"/>

Як відкрити клінінг: все, що потрібно знати про відкриття клінінгової компанії

Автор: Виталій Бродетскі

30.04.2024

У чому переваги бізнесу прибирання квартир і чому важливо почати з вибору спеціалізації? Які знадобляться документи, обладнання, співробітники? Чи потрібен клінінгової компанії офіс та що дає автоматизація? Скільки коштує відкрити фірму, і коли вона окупиться?

Чи замислилися відкрити свій клінінг з нуля? Тоді сучасний матеріал APPOINTER для вас.

Что нужно, чтобы открыть клининг

Зміст:

 

Переваги відкрити свій клінінг в Україні

Відкривати такий бізнес у нашій країні варто і ось чому:

  • можна почати з невеликим стартовим капіталом, оскільки статті витрат є гнучкими;
  • попит в Україні високий, конкуренція – навпаки (якщо йдеться про специфічне обслуговування, наприклад, прибирання після потопів, пожеж тощо);
  • продавати клінінг-послуги можна у мегаполісі (юридичним + фізичним особам) та у невеликому населеному пункті (друга категорія клієнтів);
  • регламент робіт: під тип приміщення, вид прибирання, масштаб забруднення прописано послідовність кроків, методи, засоби, інвентар.

Також важливо, що при оптимальному поєднанні вартості з якістю швидко накопичите об'ємну базу лояльних клієнтів.

Хочу відкрити клінінгову компанію: з чого почати

Ключові кроки на старті – аналіз ринку, виявлення вивчення конкурентів, формування портрета аудиторії. Детальне дослідження дозволить оцінити тенденції обраного сегменту бізнесу, проаналізувати суперників (сильні та слабкі сторони + як виділитися на їхньому фоні), виявити запит споживача (щоб сформувати торгову пропозицію). Виконана робота допоможе зрозуміти, як ефективно знайти і залучити клієнта, і як розвивати клінінгову фірму.

Все це підводить до того, що розпочинати, відкриваючи клінг-службу, треба з бізнес-плану. Документ розкриє та виявить завдання, цілі компанії, види послуг, нюанси роботи, допоможе у складанні унікальної торгової пропозиції, розробці маркетингової стратегії, виявленні + оцінці ризиків. Складаючи бізнес-план, ви підрахуєте приблизний розмір вкладень, доходи та окупність клінінгу.

Спеціалізація клінг-служби

Як відкрити клінінгову компанію із нуля? Насамперед, вибрати напрямок роботи.

Надавати послуги можна фізичним (B2C) та юридичним особам (B2B). У першому випадку йдеться про прибирання житлової нерухомості (квартир, студій, таунхаусів, особняків), у другому – комерційної (офіси, магазини, банківські установи та ін.). Третій варіант – обслуговувати обидві категорії клієнтів. Також існує клінінг заходів - підготовка залів до події + прибирання після.

За обмежених фінансових ресурсів фахівці радять починати з обслуговування фізичних осіб. Це дозволить вникнути в нюанси бізнесу, не стикаючись спочатку з великими конкурентами. Якщо є необхідний бюджет, спробуйте змішаний сегмент або B2B.

Також на вибір спеціалізації впливає розмір населеного пункту. У невеликих містах замовлення на комерційну нерухомість отримати простіше, тому що квартири люди прибирають самі, а для будинків шукають хатніх робітниць через соцмедіа, сарафанне радіо. У великих містах, центрах областей, столиці більше перспектив для B2C, B2B та змішаного формату роботи, проте вища і конкуренція.

Як відкрити клінінгову фірму з нуля: документи

Хороша новина: для законної роботи клінінг-службі не потрібні ліцензії, спец. дозволу.

Оформлення розпочніть із реєстрації форми підприємництва. ФОП (фіз. особа підприємець) підійде новачкам із скромним бюджетом та орієнтацією на прибирання квартир, будинків. Для роботи із юр. особами реєструйте ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю). На цьому ж етапі виберіть форму оподаткування (спрощену або загальну) та КВЕД: 81.21 – загальне прибирання будинків, 81.22 – ін. діяльність з прибирання будинків та пром. об'єктів, 81.29 – ін. види діяльності з прибирання, 43.39 – прибирання нових будівель після будівництва, 96.01 – миття килимів, чищення штор та ін.

Далі, щоб відкрити клінінг компанію:

  • укласти договір оренди (якщо плануєте мати офіс);
  • зареєструйтесь у пенсійному фонді;
  • укласти договір постачання побутової хімії, договір на вивезення твердих відходів;
  • відкрийте банківський рахунок;
  • знайдіть + найміть співробітників, заведіть медичні книжки;
  • повідомте пожежну службу про початок роботи.

Що потрібно, щоб відкрити клінінг

открыть свой клининг в Украине

Послуги

Знаючи потенційного клієнта та його запити, сформуйте перелік послуг. Можна пропонувати:

  • 1.Прибирання генеральне.
  • 2.Щоденне освіжаюче прибирання.
  • 3.Прибирання прилеглих до нерухомості територій.
  • 4.Чищення після будівництва, капремонту.
  • 5.Чищення меблів, килимів, штор.
  • 6.Клінінг скла, дзеркала.
  • 7.Домробітницю на допомогу.

Відкриваючи клінігову фірму під комерційного клієнта, запропонуйте прибирання офісу, миття вікон, вітрин, чищення м'яких меблів, килимів, штор, клінінг заходів. Для замовників на дому актуальні хімчистка килима, прибиральниця, генеральне прибирання, прибирання після ремонту. Щоб відбудуватися від суперників, подумайте про специфічне обслуговування: дезінфекція, персонал напрокат, перед/після святковий клінінг.

Техніка, інвентар, розхідники

Устаткування:

  • машина для миття підлоги
  • сушарка підлог (=полотер)
  • очищувач паровий
  • машинка-підмітальник
  • фен для килимів
  • промисловий пилосос
  • пральна машина

Інструменти:

  • візки клінерів
  • мітли, швабри, совки
  • скребки, щітки
  • набори миття вікон
  • інвентар для збору сміття

Витратні матеріали:

  • губки, ганчірки
  • гумові рукавиці
  • сміттєві пакети
  • маски
  • бахіли та ін.
  • + побутова хімія
  • + уніформа співробітників

Щоб відкрити клінінгову компанію, купіть вантажне авто та найміть водія (доставка співробітників та обладнання на об'єкт). Альтернатива купівлі – найм водія з авто.

Поради. Не заощаджуйте на обладнанні. У списку перевірених виробників Comac, Powr-Flit, Tennant, Berner, Kärcher, Тruvox. Звертайте увагу, чи пропонує постачальник техніки ремонт + технічне обслуговування. Миючі засоби повинні підходити для обраної марки обладнання, бути ліцензованими з безпечним складом.

Штат

Добросовісні та пунктуальні співробітники – запорука успіху. Вимоги до працівників включають охайність, етичну комунікацію, наявність мед. книги. Навчання методів прибирання та роботи з обладнанням лежить на вас.

Кого наймати у службу клініки? Мінімальний склад штату:

  • клінери - 4 чол.;
  • бухгалтер (можливо аутсорс);
  • адміністратор;
  • водій.

Розширюючи бізнес, подумайте про менеджера з продажу та маркетолога.

Как открыть клининговую фирму с нуля

Офіс – потрібний чи ні

Залежить від того, якого масштабу відкривати клінінгову компанію.

Невеликий бізнес може обійтися без приміщення. Зустріч із клієнтами + підписання договорів відбуватимуться на території замовників. На жаль, без офісу асортимент послуг і кількість замовлень на день нижче. Склад для інвентарю, техніки знадобиться у будь-якому випадку. Його можна орендувати, або домовитись із замовником про використання його підсобки.

Якщо плануєте більший розмах і реєструєте клінінг, як ТОВ, знайдіть для компанії офіс (пошук замовників, зустрічі з ними) та склад. Ідеально, коли обидва приміщення знаходяться поряд. Орієнтуйтесь на площу 40+ м кв., щоб розмістити кабінет директора, робочий простір менеджерів, невеликий конференц-хол, склад та підсобку.

Просування бізнесу прибирання

Це одна з найважливіших складових задач, як відкрити клінінг.

Ефективні методи просування:

  • створення сайту (+ оптимізація під пошукові запити);
  • ведення сторінок у соцмережах (що залучає контент);
  • таргет, реклама контекстна;
  • оголошення у TG-каналах, на online-дошках;
  • продумана система знижок, бонусів, акцій.

Щоб залучити аудиторію, розберіться хто клієнт. Приватний замовник краще реагує на рекомендації знайомих та просування клінінгу через соцмережі. Для юридичних осіб використовуйте рекламну розсилку, роздаткові матеріали (візитки, флаєри та ін.), холодний обдзвон, програми для постійних замовників.

Фінансова сторона питання

Скільки коштує відкрити клінінгову компанію

Підрахунками займіться на етапі бізнес-плану. Реалістичніше буде збільшити витрати та зменшити доходи.

Інвестиції на старті (невеликий бізнес):

  • Оформлення - 100 $;
  • Техніка - 15 000 + $;
  • Уніформа - 100 $ (для одного клінера);
  • Авто вантажне - 10 000 $;
  • Стажування клінерів, менеджерів - 100 $ (для однієї людини);
  • Вкладення у фірмовий стиль, рекламу, ін. - 500 + $.

Отже, стартові інвестиції ~ 26 000 $. Додати створення фонду-резерву – 1/5 стартового капіталу. Це допоможе погасити непередбачені витрати – збиток, штраф, ремонт тощо. Не забувайте поповнювати фонд щомісяця – 5-10% від прибутку.

У питанні скільки коштує відкрити клінінг, розраховуйте також витрати на місяць (постійні витрати) в перспективі на рік. Сюди входять: оренда складу – 400$, комуналка – 100$, податки ~ 150$, реклама – 250$, транспортні витрати – 70$, оклади – 600$ на одну особу (у штаті мін. 4 чол.), поповнення розхідників ~ 150$. У підсумку місяць роботи коштує ~ 3600$. Сума може змінитися, тому що в перший місяць стане зрозуміло, які послуги популярні, які потрібні розхідники та ін.

Реально обійтися меншою сумою, якщо хочете відкрити клінінгову компанію із мінімальними вкладеннями. Спочатку можна скоротити витрати, використовуючи креативні компроміси.

как открыть клининговую компанию с чего начать

Коли окупиться бізнес

При грамотному бізнес-плані та продуманій фінансовій складовій окупність настає швидко. Підрахуємо прибутковість та окупність клінінгу з 5-ма прибиральниками у штаті, який відкрився з нуля у місті з 500 000 чол. населення.

Робоча зміна одного клінера - 600-800 кв. прибраної площі. За місяць співробітник прибирає 11250 м кв., 5 співробітників - 56250 м кв. Середня ціна збирання за 1 м кв. - 1 $. Завантаження компанії складає половину місяця.

Дохід: 56250 * 50% * 1 = 28125 $.

Чистий прибуток (дохід мінус щомісячні витрати): 28125 - 3600 = 24525 $.

Собівартість робіт на місяць (собівартість послуги помножити на робоче завантаження): 0.7 * 28125 = 19688 $.

Собівартість чистого прибутку: 24525 - 19688 = 4837 $.

Окупність (стартові вкладення плюс фонд-резерв розділити на собівартість чистого прибутку): (26000 + 5200) / 4837 = 6,5 міс.

Отримаємо період окупності – 6-7 місяців.

Чи потрібна клінінговій службі автоматизація

Автоматизація за допомогою CRM-системи надасть можливість:

  • створити єдину базу даних щодо клієнтів;
  • замовникам – записуватись до вас в онлайн-форматі через сайт, соцмережі;
  • налаштувати автоматичне розсилання для клієнтів (нагадати про запис, знижки, акції, вітати з ДР);
  • адміністратору – не втрачати замовлення;
  • клінерам - звірятися з розкладом;
  • складським співробітникам – вести своєчасний облік ТМЦ;
  • бухгалтеру - розраховувати оклади;
  • директору – одержувати актуальні звіти статистики, аналітики.

У результаті співробітники розвантажені, краще справляються з обов'язками, а рівень сервісу клінінгової фірми + кількість клієнтів зростає, а з ними і прибуток.

APPOINTER пропонує CRM-систему, створену спеціально для малого, середнього бізнесу. Керуйте своїм клінінгом із ПК, ноуту чи смартфона. Тестуйте наш продукт перші 2 тижні безкоштовно.

Висновок

Тепер ви знаєте як відкрити клінінгову компанію в Україні покроково. Але чи варта гра свічок? Однозначно так.

У бізнесу є перспективи, тому що обороти він лише набирає. До інших переваг віднесемо просте попадання на ринок, можливість розміститися в ніші з невеликою конкуренцією, мінімальний стартовий капітал. Щоб збільшити шанси на успіх, пропрацюйте бізнес-план (зокрема – фінансову частину), вкладіться у сайт та фірмовий стиль, ведіть соціальні мережі та автоматизуйте підприємство.

Сколько стоит открыть клининговую компанию
connect-buttonПідключитисяgearSmallgearBig
logo