
- Наповнення бізнес-плану
- Цілі вашого бізнесу
- Які послуги будете надавати
- Реєстрація бізнесу
- Аналіз ринку конкурентів
- Організаційний план бізнесу
- Організація виробництва
- Маркетинговий план
- Фінансовий план
- Стартовий капітал для бізнесу
- Підрахуйте окупність
- Розпишіть ризики
- На закінчення: чому все-таки важливий бізнес-план
Актуальність б'юті бізнесу і важливість стратегії
Салони краси не втрачають актуальності, навпаки - вона зростає. Адже добре виглядати хоче все більше людей, а часу на це небагато, враховуючи сучасний ритм життя. Якщо спробувати себе в такому бізнесі - ваша мрія, прийшов час її реалізовувати. І почати варто з покрокового бізнес-плану вашого майбутнього салону краси. Адже статистика говорить нам, що старт-ап з попереднім плануванням вдвічі частіше виявляється успішним, ніж без.
Написати бізнес-план - серйозне завдання, що вимагає витрат часу і розумових ресурсів. Але створення такої стратегії допомагає пройти шлях від хорошої ідеї до успішного запуску. Головне - розписати все грамотно і максимально детально.
Далі ми розповімо про функціонал і наповненні бізнес-плану для салону.
Що таке бізнес-план
Цей документ веде початківця бізнесмена і орієнтує досвідченого. Це докладний керівництво до дії, знижує рівень стресу і збільшує шанси на успіх.
Бізнес-план салону краси(і будь-якого іншого починання) детально описує етапи організації і структурує дані про майбутнє підприємстві. Типова структура документа включає:
- Перелік + наповнення послуг, концепцію підприємства і цільових клієнтів салону.
- Докладний конкурентний аналіз і унікальна торгова пропозиція салону краси.
- Стратегію маркетингу і просування бізнесу.
- Структуру бізнесу.
- Розрахунок фінансових показників - витрат, доходів, стартового капіталу, окупності та ін.
Які функції виконує бізнес-планування
Бізнес-план салону краси буде потрібно вам для:
- опрацювання ідеї. Розписавши все докладно, ви критично оціните ідею і вирішите, чи життєздатна вона: що підкоригувати, що додати і що прибрати. Ви зможете відстежити ризики і зрозуміти розміри необхідних вкладень. Ви краще зрозумієте індустрію краси в цілому;
- контроль реалізації. Покроковий бізнес-план салону краси - керівництво до дії, яке вказує, як стартувати, просуватися, утримуватися на плаву та ін .;
- підбір команди. Ви зрозумієте, кого наймати в штат, які вимоги висувати до кандидатів, також розберетеся, скільки коштує на ринку хороший фахівець;
- вирішення внутрішніх і зовнішніх завдань. Бізнес-план необхідний як чітке керівництво до дії не тільки вам, але і вашим майбутнім співробітникам, зокрема - керівних посад.
Наповнення бізнес-плану
Почніть з резюме підприємства - опишіть детально концепцію, можливі ризики, час окупності. Слідом за цим розпишіть такі статті бізнес-плану відкриття салону краси:
- Ваші цілі.
- Послуги.
- Форма власності і реєстрація.
- Аналіз конкурентів.
- Організаційний план.
- Організація виробництва.
- Маркетинговий бізнес-план.
- Фінансовий план.
- Скільки потрібно коштів для відкриття салону.
- Окупність.
- Ризики.
Що ж включає кожен з пунктів?
Цілі вашого бізнесу
В даному розділі пропишіть:
- Унікальна торгова пропозиція (УТП). Чим ви відрізняєтесь від конкурентів? Чим хочете залучити потенційного покупця? Чи є у вас якісь унікальні фішки?
- Цільову аудиторію (ЦА). Хто ваш клієнт - віковий інтервал, стать, рівень достатку, рід діяльності, специфічні риси.
- Сегмент. Салон орієнтований на середній клас або це преміум-сегмент?
Важливо: кожен розділ бізнес-плану створення салону краси розписується детально - до дрібниць. Не полінуйтеся витратити на це дні або навіть місяці - в результаті виграєте.
УТП: Ваші переваги серед конкурентів можуть бути простими - комбінація великого асортименту послуг з відносно невисоким цінником. До цього додайте високий рівень сервісу в салоні краси. Якщо орієнтуйтеся на середній клас, виявляйте послуги більш високого рівня за середню вартість і вас швидко помітять.
ЦА: Розуміння того, хто ваша аудиторія, і докладний її портрет допоможуть з позиціонуванням і оформленням бізнесу - де зняти приміщення, як назвати салон, як оформити, щоб залучити саме вашого клієнта. Очевидно, що надання іміджевих послуг пенсіонерам та офісним співробітникам потребують різного підходу.
Які послуги будете надавати
В даному розділі бізнес-плану салону краси розпишіть:
- Набір послуг з докладним наповненням кожної.
- Список товарів (якщо збираєтеся продавати в салоні Догляду кошти, гребінці та ін.).
- Ціни.
Базові послуги салону краси:
- стрижки (для жінок чоловіків, + дитячі);
- манікюр, педикюр (доглядовий, декоративний, коригувальний, нарощування нігтів);
- перелік б'юті-послуг (чистка обличчя, пілінги, видалення волосся);
- процедури для тіла та ін.
Додамо до списку і продаж косметики.
Важливо: не намагайтеся включити в бізнес-план усі послуги відразу - це зіб'є ЦА з пантелику. Конкретика по обслуговуванню формується з того, хто ваш відвідувач і який у вас сегмент. Якщо потрібно, поверніться до цих пунктів і пропишіть їх детально.
Вартість послуг і товарів краще вказати в бізнес-плані за допомогою цінового діапазону. Наприклад, стрижка жіноча (коротке волосся, середня довжина) - 200-400 грн., стрижка жіноча (довге волосся) - 300-500 грн.
Формуючи цінник, враховуйте вибраний сегмент, середній дохід аудиторії і ціни конкурентів.
Реєстрація бізнесу
Цей розділ бізнес-плану салону краси включає:
- Вибір форми власності.
- Перелік документів, потрібних для реєстрації.
У першому пункті вирішите, як будете реєструвати салон: як Приватний підприємець (ПП) або як Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Відповідно, попередньо розберіться, що вам підходить і, можливо, проконсультуйтеся з юристом. Також виберіть форму оподаткування.
Далі складіть список реєстраційних документів. Як правило, він включає:
- бізнес-план салону краси;
- орендний договір;
- дозвіл на роботу;
- дозволу від санепідемстанції, служби пожежної безпеки;
- документи на утилізацію специфічного відпрацьованого матеріалу (у б'юті-салону це волосся);
- дозвіл з ЖЕКу;
- медкнижки співробітників салону.
Список, як правило, варіюється в залежності від регіону, де ви починаєте бізнес.
Також для введення деяких процедур потрібна ліцензія (косметолог, масажист).
Аналіз ринку конкурентів
Аналіз - важлива частина бізнес-плану і точного позиціонування салону краси. Почніть з вивчення ринку в цілому, щоб зрозуміти, який в сегменті рівень конкуренції і подумати над тим, чим принадити вашого клієнта.
Проаналізувати конкурентів можна за допомогою таблиці:
- У горизонтальну колонку помістіть своїх суперників.
- У вертикальну колонку впишіть фактори оцінки - як давно працює конкурент, його розташування, цінник, рівень сервісу, скільки послуг надає, час роботи та відгуки.
Заповнення таблиці структурує інформацію і підсвітить слабкі сторони ваших суперників. Ви зрозумієте, що можна виділити ваш салон і залучити в нього відвідувача - більш зручне робоче розклад або специфічні послуги, відсутні у інших.
Організаційний план бізнесу
Розпишіть для свого салону краси наступне:
- Кількість і посади майбутніх співробітників. Хто буде у вас працювати: адміністратори, майстри, масажисти, прибиральниці, бухгалтер і т. д. хто кому підпорядковується.
- Обов'язки. Хто що робить і за що відповідає? Сформуйте докладні посадові інструкції для кожного співробітника.
- Графік салону і працівників. Розділ включає час роботи, кількість змін, плани по реалізації завдань і ін.
- Як буде проводитися оплата праці. Виберіть систему нарахування окладів: ставка, відсоток від послуги, ставка +% або індивідуальна схема.
Організація виробництва
Тут будуть технічні компоненти роботи салону краси:
- Вибір приміщення, особливості розташування. Подумайте, де буде розташований салон, відштовхуючись від робочої концепції і особливостей ЦА. Вирішіть, ви орендуєте або купуєте приміщення? Пропишіть потрібні умови роботи - простора площа, підсобки, санвузли, раковини, комунікації. З'ясуйте, які нормативи діють для такого бізнесу.
- Ремонтний фонд. Залежно від того, яке приміщення ви вибрали, оцініть вкладення в перепланування, оздоблення і дизайн.
- Закупівля обстановки, салонного інструменту, витратних матеріалів та косметики. Спочатку розпишіть в бізнес-плані детальний перелік всього, що вам потрібно, потім розрахуйте вкладення.
- Найм співробітників. Скільки фахівців / для яких саме завдань вам потрібно? Де шукати кадри для салону? Скільки потрібно коштів на найм персоналу?
Маркетинговий план
Розпишіть цю частину бізнес-плану організації салону краси і зрозумієте, як забезпечити прибутковість підприємству після запуску. Продумайте, як рекламуватися і просуватися:
- які канали використовувати для залучення ЦА;
- як підтримувати лояльність, перетворюючи відвідувачів на постійних клієнтів;
- виберіть канали продажів послуг салону;
- складіть список і наповнення рекламних кампаній;
- продумайте маркетингові заходи для свого бізнесу.
Потім прорахуйте вартість цих заходів з урахуванням всіх витрат.
Наприклад, ви вибрали головним каналом залучення ЦА соціальну мережу Facebook. Тоді в розрахунках необхідно врахувати витрати на ведення сторінки салону краси (створення текстового і фото-контенту, підтримку активності і т.д.) І запуск таргетированной реклами. Або ви хочете використовувати фірмовий імідж салону для просування і залучення клієнтів. Включіть в розрахунки вартість дизайну приміщення, створення вивіски, уніформу для співробітників в одному стилі та ін.
Фінансовий план
У бізнес-плані вкажіть передбачувані доходи і витрати підприємства за 1 місяць. Витрати простіше розділити на 2 категорії - підготовка до відкриття і робочий час.
У списку підготовчих вкладень будуть:
- витрати на реєстрацію бізнесу (оформлення документів);
- вартість ремонту в салоні;
- закупівля техніки та меблів, витратних матеріалів та косметики;
- монтаж техніки;
- витрати на оренду;
- реклама перед відкриттям салону краси.
Витрати робочого часу (після відкриття) включають:
- оренду;
- виплату зарплат;
- витрати на бухгалтерію;
- комунальні відрахування, телефонію, інтернет;
- утилізацію сміття;
- охоронні послуги;
- витрати управління бізнесом;
- рекламні кампанії і просування чинного салону.
На основі запланованої кількості працюючих майстрів / наданих послуг в місяць підрахуйте приблизний дохід салону.
Стартовий капітал для бізнесу
Приділіть достатню кількість часу, щоб виявити, врахувати і записати всі пункти витрат в бізнес-плані салону краси. Буде потрібно це з двох причин:
- Важливе: ви мінімізуєте ризик зіткнення з непередбаченими витратами вже в процесі роботи салону.
- Ключове: підсумувавши витрати, ви отримаєте суму, необхідну для старту салону - обчисліть стартовий капітал.
Відстежуючи витрати, не бійтеся повертатися до попередніх пунктів бізнес-плану, переписувати і оптимізувати їх.
Підрахуйте окупність
У процесі розробки бізнес-плану ви оціните прибутковість салону краси: зрозумієте, коли окупляться інвестиції і наскільки вигідно відкривати підприємство в цілому.
Щоб прорахувати окупність, спрогнозуйте середню виручку за місяць:
- Спочатку розрахуйте дохід одного майстра: розмір середнього чека помножте на середнє число обслугованих співробітником відвідувачів і кількість робочих годин, відніміть від отриманого числа заробітну плату.
- Потім підсумуйте доходи за всіма стилістам салону і відніміть від цієї суми витрати. Ось ваш чистий дохід.
Враховуйте, що прибутковість салону краси може варіюватися від періоду - підвищуватися в свята і знижуватися в сезон відпусток.
Зазвичай б'юті салон, розрахований на середній сегмент, окупається за 1-2 роки. Рідше потрібно менший термін.
Розпишіть ризики
В останньому розділі бізнес-плану салону краси оцініть можливі ризики і пропишіть заходи щодо їх мінімізації.
Типові ситуації і способи вирішення:
Ризик 1. Несподівані звільнення співробітників салону. Рішення: підвищення кваліфікації персоналу, створення позитивної атмосфери в колективі, фінансова мотивація.
Ризик 2. Сезонні коливання завантаженості салону краси. Рішення: підготовка до періодів затишшя і підвищення активності - акції в низький сезон, додаткові співробітники в високий.
Ризик 3. Нові конкуренти. Рішення: поліпшення якості обслуговування, програми лояльності, нові послуги, розіграші.
Ризик 4. Аварії, катаклізми, пандемія та ін. Рішення: страхування матеріальних цінностей бізнесу, навчання персоналу салону техніці безпеки і дотримання санітарних норм, створення резервного фонду на непередбачені випадки.
Ризик 5. Пограбування салону. Рішення: покупка послуг охоронного агентства, установка відеокамер, датчиків, сигналізації, страхування майна.
На закінчення: чому все-таки важливий бізнес-план
Головне, що ви повинні зрозуміти про бізнес-плані відкриття салону краси: цей документ не гарантує процвітання сам по собі, але він стане путівником до поставлених цілей. А йти, знаючи напрямок, простіше, ніж рухатися наосліп.
Детально прописана стратегія знизить кількість можливих помилок на старті і в процесі розвитку бізнесу, стане страховкою від непередбачених ситуацій, визначить багато ділові рішення і допоможе краще зрозуміти галузь, щоб оперативно реагувати на найменші зміни в ній.